2022-09-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Okej jag hade fel om din partitillhörighet, sorry.

Men att ens diskutera om hon syftade på Hell seger eller inte är seriöst pinsamt då det är så otroligt övertydligt att det är just det hon gör.

Jo men vad förväntar du dig från ett parti, vars partiledare valt ett förnamn som bara är en bokstav ifrån att ha samma längd som en känd tysknazist?
Citera
2022-09-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
DETTA är påtagligt intressant. Jag tror inte att 20 % av svenskarna är rasister. Så varför röstar de på SD. Enda förklaringen jag kan komma på är att man är så trött på invandring att man blundar för i stort sett alla SDs fadäser och röstar på dem ändå. Övriga blå partier har försökt komma ikapp SD i invandringsfrågan men andra plats är som vanligt förste förlorare.

Ponera att SD är något rasistiska vilket jag tvivlar på. Folk tar det före att riskera livet genom att besöka ett köpcentrum eller galleria.
Citera
2022-09-12, 23:02
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Absolut behöver vi alla människor men varför Riks rekryterat så många unga omogna tjejer är skumt.

Två-tre äldre herrar och en massa fjollor. Varför inga äldre mognare kvinnor?

Det visar hur oseriösa SD är på många sätt. De har lång väg kvar som parti och rörelse.

Sex säljer, alla ser hellre attraktiva människor i "tv-rutan" än fula. Detta är en självklarhet i merparten av världen men folk försöker låtsas som att det inte stämmer i vårat sinnessjuka land. Tacka feminismen för det.
Citera
2022-09-12, 23:03
Medlem
Hon är ju aspackad på.det också proffsigt....
Citera
2022-09-12, 23:07
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det är inte konstigare än när partiledningen sjöng gamla högerextrema sånger i båthytten eller när kommunister skämtar om gulag med glimten i ögat, det är givetvis en markering om att de själva äger subjektet och styr dess öde; maktdemonstration helt enkelt.

Nu vet jag inte riktigt vem denna Fallenkvist är men av att döma av partikulturen och den undervegetation som hon appellerar till så säger jag att ordvalet var genomtänkt.
Vi får inte glömma att mediekanalen arbetar för kallade Annie Lööf för sociopat.

"Den så kallade sociopatblicken" 1min 33s

https://www.youtube.com/watch?v=DHuIUjRrVTc

Kanke lite OT... men jag brukar inte lyssna så mycket på något partis egna propaganda... Herre gud vad de trycker ner åsikter i halsen på en. Vem lyssnar på den här skiten?
Citera
2022-09-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jo men vad förväntar du dig från ett parti, vars partiledare valt ett förnamn som bara är en bokstav ifrån att ha samma längd som en känd tysknazist?

?
Citera
2022-09-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
?
Ok jag drev med dig. Jag tycker fortfarande det här är ett storm i ett vattenglas, det finns viktigare saker i världen att lösa än att gnälla på någons fylle-tourettes om du mot all förmodan skulle ha rätt i sak.
Citera
2022-09-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Trollar... eh. Sammanhanget var alltså inte en tråd med anonyma skribenter på Flashback, utan Sveriges näst största partis valvaka. Och kvinnan i fråga aspirerar på en politisk karriär som förtroendevald för det svenska folket.

Man behöver inte vara vänster för att tycka detta är på tok för dåligt. Faktum är att vänstern bara tackar och tar emot, medan de allra flesta på den blågula sidan tar sig för huvudet.

Hihi, undrar hur det lät på Sossarnas valvaka i tex Malmö:

Citat:
"- Döda judarna, död åt Israel, död åt USA osv...."

Det hade varit helt normalt för Sossarna...

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag trodde att ordet "hell" var från latin eller romerska riket, en försvenskning av "hail" på engelska.
Typ "Hell Caesar/Hail Caesar", vilket förmodligen var "Ave Caesar" på originalspråket latin.

Men nu är det alltså nazistiskt? Ok...

Det stämmer att man hälsade Kejsaren på det sättet. med Hell Caesar.
Hell betyder att hylla eller ära någon.
På engelska hette det Hail och på tyska hette det Heil istället.

Och nazisterna såg sig som arvtagare till det Romerska Riket,
och dess förlängning,och kallade sig för det Tredje Riket.

Även romarna gjorde en gest med handen.

Men det finns ett svenskt efternamn som heter Seger, drygt 1000 personer i Sverige har det som efternamn

Det finns till och med en person som heter H*lg* Seger (* = e) i Ängelholm,
nåja nu heter han H*lg* S*v*d (* = e) Seger.

Källa: hitta.se

Så var det en hälsning till denne Helge Seger ?
Och att hon sluddrade på namnet ?
Citera
2022-09-12, 23:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Har aldrig hört en kommunist skämta om gulag. Anser du att SD är nazister/rasister har du inte träffat riktiga sådana.

Angående Annie så stämmer det ju. Kolla hennes blick och beteende. Uppenbart att något är fel.

Psykopat skulle jag säga.
Går det att se om någon är psykopat i ögonen? I så fall kan en diagnos ställas av en optiker.

Jag vet inte vilken del av Annies beteende du syftar på.
Citera
2022-09-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Hon är ju aspackad på.det också proffsigt....

Det här är bara början. Hon är ett perfekt exempel på vilken sorts politiker vårt numera statsbärande parti består av🤣. Lycka till Ulf.
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ok jag drev med dig. Jag tycker fortfarande det här är ett storm i ett vattenglas, det finns viktigare saker i världen att lösa än att gnälla på någons fylle-tourettes om du mot all förmodan skulle ha rätt i sak.

Säg det till de 6 miljoner judar som dog under andra världskriget!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Hihi, undrar hur det lät på Sossarnas valvaka i tex Malmö:

Det hade varit helt normalt för Sossarna...

Det stämmer att man hälsade Kejsaren på det sättet. med Hell Caesar.
Hell betyder att hylla eller ära någon.
På engelska hette det Hail och på tyska hette det Heil istället.

Och nazisterna såg sig som arvtagare till det Romerska Riket,
och dess förlängning,och kallade sig för det Tredje Riket.

Även romarna gjorde en gest med handen.

Men det finns ett svenskt efternamn som heter Seger, drygt 1000 personer i Sverige har det som efternamn

Det finns till och med en person som heter H*lg* Seger (* = e) i Ängelholm,
nåja nu heter han H*lg* S*v*d (* = e) Seger.

Källa: hitta.se

Så var det en hälsning till denne Helge Seger ?
Och att hon sluddrade på namnet ?

Finns även en Stig Heil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in