Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-13, 12:07
  #337
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Med reserven på magen har man den under kontroll där man kan se och påverka den med händerna.

Du klipper ju bort den delen i mitt inlägg när du citerar mig. Ni troll försöker bara skapa personkonflikter.
Kul att du kallar oss som faktiskt har relevanta kunskaper och erfarenheter för troll medan du själv bara upprepar samma dumheter. Förekommer situationer då det är bättre att ha reserven i händerna? Utan tvekan. Förekommer det oändligt mycket fler situationer då det är bättre att ha ett modernt system? Utan tvekan. Du missar det här. Gång på gång. Ungefär som folk som menar att det är säkrare att köra bil utan bälte för att man kan strypas av bältet om man har otur. Kan man strypas av bilbältet? Utan tvekan. Kanske bättre att skippa det då?
__________________
Senast redigerad av buzzkillington 2022-09-13 kl. 12:10.
Citera
2022-09-13, 12:46
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Menar du att ett hustak skulle göra landningen mjuk?
Kanske inte men nånstans känns det svårt att ta in att det innebär döden direkt vid fallet oavsett hustak eller mark. Landa på benen, benbrott ja, men kanske överleva. Farten däremot vid fallet, det var mest intressant för mig.
Citera
2022-09-13, 12:56
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Kanske inte men nånstans känns det svårt att ta in att det innebär döden direkt vid fallet oavsett hustak eller mark. Landa på benen, benbrott ja, men kanske överleva. Farten däremot vid fallet, det var mest intressant för mig.
Kör din bil in i en vägg i 200 km/tim och se hur den ser ut efteråt. Jämför sen med en mjuk människokropp….
Citera
2022-09-13, 13:03
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinaL
Kör din bil in i en vägg i 200 km/tim och se hur den ser ut efteråt. Jämför sen med en mjuk människokropp….

Jag har fått veta sedan länge att en bil är som en tom burk och då förstår jag. Mjuk människokropp borde göra nedslagskraften just mjukare. Definitivt om man använder benen som stötdämpare. Benen tar smällen men man lyckas andra sidan överleva. Så ser jag det iaf lite.
Citera
2022-09-13, 13:43
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Vill bara flika in att det för en utomstående som inte kan något om fallskärmshoppning trots allt blir tydligt att du och buzzkillington inte bara drar saker ur röven, till skillnad från årets kanske största mansplainer

Tack för intressanta inlägg!

Tack Hade varit så mycket trevligare att föra denna diskussion utifrån fakta och inte fria fantasier. Utifrån den fakta som jag har så är jag dock inte superintresserad av att spekulera i dom exakta detaljerna, mycket pga det inte ger något att hålla på med fria spekulationer. Däremot är det extremt skadligt när det finns troll som påstår en den ena tokigheten efter den andra och oemotsagd får folk att tro att verkligheten ser ut på ett helt annat sätt än den gör.
Att diskutera saken blir då till 90% att försöka förklara att så funkar inte saker och bara 10% åt den verkliga sakfrågan.
Hysteriskt roligt att bli kallad för troll av någon som checkar av alla boxar på definitionen av troll
Citera
2022-09-13, 15:00
  #342
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Kanske inte men nånstans känns det svårt att ta in att det innebär döden direkt vid fallet oavsett hustak eller mark. Landa på benen, benbrott ja, men kanske överleva. Farten däremot vid fallet, det var mest intressant för mig.
Nu måste du tänka på att personen hoppat ut från ett flygplan högt högt upp och ingen skärm fungerade. Jag tror att du är väldigt ung.
Citera
2022-09-13, 15:10
  #343
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet ej men jag skulle nog ge det en chans.

Studsmatta första gången sedan pool är väl det bästa?
Citera
2022-09-13, 15:29
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet ej men jag skulle nog ge det en chans.

Landa i vatten är som att landa i betong från typ 40-50 meter och högre
Citera
2022-09-13, 15:35
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinaL
Exakt det, inget kom ut. Men det var en onödig spekulation av mig, jag tar tillbaka den.

OK.
Citera
2022-09-13, 15:36
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Studsmatta första gången sedan pool är väl det bästa?

Med den hastigheten skulle en människa braka igenom en vanlig studsmatta som folk har ute i trädgården. Inte studsa upp som i tecknad film.
Citera
2022-09-13, 16:26
  #347
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Med den hastigheten skulle en människa braka igenom en vanlig studsmatta som folk har ute i trädgården. Inte studsa upp som i tecknad film.

Det är inte möjligt att den kan dämpa fallet till den grad att det finns en chans att överleva?
Citera
2022-09-13, 16:28
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det är inte möjligt att den kan dämpa fallet till den grad att det finns en chans att överleva?

Tror du skulle slå i backen även från typ 10 meter om du hoppar på en vanlig studsmatta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback