UPDATE: Knull, ceailis, svett, Nobelpriset, dipp mm
Varit lite frånvarande som dels beror på att jag lite halkat ur träningen senaste två, tre veckorna och dels för att jag i går kom hem från en weekend i Köpenhamn med en ny date. Men nu så, nu jävlar!
Det är en dramatisk skillnad att kliva ner från Susta och Tren till lågdos Testo C (jag kör 125 mg ew). Jag var både varnad och förberedd. Nedtrappningen slog på mojo/träningsgnista liksom styrka och jag tappade tryck och hårdhet på ett vis jag inte hade räknat med. Jag har mest känt mig som Barbapappa senaste månaden. Mjuk som en bulldeg på jäsning.
Knullade i alla fall som en kanin i Danmark och det var en fröjd att slippa Tren-svettningarna. För dig som nu läser det här och inte läste mina uppdateringar från i somras, kan jag flika in att jag dejtade en annan tjej när jag låg på Tren och jag fick sådana svettningar att hon blev orolig. Hon började googla och frågade "har du kollat din sköldkörtel? För här står det...". Jag blev alltså sjöblöt oavsett om vi bara promenerade i lugnt tempo eller pippade. Rejält pinsamt. Kände mig som ett freak.
Apropå Köpenhamn-knullerierna så borde den som uppfann Cealis ha Nobelpriset i medicin. Jag är för alltid fast. Jag ÄLSKAR Cealis! Det är pure ManLove
Men från knull, svettningar och kukpiller till träningen. Jag körde precis ett helt ok bröstpass. Inga märkvärdigheter. Två pressövningar + cable cross & pecdec. Valde att ligga lite högre på repsen, runt 15 stycken. Är som sagt svagare och jag vill inte skada mig nu. Alltför lätt att ha Tren-passen färskt i minnet och tro att jag skulle kunna ånga på lite brutalt nu när jag ligger på HRT.
Kommer köra vidare på 125 mg Testo C ew fram till månadsskiftet oktober/november. Då planerar jag att kliva upp en smula. Har inte bestämt upplägget än. Tren är helt makalöst men svettningarna var så pass vidriga att jag tvekar. Kanske blir de lättare att hantera när det är kallt. Att köra Tren under sommaren och pricka in veckorna med 30 graders värme var så här i efterhand inte helt optimalt.
Nu blir det extra fokus på kost och kardio. Måste komma igång med PW's och löpningen. Ska ta en lättare jogg senare i kväll. Tog fram matvågen i morse. Nu kommer jag väga allt jag äter och peta in det i LifeSum-appen. Planerar att ligga på runt 1800 kcal och äta strikt LCHF i kombination med periodisk fasta 18:6 eller 19:5. Unnar mig dock några koppar kaffe med en skvätt grädde i under dagen.
I morgon blir det rygg. Rygg är kul, rent av ryggtigt skoj
Kör hårt! // Ivan