2022-09-13, 18:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så vad tycker du om denna svensk har 25% afrikan i sig. I vilken box bör denna person hamna i för att passa in i ditt samhälle.?

Vilken person pratar du om? Jag pratar om migranter inte etnicitet.

Personligen tycker jag att Sverige skulle ha samma regler för migration som för 50-60 år sedan. Stram hållning, men mycket hård satsning på integration. Jag är helt emot tvingad återvandring, men är givetvis för hjälp till frivillig återvandring. Personer som inte blivit medborgare och bara har uppehållstillstånd ska få dessa förverkande om de begår allvarliga brott. Det ska vara individuell bedömning.
Citera
2022-09-13, 18:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Återuppliva historia som hennes förfäder levde under andra världskriget?

Jag skrev till alla utländska att snart kommer hon göra bort sig speciellt när hon är full. Hon verkar ha problem med alkohol 🙃

Hade hon haft minsta respekt förintelsen så hade hon skött sig. 1 vecka tidigare var Jomshof på plats och förnekade förintelsen

Hela partiet är som en ..
Jomshof har förnekat förintelsen? Jaha, har du länk?
Citera
2022-09-13, 18:28
Medlem
Trött på dessa jävla stolpskott. Jag röstade SD för att jag tror på deras politik och gillar Jimmie Åkesson, men det är för många såna här idioter i närheten av partiet, likt flugor som dras till skit. Rensa ordentligt i leden. Inga mer ”hell seger” eller ”nästa stopp Kabul”. Bete er och håll käften.
Citera
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Att hylla Stalins folkmord är knappast detsamma som att säga "helgseger". Låt oss säga att en i Västerpartiet hade sagt "Upp till kamp kamrater", hade jag inte brytt mig särskilt mycket om det nej.

Jag vet inte ens om hon är invald någonstans.
Leve stalin kanske hade varit mer passande, du har rätt... Oavsett vad så är du obrydd om dina politiker yttrar sådant?
Jag förstår varför Sverige är så politiskt skadat som det är idag.
Citera
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jomshof har förnekat förintelsen? Jaha, har du länk?

En studio för förintelseförnekare
Det är på samma nivå som Gina som stod om bok där man nekar förintelsen.

Vad gör du med den boken säger media?
Jag visste inte att det handlade om att man förnekar förintelsen säger hon.

Han har samma ursäkt

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-richard-jomshof-intervjuades-i-forintelsefornekares-studio/

Rebeckas vänner.. Är alla uteslutna?

https://expo.se/2022/09/sd-kandidater-hyllar-nazister-och-vill-utrota-muslimer
Senast redigerad av DixieD 2022-09-13 kl. 18:31.
Citera
2022-09-13, 18:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
En studio för förintelseförnekare
Det är på samma nivå som Gina som stod om bok där man nekar förintelsen.

Vad gör du med den boken säger media?
Jag visste inte att det handlade om att man förnekar förintelsen säger hon.

Han har samma ursäkt

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-richard-jomshof-intervjuades-i-forintelsefornekares-studio/
Du menar att han förnekar förintelsen genom att befinna sig i den studion?
Citera
2022-09-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nazister som är judevänner? Det kanske inte är korrekt att kalla dem nazister?
Klart dom är nazister
Även om dom försöker tvätta bort den fasaden utåt
Citera
2022-09-13, 18:33
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Du menar att han förnekar förintelsen genom att befinna sig i den studion?

Misstron riktas även mot judar. Partisekreteraren Richard Jomshof har förklarat att judar inte är ett problem så länge de är få. Riksdagsledamoten Björn Söder upprepade under sommaren än en gång sitt påstående att judar och samer inte är svenskar. ”Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet”, har han tidigare deklarerat

Blir bara bättre och bättre det här

https://skma.se/2018/10/valrorelsen-2018-judehat-och-rasism-stoppade-flera-sd-politiker/

Nazis
Citera
2022-09-13, 18:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Misstron riktas även mot judar. Partisekreteraren Richard Jomshof har förklarat att judar inte är ett problem så länge de är få. Riksdagsledamoten Björn Söder upprepade under sommaren än en gång sitt påstående att judar och samer inte är svenskar. ”Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet”, har han tidigare deklarerat

Blir bara bättre och bättre det här

https://skma.se/2018/10/valrorelsen-2018-judehat-och-rasism-stoppade-flera-sd-politiker/

Nazis
Men det här med att Jomshof förnekar förintelsen handlar alltså bara om att han befunnit sig i en viss studio.
Citera
2022-09-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incubus123
Typiskt vänstermedia att haka upp sig på något så tramsigt. Har ni aldrig hört ett skämt förut? Om man dessutom tittar på intervjun i sin helhelt ser man även att hon är sjukt full och kan knappt stå upp rakt.

Om man kommer från ett parti som kämpar för att bli av med den envisa naziststämpeln borde man akta sig väldigt noga för att skämta om sådant som kan kopplas till just nazismen. Allt annat vore nästan mer ok att skämta om.
Citera
2022-09-13, 18:38
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Men det här med att Jomshof förnekar förintelsen handlar alltså bara om att han befunnit sig i en viss studio.

Läs det han säger igen
Citera
2022-09-13, 18:39
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Granskningen visade också att en rad SD-politiker tidigare varit aktiva i eller stöttat nazistiska organisationer. Expressens och Expos avslöjanden ledde till att 24 granskade politiker, inklusive ovanstående, valde eller tvingades att avsäga sig sina kandidaturer och lämna SD.

Inför valet 2014 kunde Expressen visa att Carl Lundblad, som då kandiderade för SD i Norrköping, spridit hat mot judar och muslimer. På en hatsajt kommenterade han uppgiften att ett radioprogram lett av journalisten Robert Aschberg skulle läggas ned med orden: ”Äntligen en skitpratande jude mindre i etern”. Avslöjandet ledde till att Lundblad tvingades avsäga sig sin kandidatur. Vid valet 2018 kandiderade Lundblad för SD i Gällivare och valdes in i kommunfullmäktige. På en fråga från SVT 12/9 svarade SD:s ordförande i kommunen att de kände till Lundblads uttalanden men att dessa inte inverkade på förtroendet för honom.

Det högerextrema partiet Alternativ för Sverige (AfS), som samlar flera fd SD-politiker, fick endast 0,3 % i valet. Under valrörelsen avslöjades att Martin Hagwall, styrelsemedlem och riksdagskandidat för AfS, satt upp antisemitiska klistermärken och uttalat sig antijudiskt. När partiledaren Gustav Kasselstrand av DN ombads kommentera detta svarade han ”Jag är på återvandringsturné för att rädda vårt land och har inte tid med Dagens Dumheter”.

Så den information jag har fått ifrån den som hoppat av ifrån SD stämmer mycket väl med hans historia om nazister inom partiet. Varför får alla vara kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in