2022-09-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBurrito
Jag är verkligen inte vänster. Jag har inget emot SD ens. Men jag har emot detta. Det finns inget som heter "helgseger"? Skojar du eller, vad är det för uttryck? Hon snubblar på tungan och är påväg att säga Hell Seger vilket är ett nazistiskt slagord. Istället försöker hon rädda det.

Tror inte det är så men visst visst. Borde inte vara några problem att hitta fler nazistiska situationer från hennes liv isf?

Urlöjligt är det...
Citera
2022-09-13, 17:31
Medlem
Det är förtal. Tycker hon ska stämma dem som säger något annat.
Citera
2022-09-13, 17:33
Medlem
Komiskt hur man kan se på killen som intervjuar att han redan där och då fattar vilket misstag det var att ge micken till den dyngraka bimbon. Fina pattar dock på Rebecka, där hade man gärna borrat in kuken.
Citera
2022-09-13, 17:33
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Gaslighting att påstå att S skulle vara rasister och inte SD. Äpplen är äpplen och päron är päron.
Så det du menar är att de båda är rasister? Håller helt med i så fall. Röstade inget på något av dem.
Citera
2022-09-13, 17:36
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det kan tillämpas i alla sammanhang där man gjort en seger.

Du kanske har hört talas om segertåg, appropå din löjliga segerbåt.

Du framstår som en lögnare med dina vrickade omskrivningar.

Hon refererade till hell seger, det är det enda jag säger.

Jag ser inte att det finns något annat rimligare alternativ här.
Citera
2022-09-13, 17:39
Medlem
Gäsp, ännu ett sent försök att demonisera SD där det verkliga syftet är att blockera en högerregering.
Citera
2022-09-13, 17:40
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Han är frispråkig. Han tror på MEDs politik med att vara frispråkig och rak med sin åsikt. Jag tycker om såna personer men däremot såna som Rebecka skulle kunna hitta på vad som helst för att få sin väg. Det är vad jag ser. Skulle någon dessutom utesluta henne ifrån partiet kommer hon smutskasta partiet i alla medier

Mark my words

Ja, Rebecka verkar känslostyrd och inte särskilt påläst eller ens intresserad av saklig debatt.
Citera
2022-09-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Hon säger annat också.
https://www.youtube.com/watch?v=iBpMBcQEBRs&ab_channel=Sverigedemokraterna

Straffrabatter åt alla!

Det trista med denna video är ju att hon tyvärr har en poäng på alla punkter hon tar upp.
Citera
2022-09-13, 17:46
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Det finns hur mycket exempel som helst på att detta llhgeri deras dna. Att man använder sådant språkbruk etc. Det är orimligt att tänka sig att detta inte var en neddragen arm i precis sista sekunden.

Haha, rasism i dna... Alltid lika roligt när ni gör detta självmål.
Citera
2022-09-13, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det ligger ju i en nationalistisk hållning att vilja värna den egna befolkningens rätt till det land de byggt under evärdliga tider. Det behöver inte ligga någon rasistaspekt alls i ett sådant förhållningssätt, möjligen egoism enligt den som tycker att egendom ska delas.

Så vad tycker du om denna svensk har 25% afrikan i sig. I vilken box bör denna person hamna i för att passa in i ditt samhälle.?
Citera
2022-09-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBurrito
Jag är verkligen inte vänster. Jag har inget emot SD ens. Men jag har emot detta. Det finns inget som heter "helgseger"? Skojar du eller, vad är det för uttryck? Hon snubblar på tungan och är påväg att säga Hell Seger vilket är ett nazistiskt slagord. Istället försöker hon rädda det.

Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Den som har följt henne på Riks vet att hon har en ungdomlig, ironisk stil. Så skämtet var inte ovanligt för hennes personlighet. Men det är inte socialt accepterat att vara självironisk med nazismen som tema.

Intressant att beskåda hur Jonas Gardell ondgör sig över henne. Han kallade Vivianne Franzén för fascisthora på 1990-talet. Han avkrävdes en ursäkt, och han bad hororna om ursäkt. Men han var ju bög, giftig komiker, författare och verkade i det ironiska 90-talet. Så han fick bara applåder och ryggdunkar.

Du skrev ju att han avkrävdes och gav en ursäkt för vad han sa, men samtidigt bara fick applåder och ryggdunkar.
Det går inte riktigt ihop.
Citera
2022-09-13, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Segerhelg...

Alltså en helg då man segrade.

Varför denna fascination att förvrida verkligheten?

Det är endast spekulation. Leta upp en heilande bild som på Socialdemokraternas Civilminister ist.

Det här är att göra en höna av en fjäder..
Hon kan skylla sig själv för efterdyningarna, eller vad du påstår är en höna av en fjäder.

1. För det första är hon så pinsamt packad och gränslös att till och med reportern skruvar på sig när hon bete sig som om de skulle stå i köket på en privatfest - snarare än en valvaka och som valbar till regionfullmäktige.
Försöker hälla skumpa i halsen på honom och hänger runt halsen, försöker sno micken och gapar.

2. För det andra ger hon verkligen inte nåt seriöst intryck som bakfull heller.

Ville hon att media skulle övertolka - ja, då är hon väl medveten om stinget i ordvalet.
Att en sk "övertolkning" av "helg seger" ger rubriker via anspelning på hell seger.
Att det var med flit.

I nästa andetag försvarar hon sig med att hon direkt bytte ordval för att hon skulle kunna övertolkas.

Det blåser korsdrag mellan öronen på henne.
Se citat med hennes påståenden:
(FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka
Senast redigerad av develi 2022-09-13 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in