2022-09-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Inte "hoppas". Elon fyller på med "to be clear" efter de presenterat siffrorna du pratar om.
Målet att rampa upp till 10 GWh på ett år är en sak. Att implementera alla fördelar är en annan. Om du skall sitta och påstå att Tesla har lovat 54% ökad räckvidd vid det här laget så visa vart det har sagts, och flytta inte över bevisbördan på någon som säger att ett sådant löfte inte gjorts. Logisk felargumentation 1on1.

Kolla igenom battery day en gång till istället och ta in det som sägs. Sen när du är klar kan du kolla AI day ett par gånger till också.

Ok, så jag tolkar det rätt om din uppfattning är att Teslas PLAN var att rampa upp ett sub-par batteri till 10-100gwh för att EFTER DET implementera saker som DBE osv. För det låter så jävla efterblivet så jag inte vet vad.

Förstår du vad de innebär att bygga en produktionslina för katodbelläggning i sådan skala om man sedan bara ska ”ta bort det och bygga nytt” tänk lite på vad du skriver istället
Citera
2022-09-12, 22:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Elon sa det på battery day. To fully realize these advantages will take three years or so.

Jag skulle knappast kalla det ett löfte heller. Three years or so..

Men om du fortfarande vill gnälla så får du vänta ett år

De som gnäller över saker är mest de som inte förstår hur svåra dessa saker är i verkligheten. Den där verkligheten som vissa bara läst om i böcker och tror de är experter på innan de prövat att skapa något själva.
Citera
2022-09-12, 22:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ok, så jag tolkar det rätt om din uppfattning är att Teslas PLAN var att rampa upp ett sub-par batteri till 10-100gwh för att EFTER DET implementera saker som DBE osv. För det låter så jävla efterblivet så jag inte vet vad.

Förstår du vad de innebär att bygga en produktionslina för katodbelläggning i sådan skala om man sedan bara ska ”ta bort det och bygga nytt” tänk lite på vad du skriver istället

Du kan tolka rätt upp i din egen röv och försvinna om du vill. Det förändrar föga vad som sagts eller inte.

Du fattade att 30% av range increase var ett resultat av endast formafaktorn och cell-integrationen va?
Tillsammans med kostnadsreduktionen från att kapa bort så mycket av fabriksytan och produktionssteg så är det ruggigt bra för något du kallar "sub par".

Ja, de bygger faktiskt om maskinerna som tillverkar batterierna eftersom. Det är liksom så det går till när en ny produktionsteknik utvecklas.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-09-12 kl. 23:11.
Citera
2022-09-13, 10:11
Medlem
Citat:
Du kan tolka rätt upp i din egen röv och försvinna om du vill. Det förändrar föga vad som sagts eller inte.

Du fattade att 30% av range increase var ett resultat av endast formafaktorn och cell-integrationen va?
Tillsammans med kostnadsreduktionen från att kapa bort så mycket av fabriksytan och produktionssteg så är det ruggigt bra för något du kallar "sub par".

Ja, de bygger faktiskt om maskinerna som tillverkar batterierna eftersom. Det är liksom så det går till när en ny produktionsteknik utvecklas.

En jäkla massa utvecklande, så mycket att det känns som att dom inte kommer någon vart....
Citera
2022-09-13, 10:35
Medlem
Citat:

Reduktionen i fabriksytan kommer ifrån en torr process för att belägga katoden vilket de inte har lyckats med? Så det är ju bara fel. Lyckas man massproducera med torr katod löser man en massiv flaskhals i batteriproduktion. Vilket tesla påstår att de gjort genom Maxwell, när de visar resultat av detta i massproduktion kommer jag vara väldigt imponerad. Och det ska ju inte vara något problem? Never doubt Elon

Men fortsätt sprida missinformation
Citera
2022-09-13, 10:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Reduktionen i fabriksytan kommer ifrån en torr process för att belägga katoden vilket de inte har lyckats med? Så det är ju bara fel. Lyckas man massproducera med torr katod löser man en massiv flaskhals i batteriproduktion. Vilket tesla påstår att de gjort genom Maxwell, när de visar resultat av detta i massproduktion kommer jag vara väldigt imponerad. Och det ska ju inte vara något problem? Never doubt Elon

Men fortsätt sprida missinformation

När du säger missinformation, innefattar det begreppet saker som att påstå att Tesla ligger 2 år efter med att genomföra något som de från början sagt kan ta upp till 3 år?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-09-13 kl. 11:18.
Citera
2022-09-13, 11:03
Medlem
Citat:
När du säger missinformation, innefattar det begrepper saker som att påstå att Tesla ligger 2 år efter med att genomföra något som de från början sagt kan ta upp till 3 år?

Du är fan bortom räddning, du vägrar se när något är försenat och försöker istället vrida på det som kommuniceras för att på något vis få det att låta som ditt kära bolag inte är sent.

De skulle rampa upp till 100gwh 2022 och för att ens kunna vara i närheten av de måste de ha en runrate >20gwh Q4 2021. De skulle kunna skörda alla dessa fördelar i massproduktion inom 36 månader. De har nu varken massproduktion eller de fördelar som skulle implementeras.

Robotaxi, är det inte heller sent enligt dig? Vill veta vilken nivå av tro du ligger på
Citera
2022-09-13, 11:13
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du är fan bortom räddning, du vägrar se när något är försenat och försöker istället vrida på det som kommuniceras för att på något vis få det att låta som ditt kära bolag inte är sent.

De skulle rampa upp till 100gwh 2022 och för att ens kunna vara i närheten av de måste de ha en runrate >20gwh Q4 2021. De skulle kunna skörda alla dessa fördelar i massproduktion inom 36 månader. De har nu varken massproduktion eller de fördelar som skulle implementeras.

Robotaxi, är det inte heller sent enligt dig? Vill veta vilken nivå av tro du ligger på

Du behöver inte rädda mig, vill inte vara del av en religion eller något sånt, åtminstone inte en så negativ sådan.

Jag ser exakt hur försenad produktionstakten av 4680-cellen är, och jag är införstådd med anledningarna. Jag behöver inte sitta och späda på det med åratal i mitt eget huvud och gnälla när världsförändrande innovation tar lite längre tid.
Citera
2022-09-13, 11:22
Medlem
Citat:
Du behöver inte rädda mig, vill inte vara del av en religion eller något sånt, åtminstone inte en så negativ sådan.

Jag ser exakt hur försenad produktionstakten av 4680-cellen är, och jag är införstådd med anledningarna. Jag behöver inte sitta och späda på det med åratal i mitt eget huvud och gnälla när världsförändrande innovation tar lite längre tid.

Världsförändrande innovation.

Är CATLs Qlin eller BYDs blade också världsförändrande? Eller gäller det bara när tesla gör något?
Citera
2022-09-13, 11:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Världsförändrande innovation.

Är CATLs Qlin eller BYDs blade också världsförändrande? Eller gäller det bara när tesla gör något?

Ursäkta om vi pratar för mycket om Tesla i tråden för Tesla.
Citera
2022-09-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursäkta om vi pratar för mycket om Tesla i tråden för Tesla.

Känns ganska relevant att prata om konkurrenter inom branscherna bolaget verkar inom, eller finns det inga?

Men det blir såklart fräschare att helt skippa att prata konkurrenter och köra ner huvudet i backen och intala sig att det inte finns några. Kan kombineras med en varm kopp te och en 20 minuters frälsning av Steven mark Ryan.

Ger iaf mer substans än inlägg helt utan någon information eller desinformation.
Citera
2022-09-13, 12:13
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Känns ganska relevant att prata om konkurrenter inom branscherna bolaget verkar inom, eller finns det inga?

Men det blir såklart fräschare att helt skippa att prata konkurrenter och köra ner huvudet i backen och intala sig att det inte finns några. Kan kombineras med en varm kopp te och en 20 minuters frälsning av Steven mark Ryan.

Ger iaf mer substans än inlägg helt utan någon information eller desinformation.

Steven klarar sig bra utan min dyrkan. Han har det bra ställt ekonomiskt och får tjejer, då de gillar män som söker upp sånt som är bra och pratar positivt om det. Att leta upp saker man inte gillar för att få lov att sprida negativitet är inte ett attraktivt personlighetsdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in