2022-09-13, 17:54
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så vad tycker du om denna svensk har 25% afrikan i sig. I vilken box bör denna person hamna i för att passa in i ditt samhälle.?

Synd att vi har såna diskussioner fortfarande
Självklart ska svenskarna överleva vilket man kommer göra eftersom vi stramat åt invandringen redan. Kriminella nätverk ska förbjudas och människor ska självklart inte ha någon straffrabatt men att man diskuterar religion, hudfärg och bakgrund gör mig ifrågasättande

Hur många i Frankrike, Tyskland, Storbritannien eller USA har dessa diskussioner ens? Finns det mindre britter i Storbritannien?

Jag blir lika förvånad när såna som dig ska försvara andra nationaliteter men det är tur att det finns såna som dig

Det som förvånar mig om SDs röstare/väljare är att man hatar deras invandrare i Sverige men 95 % av dessa väljare älskar Paris, New York och London

London har 100 % invandring och är byggt på invandring.

Hur kan man som SDare vilja skicka hem folk i Sverige och skriva att man hatar alla invandrare medan man älskar London?

Det går inte ihop men förmodligen så att man tycker om att semestra i London men hemma i sin egna vrå så vill man inte ha annat än svensk trots att alla svenskar en fredagskväll går och köper kebab/pizza och inte Gretas köttbullar

Samhället har dock blivit nu efter valet vi och dom samhälle vilket inte råder väl.
Citera
2022-09-13, 17:55
Medlem
Persimååns avatar
Jag tycker det här är både pinsamt och jobbigt att se. Tyvärr är jag inte förvånad.

Minns ett avsnitt av "morgongänget" på Riks när hon pratade Järvaveckan, den som Jimmie Åkesson bojkottade. Det efter ordväxlingar mellan Jimmie och Kakan Hermansson. Rebecka hävdade att hela Järvaveckan är onödig eftersom samtliga ändå skall "skickas hem"

När ska SD bli rumsrena och seriösa? Lägg ner allt sånt här skit med dick pics, järnrörsskandaler eller rasistiska uttalanden. Nu har ni fått chansen SD, ta den!
Senast redigerad av Persimåån 2022-09-13 kl. 17:59.
Citera
2022-09-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Har du sett hennes tiktok? Det är möjligt att AFS-killar tycker hon är "smart" men politiskt är hon väldigt svagbegåvad. För övrigt komiskt hur incelgänget på FB som var så upprörda över Finlands statsministers fyllefest nu har hittat en kvinna de uppskattar! =) (apropå mysogyni)

Det verkar mest vara jag som försvarar henne. Flashbacks vanliga losers är för upptagna med att hata. De verkar störa sig på att hon har rumänsk bakgrund.

Nej jag har inte sett hennes TikTok. Vad begär man av en 25-årig tjej? Säg nån som är "politiskt högbegåvad"?

Inte undra på att invandringskritiken i Sverige aldrig kom nånstans när allt är så negativt. Vi borde ge henne full uppslutning istället för att diskutera hennes bakgrund.
Citera
2022-09-13, 18:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jag tycker det här är både pinsamt och jobbigt att se. Tyvärr är jag inte förvånad.

Minns ett avsnitt av "morgongänget" på Riks när hon pratade Järvaveckan som Jimmie Åkesson bojkottade. Det efter ordväxlingar mellan Jimmie och Kakan Hermansson. Rebecka hävdade att hela Järvaveckan är onödig eftersom samtliga ändå skall "skickas hem"

Klart som fan att det är pinsamt att se och för utländska sitter man redan och vet att man hade rätt om partiet SD. Det är ju därför flera artister/kändisar gått ut internationellt och påpekat att Sverige tagit in ett nazistiskt parti som kommer göra illa invandrare

Allt är bara pinsamt att se om det här landet. Först integrationsproblem som beskylls på alla invandrare och nu tar man in nazistiskt parti som heilar i TV.

Hur långt ska det gå?

Som jag skrev till flera utländska: Idag är SD normaliserat vilket det inte var 10 år sedan. Om 4 år kommer AFS in i riksdagen sedan om 20 år kommer nordiska motståndsrörelsen tills svensken söker sig och bara finner sina egna
Citera
2022-09-13, 18:00
Medlem
Hell seger eller helg seger? Saksamma. Varför gör ni sån stor grej av en sån tramssak. Fan va ni svenskar är patetiska.
Citera
2022-09-13, 18:04
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det verkar mest vara jag som försvarar henne. Flashbacks vanliga losers är för upptagna med att hata. De verkar störa sig på att hon har rumänsk bakgrund.

Nej jag har inte sett hennes TikTok. Vad begär man av en 25-årig tjej? Säg nån som är "politiskt högbegåvad"?

Inte undra på att invandringskritiken i Sverige aldrig kom nånstans när allt är så negativt. Vi borde ge henne full uppslutning istället för att diskutera hennes bakgrund.

Fast det är ju utländska ifrån Europa som är mest rasistiska mot andra i Sverige? Så har det varit sedan 90-talet

Europeiska invandrare anser sig vara bättre än resterande grupp invandrare för att Åkesson har uttryckt sig på det viset.

Klart som sjutton att hon anser sig ha rätten att heila som en dåre och har knappt respekt för någons kusiner/släkt/förfäder ifrån andra världskriget.

Hur långt ska det gå är frågan som vi alla ställer oss?

Nyans skriker ifrån andra sidan. Nyans kommer bli starkare ju mer såna som henne motarbetar alla invandrare
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan skylla sig själv för efterdyningarna, eller vad du påstår är en höna av en fjäder.

1. För det första är hon så pinsamt packad och gränslös att till och med reportern skruvar på sig när hon bete sig som om de skulle stå i köket på en privatfest - snarare än en valvaka och som valbar till regionfullmäktige.
Försöker hälla skumpa i halsen på honom och hänger runt halsen, försöker sno micken och gapar.

2. För det andra ger hon verkligen inte nåt seriöst intryck som bakfull heller.

Ville hon att media skulle övertolka - ja, då är hon väl medveten om stinget i ordvalet.
Att en sk "övertolkning" av "helg seger" ger rubriker via anspelning på hell seger.
Att det var med flit.

I nästa andetag försvarar hon sig med att hon direkt bytte ordval för att hon skulle kunna övertolkas.

Det blåser korsdrag mellan öronen på henne.
Se citat med hennes påståenden:
(FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka

Man tycker någon mer mogen person på valvaken kunde ha sett att hon ville bli intervjuad och sagt till henne att du är för full, gå och dansa istället. Är man full är man inte så smart, och är man impulsiv som hon redan som nykter så kan man såga mycket dumt.
Citera
Medlem
Jahopp detta lär media aldrig någonsin glömma så hon kommer knappast få betydelsefulla poster inom partiet, lite som järnrörsattacken killen.

Vad ville hon uppnå med det budskapet..? Hjälpa eller stjälpa kan man ju fråga sig
Citera
2022-09-13, 18:09
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jahopp detta lär media aldrig någonsin glömma så hon kommer knappast få betydelsefulla poster inom partiet, lite som järnrörsattacken killen.

Vad ville hon uppnå med det budskapet..? Hjälpa eller stjälpa kan man ju fråga sig

Återuppliva historia som hennes förfäder levde under andra världskriget?

Jag skrev till alla utländska att snart kommer hon göra bort sig speciellt när hon är full. Hon verkar ha problem med alkohol 🙃

Hade hon haft minsta respekt förintelsen så hade hon skött sig. 1 vecka tidigare var Jomshof på plats och förnekade förintelsen

Hela partiet är som en ..
Citera
2022-09-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Hon refererade till hell seger, det är det enda jag säger.

Jag ser inte att det finns något annat rimligare alternativ här.

Ja, vem pratar annars så bakvänt och konstigt. ”Helg seger”, för att det blev en segerhelg. Det var väl i så fall en segersöndag? Inte helg.. Nej snarare ett försök att rädda upp situationen. De lite mer slipade i partiet måste slita sitt hår över att någon av deras egna slänger ur sig sådana grodor.
Senast redigerad av Tedrom 2022-09-13 kl. 18:25.
Citera
2022-09-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Du behövde inte skriva en jävla novell för att vi ska förstå att Fallenkvist är en jävla wannabe nazist.
/../ Varför försöker hon framställa sig själv som den största svensken någonsin? Se på mig jag är definitionen av svensk kultur ..
Köpt nytt tangentbord, så jäkla skönt att skriva på ju

Men jodå, det finns väldigt många i tråden som inte "förstå att Fallenkvist är en jävla wannabe nazist", som du säger.
Sen blir det ju alltid så, att om man skriver nånting, då kommer fnörton mothugg på en gång, och man måste liksom slussa dom genom sina egna tankegångar, i 5-10 svarsinlägg, innan dom till slut ser att det är fel.
Istället för 5-10-15 svarsinlägg så drog jag bara alla detaljerna på en enda lång gång, så fanns det inga frågetecken kvar om vad Fallenkvist gjorde, och varför. Och ehm ...

... jäääkla najs tangentbord det här
Citera
2022-09-13, 18:22
Medlem
Incubus123s avatar
Typiskt vänstermedia att haka upp sig på något så tramsigt. Har ni aldrig hört ett skämt förut? Om man dessutom tittar på intervjun i sin helhelt ser man även att hon är sjukt full och kan knappt stå upp rakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in