2022-09-13, 11:25
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Alltså ni är helt desperata efter att rasist-stämpla detta partiet. "Helg seger", dvs att SD ska vinna på en helg, blir för dig alltså "hell seger"=sieg heil???

Du är ju riktigt patetisk.

Det är både sant att man vill rasiststämpla SD och att Rebecka råkade dra ett nazistskämt på fyllan.

Rätt ska vara rätt. Att ljuga och komma med långsökta efterhandskonstruktioner är inte rätt.
Citera
2022-09-13, 11:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Detta har redan gjorts av ledande expertis på området, som kommit fram till att alternativ 1 högst sannolikt är det korrekta. Finns alltså längre inget av substans att tillägga

(FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka

Svammel.
Kan lika gärna vara ett citat hon 5min tidigare hört en partikamrat säga "Hell Seger", och som fastnat i skallen hennes
Hon är troligtvis inte bekant med citatet, utan har uppfattat det som "Helg Seger", och hennes bromsning då hon uttrycker detta kan ha sin förklaring i att hon var snudd på väg att gasta ut det men kom på att man inte ska vara så högljudd som fin flicka.
Citera
2022-09-13, 11:27
Medlem
pedrens avatar
Vad pinsam hon är. Överförfriskad och ska hälla champagne i reportern. Suck och cringe. JaG mEnAdE HELGSEGER?!? Give me a break...
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Nyheter Idag skriver också att hennes "helg seger" anspelar på den svenska versionen av sieg heil.

Så jag antar att de också är vänstermedia nu enligt SD:arna i den här tråden?
Det är uppenbart att hon ville anspela på det. "Helg seger" är ett väldigt onaturligt sätt att uttrycka sig. Hon tyckte att hon var rolig. (Jag röstade på SD och tror inte att hon är nazist.)
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Fast det har gjort i tidigare inlägg

För det första så var inte det vad du skrev. Du sa åt den som frågade att denne redan vet. Länka till inlägget istället om du redan slagit fast vad du menar.

För det andra har endast sett dig definiera "nazist", men inte "rasist". Vilket efterfrågades. Det gjorde du här:
(FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka

Och inte för att vara sån, men din definition var inte direkt knivskarp.

Citat:
Att du gång på gång ska ändå tjatat vad en nazist är

Mig veterligen är det första gången som jag gör det.

Citat:
är som att jag ska fråga dig vad en islamist är.

Det får du gärna göra den dagen jag kallar någon för islamist. Jag kommer inte ta illa upp för att du frågar. Och om jag felaktigt stavar det "izzlamust" kommer jag inte hitta på en dum förklaring om att jag medvetet stavar fel på motbjudande ord.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-09-13 kl. 11:48.
Citera
2022-09-13, 11:28
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hon är säkert korkad ja, och jag tycker inte att det var det minsta roligt, men det är inte långsökt att vissa tycker det. Du tror alltså att hon är nazist?

Om man kallar utlänningar för babbar/apor på sin instagram så sjunker personen i värde och klassas ingenting annat som en nazist så för oss som följt henne med hemliga konton är inte förvånade över hennes beteende. Likaså tror jag att Tobias Andersson är lika nedvärderande medan Mattias Karlsson inte har ondska i sig.

Såna här människor gör att folk som röstar på SD framstår som rasister/nazister vilket inte är medias fel utan deras egna.

Det är flera som känner Åkesson privat exempelvis som sagt hur fin människa han är och det har inte kommit ut något dåligt alls om honom och folk som känner honom privat men inte ens röstar på SD tycker att det är synd att han blir ihopklistrad med alla dessa människor
Citera
2022-09-13, 11:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Om man kallar utlänningar för babbar/apor på sin instagram så sjunker personen i värde och klassas ingenting annat som en nazist så för oss som följt henne med hemliga konton är inte förvånade över hennes beteende. Likaså tror jag att Tobias Andersson är lika nedvärderande medan Mattias Karlsson inte har ondska i sig.

Såna här människor gör att folk som röstar på SD framstår som rasister/nazister vilket inte är medias fel utan deras egna.

Det är flera som känner Åkesson privat exempelvis som sagt hur fin människa han är och det har inte kommit ut något dåligt alls om honom och folk som känner honom privat men inte ens röstar på SD tycker att det är synd att han blir ihopklistrad med alla dessa människor
Det håller jag med om.
Citera
2022-09-13, 11:30
Medlem
Citat:
Hon är säkert korkad ja, och jag tycker inte att det var det minsta roligt, men det är inte långsökt att vissa tycker det. Du tror alltså att hon är nazist?

Ja.
Jag tror givetvis inte att alla SD-politiker är nazister eller främlingsfientliga men SD har ett stort problem med dårar som Rebecka som dras till deras parti. Undrar ofta hur Jimmie Åkesson som är en väldigt skicklig politiker orkar när han är bland så många jubelidioter.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-09-13 kl. 11:36.
Citera
2022-09-13, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Här har du en till som heilade på valdagen.
https://ibb.co/4pKz4y4
Se och lär till nästa gång du ska skämtheilat
Och som vanligt adresseras inte mitt argument utan något helt annat...
Citera
2022-09-13, 11:31
Medlem
Sqeptisks avatar
Som vanligt kan man konstatera att vänsterfjantar HAR INGEN humor

....utom möjligen då den där ministersossan som "sieg heil"-ade på en bild som släpptes för några år sedan. För det var väl menat som humor? Väl
Senast redigerad av Sqeptisk 2022-09-13 kl. 11:36.
Citera
2022-09-13, 11:33
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Det håller jag med om.

Det kommer vara en tidsfråga innan Åkesson också väljer som sina övriga SD medlemmar att lämna politiken/partiet för har du 1000 såna som henne och Ekeroth så ska man ursäkta sig hela tiden tills man blir utbränd.

Det är absolut inte medias fel att någon ifrån SD som är högt uppsatt pratar om hur illa muslimer luktar och att inga här hemma här.

När den dagen Åkesson lämnar så har vi AFS medlemmar i regeringen och det är på samma nivå som islamister
Citera
2022-09-13, 11:35
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:

Men politik handlar inte om vem som är snällast. Det handlar om vem som kan skapa bäst utveckling för folket och landet. Då måste man ibland ryta ifrån mot bajsbruna primater som kaosar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in