2022-09-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Miljontals har hört helg seger. Nu när SD tagit över rollen som andra största parti och det största oppositionspartiet mot S så behövs statsmannamässigt seriöst beteende, det gick ju så där. Och nej jag är inte vänster.

Miljontals?

Folk som springer vänstern ärende och förstorar upp detta till orimliga proportioner är inget annat än simpla medlöpare.
Citera
2022-09-12, 22:07
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Skiter i att hon sa helgseger. Slasktrattmedia som försöker göra en höna av en fjäder. Folk får säga både helgseger och heil seger precis sp mycket de orkar och vill. Yttrandefrihet. Vi accepterar ju t.om. socialdemokratiska ministrar som hitlerhälsar på hemmafester.

Hur kan man inte se det här problematiskt när det är något som händer gång på gång med kopplingar till nazism. Av ett parti startat av nazister.
Citera
2022-09-12, 22:27
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IReadYrSoul
Miljontals?

Folk som springer vänstern ärende och förstorar upp detta till orimliga proportioner är inget annat än simpla medlöpare.

Hade aldrig hänt på Moderaternas valvaka. Sverigedemokraterna har jobbat kontinuerligt på att bli ett seriöst statsmannamässigt parti. Ett parti som kan accepteras som seriöst. Sådana här företeelser skadar anseendet, vad som skadar anseendet ännu mer är patetiska enögda idioter som du som bara gapar att alla andra är dumma och att det aldrig någonsin är fel på någon som har att göra med SD, och kritiserar man någon där är man bara ett vänstertroll, jesus, give me a break!

Jag försöker tänka lite strategisk för SDs skull, sådana här händelser hjälpar inte direkt SDs förhandlingar om att få vara med i regeringen, även om det redan nu ser ut som SD inte får sitta med i den borgliga regeringskonstellationen.

Försök och tänk lite strategisk för helvete, nu är vi äntligen ska få ett nytt maktskifte.
Citera
2022-09-13, 09:59
Medlem
I gårdagens Aktuellt presenterades Dick Erixon som som ansvarig utgivare för (SD):s mediakanal Riks, och inte som chefredaktör för (SD) ägda Samtiden. Det är första gången jag hör det. Han är ju ofta med i God Morgon Världens panel och presenteras alltid som ansvarig för Samtiden.

Betyder det att Riks börjar få mer spridning?
Citera
2022-09-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Enligt dagens morgonprogram tar de semester till oktober.
Men huvudsyftet med kanalen är i mål
Ja, det är ganska tydligt att deras syfte har varit att bilda opinion för SD fram till valet. Det är väl alltid svårt att mäta vilken effekt olika satsningar har haft men Riks har nått ut till väldigt många tittare så jag tror nog att det har betalat sig.
Citera
2022-09-13, 10:42
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Moderaternas facit är gängkriminalitet, islamisering, ghetton, nedlagt försvar, noll civil beredskap, sanslös miljardrullning inom sjukvården. Är det ”statsmannamässigt” så får vi nog betacka oss. Vi får köra helgseger i fortsättningen.

Är du korkad eller gör du dig bara dum? Du vet uppenbarligen inte vad statsmannamässigt betyder så ta och sök upp det istället. Men det betyder i vart fall inte resultatet av en förd politik.

Nu när SD är det näst största partiet, så kommer nästa uppgift, utmana S, och då måste man anses som ett seriöst alternativ för gemene man. En barnfamilj ska kunna följa valet utan att det kommer nazistskämt som blir svårt att förklara för sina barn varför det blir så uppblåst.

Jag vet till skillnad från dig som lever i ett kluster, hur personer som skulle kunna vara potentiella SD-väljare tänker. Det är alltid, alltid samma sak när jag pratar med dem. Jag tycker att Jimmie har rätt och är bra men det finns ju många under honom som inte är så bra, säger dem. Även om det inte är helt rätt så är det i vart fall så många uppfattar det.

Sverigedemokraterna skulle kunna vara det största partiet men då finns det inte utrymme för sådana hära snedsteg eller för SD-sympatisörer som du som bara försvarar precis allt som SD och dess företrädare gör. Det spelar ingen roll vad det är, om någon skulle heila och jag säger att det där var dumt så skulle du återigen kalla mig för vänstertroll.

Inlägg, efter inlägg har jag fört fram det här och du tycks aldrig fatta utan du bara kallar mig för vänstertroll hela tiden.

Det blir ganska tydligt att jag hela tiden haft rätt om RIKS och tex Rebecka som förövrigt svarade mig med sitt första och i skrivandes stund enda inlägg här, hennes önskan var att få all exponering som fanns på alla plattformar någonsin, min fråga till henne och hon läser säkerligen här var om all exponering var bra exponering, något som jag tror Rebecka tänker på just nu.

Det här med bra och dålig exponering har varit grundpoängen i min kritik från början till slut i denna tråd men du fattar ju fortfarande inte, utan du tror att bara för man kommer med hård och utförlig kritik så hatar man det man kritiserar och är ett vänstertroll.

Har insett att polletten aldrig någonsin kommer trilla ner för dig utan du fortsätter med ditt "vänstertroll", gör gärna det man jag kan i vart fall avsluta med 5 sköna ord:

Vad var det jag sa?
Citera
2022-09-13, 10:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Är du korkad eller gör du dig bara dum? Du vet uppenbarligen inte vad statsmannamässigt betyder så ta och sök upp det istället. Men det betyder i vart fall inte resultatet av en förd politik.

Nu när SD är det näst största partiet, så kommer nästa uppgift, utmana S, och då måste man anses som ett seriöst alternativ för gemene man. En barnfamilj ska kunna följa valet utan att det kommer nazistskämt som blir svårt att förklara för sina barn varför det blir så uppblåst.

Jag vet till skillnad från dig som lever i ett kluster, hur personer som skulle kunna vara potentiella SD-väljare tänker. Det är alltid, alltid samma sak när jag pratar med dem. Jag tycker att Jimmie har rätt och är bra men det finns ju många under honom som inte är så bra, säger dem. Även om det inte är helt rätt så är det i vart fall så många uppfattar det.

Sverigedemokraterna skulle kunna vara det största partiet men då finns det inte utrymme för sådana hära snedsteg eller för SD-sympatisörer som du som bara försvarar precis allt som SD och dess företrädare gör. Det spelar ingen roll vad det är, om någon skulle heila och jag säger att det där var dumt så skulle du återigen kalla mig för vänstertroll.

Inlägg, efter inlägg har jag fört fram det här och du tycks aldrig fatta utan du bara kallar mig för vänstertroll hela tiden.

Det blir ganska tydligt att jag hela tiden haft rätt om RIKS och tex Rebecka som förövrigt svarade mig med sitt första och i skrivandes stund enda inlägg här, hennes önskan var att få all exponering som fanns på alla plattformar någonsin, min fråga till henne och hon läser säkerligen här var om all exponering var bra exponering, något som jag tror Rebecka tänker på just nu.

Det här med bra och dålig exponering har varit grundpoängen i min kritik från början till slut i denna tråd men du fattar ju fortfarande inte, utan du tror att bara för man kommer med hård och utförlig kritik så hatar man det man kritiserar och är ett vänstertroll.

Har insett att polletten aldrig någonsin kommer trilla ner för dig utan du fortsätter med ditt "vänstertroll", gör gärna det man jag kan i vart fall avsluta med 5 sköna ord:

Vad var det jag sa?
Jodå det vet jag vad det betyder, att stå i kostym och rapa floskler utan att adressera problemen tycker nollor likt dig vara ”statsmannamässigt”. Kontraindikatorer likt Carl Stropp ses av dumskallar som statsmän oavsett om nämnda kontraindikator misslyckas med analysen i varenda fråga sedan 1991.
Vi andra vill ha handling och faktiska åtgärder, om utförarna är bladiga och säger helgseger på en valvaka skiter vi fullkomligt i.

Helgseger på dig.
Citera
2022-09-13, 11:16
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Jodå det vet jag vad det betyder, att stå i kostym och rapa floskler utan att adressera problemen tycker nollor likt dig vara ”statsmannamässigt”. Kontraindikatorer likt Carl Stropp ses av dumskallar som statsmän oavsett om nämnda kontraindikator misslyckas med analysen i varenda fråga sedan 1991.
Vi andra vill ha handling och faktiska åtgärder, om utförarna är bladiga och säger helgseger på en valvaka skiter vi fullkomligt i.

Helgseger på dig.

Om du inte fattar det olämpliga i att skrika ut Helg seger inför öppen ridå så är du bakom flötet och ett helt hopplöst fall.

SD ledningen tänker mer som jag och jag tror faktiskt de flesta väljare gör det också. Hade man inte gjort det utan tänkt som du, att SD företrädare aldrig någonsin kan göra fel och att det aldrig någonsin kan bli fel på vissa uttalanden så hade man heller inte växt som man gjort. Man växer för att man utvecklas, man utvecklas för att man förbättras, man förbättras för att man tar till sig kritik.
Citera
2022-09-13, 11:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Om du inte fattar det olämpliga i att skrika ut Helg seger inför öppen ridå så är du bakom flötet och ett helt hopplöst fall.

SD ledningen tänker mer som jag och jag tror faktiskt de flesta väljare gör det också. Hade man inte gjort det utan tänkt som du, att SD företrädare aldrig någonsin kan göra fel och att det aldrig någonsin kan bli fel på vissa uttalanden så hade man heller inte växt som man gjort. Man växer för att man utvecklas, man utvecklas för att man förbättras, man förbättras för att man tar till sig kritik.
Ingen bryr sig utanför Sthlms kultursidor, ingen.
Citera
2022-09-13, 11:51
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ingen bryr sig utanför Sthlms kultursidor, ingen.

Så är det verkligen inte, du måste börja leva i verkligheten, utanför RIKS, utanför Fria tider, utanför Samtiden. Du lever i ett kluster, i en filterbubbla.

SD har successivt anpassat sig och normaliserat sig av en anledning, man har tagit väljare från alla partier men främst från S, M och C, och det är inte "Helg Seger" och den typen av retorik som lockat väljare. Om du har så svårt att förstå det så har du ju inte begripat något.
Citera
2022-09-13, 11:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Så är det verkligen inte, du måste börja leva i verkligheten, utanför RIKS, utanför Fria tider, utanför Samtiden. Du lever i ett kluster, i en filterbubbla.

SD har successivt anpassat sig och normaliserat sig av en anledning, man har tagit väljare från alla partier men främst från S, M och C, och det är inte "Helg Seger" och den typen av retorik som lockat väljare. Om du har så svårt att förstå det så har du ju inte begripat något.
Dumheter, lite som med narrativet att unga är vänster och älskar Greta när de eg är i huvudsak höger.
Ingen bryr sig, absoluta merparten vet inte ens om att det skett och av de som vet rycker nästan alla på axlarna.
Citera
2022-09-13, 14:03
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Dumheter, lite som med narrativet att unga är vänster och älskar Greta när de eg är i huvudsak höger.
Ingen bryr sig, absoluta merparten vet inte ens om att det skett och av de som vet rycker nästan alla på axlarna.

Det är bra att du tar upp unga, där det faktiskt vänt ordentligt och många unga och framför allt tjejor går och röstar höger och SD. Normaliseringen, anpassningen och utveckling som gjort SD mer och mer socialt accepterat. Där ingår inte jobbet som RIkS gjort, som nu innan deras semester avslutades med Helg seger.

Även om du inte har några problem med rasist och nazist anspelningar i seriösa intervjuer så finns det dem som har det, hur svårt du har att tänka dig så finns det folk som resonerar på ett annat sätt än kommentatorsfältet på RIKS och på Samtiden.

Uppenbarligen kommer vi inte komma någon vart eller aldrig förstå oss på varandra, du anser att jag är ett vänstertroll, jag anser att du lever i en filterbubbla om du inte kan förstå det grundläggande problematik jag för fram, jag fick rätt när jag prata om oseriösa och omogna programledare, även om du inte tycker det är omoget och olämpligt att dricka sig aspackad och slänga ut sig ett nazistskämt i en intervju som representant för SD och detas mediakanal. Fortsätt med ditt helg seger du, men det kommer inte ta dig någonstans, det lovar jag dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in