2021-03-24, 11:25
länk
Sanninggerfrihet
Citat:
Ursprungligen postat av
Sanninggerfrihet
Vi är några kompisar har följt denna tråd sen Fbi programmet. Vi har forskat en hel del i inläggen, nästan haft en studiecirkel om det.
Vill understryka att ingen av oss är vare sig MrP, Guran eller Staffan E eller nån annan inblandad.
Samtliga tycker att tråden har svängt å det värsta.
MrP hängdes ut omedelbart efter programmet, på senare tid även SE och nu är Göran N även på tapeten.
Några av osd bor strax, andra centralt i Kramfors så vi vet vilka alla inblandade är.
Vi har reagerat på att det finns en maniskhet i vissa inlägg. Vad är det som gör att man fortsätter efter fyra år med tråden? Vi tror oss veta att nån av er har en psykisk diagnos.
Låt oss börja med MrP, enligt Boanchga den självklara mördaren, för oss osannolikt.
Staffan E, en skör människa, nej inte han heller.
Göran N, kanske kanske inte... En straffad kvinnomisshandlare på rättspsyk, ett indicium.
Vi har även tittat på de alias dom finns. Vi tror att BO ANders CHrister GAlin finns med i kommentarsfältet. I så fall en polis i Kramfors. Kan även vara hans fru Pia G som använder det aliaset.
De anklagelser som några personer fått utstå i tråden skulle ge ett par år i fängelse för grovt förtal.
Vi vet nåt som ni inte vet, det finns minst EN till som starkt förknippats som gärningsperson, dessutom behöver det inte varit en man, vi menar inte Berit Å.
Vill också att ni ska veta att man inte är anonym här på Flashback....
Vi vet nåt som ni inte vet
Vad vet
Sanninggerfrihet (och hens kompisar)?
det finns minst EN till som starkt förknippats som gärningsperson
dessutom behöver det inte varit en man
vi menar inte Berit Å.
Menar
Sanninggerfrihet (och hens kompisar)
Marpet1?
2019-06-07, 11:21
länk
Marpet1
Citat:
Ursprungligen postat av
Marpet1
Men har det brunnit i hela ditt huvud ?
Men har det brunnit i hela ditt huvud ?
2022-09-10, 15:40
länk
PudelfrillanDet är klart att Handfatstrallaren aldrig har kunnat glömma att Marpet1 skrev det här till Badkarsrunkaren...
Lämpligt dessutom att dra fram för att såga mitt scenario vid fotknölarna.
Brände det till för att jag kom för nära sanningen nu?
Badkarsrunkaren's inlägg är f.ö. sjukt och vidrigt, det känns som att det är fyllt av hat, leakage och skrivet i affekt. Jag förstår verkligen att Marpet1 undrade om det hade "brunnit i hela hans huvud".
2022-09-10, 17:02
länk
Handfatstrallaren
Citat:
Ursprungligen postat av
Handfatstrallaren
Vad?
Vad?
2022-09-10, 17:39
länk
Pudelfrillan
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Inget, det blir så här när det här brunnit i hela huvudet!
Inget, det blir så här när det här brunnit i hela huvudet!
Nog brann det till i hela Marpet1:s huvud på kvällen fredag den 25 september 1987 vid 23-tiden.
2016-12-08, 06:59
länk
Marpet1
Citat:
Ursprungligen postat av
Marpet1
Kan ge er svar på många frågor här. Jag hade mina hästar på bete tillsammans med Evas . På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall. Skulle hjälpa henne att lasta dom, men minns inte vem som skulle köra transporten. När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där. Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen. Var lite irriterad över att Eva inte var där då vi bestämt träff för jag skulle iväg till Sundsvall själv för att se ett hästevenemang på näset . Ringde PAJ och frågade om Eva sovit över där men han sa att hon åkt hem på kvällen. Han kom och jag frågade om han ringt hon som skjutsade hem Eva , men han sa att han skulle prova det och att jag kunde åka iväg så skulle han stanna kvar och hjälpa Eva när hon dök upp . Han verkade inte speciellt orolig att hon inte var hemma och sa inget till mig om att han varit ute och letat på natten så när jag såg FBI - programmet så blev jag chockad över hans beteende . Jag blev förhörd av polisen och sa allt detta men verkade inte som dom tog det på allvar utan satt mest och gjorde en massa sexuella anspelningar☹️ Bl.a. frågade han som förhörde mig om jag ville gå ut privat med honom nån kväll 😖 Nog om detta! Vad det gäller Evas hästar så hämtade jag hem dom till mig på söndan i samförstånd med Anneli eftersom det var så mkt folk som sprang runt mordplatsen. Exakt 1 vecka senare när jag skulle ta in hästarna på kvällen så kom inte Evas föl in så jag rustade mig med ficklampa, högaffel och hund för att leta efter honom. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv . Hittade honom död i hagen utan synbara skador så jag ringde polisen som sa att jag skulle kontakta en veterinär , vilket jag gjorde och efter obduktionen så konstaterades att fölet hade ett medfött hjärtfel som gjorde att han kunnat dö när som helst .
Kan ge er svar på många frågor här.
Jag hade mina hästar på bete tillsammans med Evas .
På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall.
Skulle hjälpa henne att lasta dom, men minns inte vem som skulle köra transporten.
Marpet1 var
bevisligen på mordplatsen
kvällen fredag den 25 september 1987,
enligt hen själv, för att hämta hem sina hästar som gick på bete tillsammans med Evas.
När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där.
Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen.
Marpet1 var
bevisligen på mordplatsen
morgonen lördag den 26 september 1987,
enligt hen själv, för att låna ut sin hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall.
Marpet1 var
bevisligen sist på mordplatsen vid tiden
för eller
före mordet på Eva Söderström.
Marpet1 var
bevisligen först på mordplatsen, om man bortser från Mr P:s bilkörning(ar) där under natten, vid tiden
efter mordet på Eva Söderström.
Vad säger
Marpet1 själv om sin
relation till Eva och Anneli?
2016-12-08, 16:17
länk
Marpet1 Minns inte att jag någonsin fick klappa honom fast jag umgicks med Eva och Anneli i typ 5 års tid
Marpet1 umgicks med Eva och Anneli i typ 5 års tid utan att någonsin klappa hunden Laban, vilket jag anser vara
mycket märkligt rent tidsmässigt.
2016-12-11, 14:14
länk
Marpet1Det handlar om mordet på min bästa vän och jag vill inte lämna ut om jag blev kontaktad eller ej...
Marpet1:s bästa vän var alltså Eva Söderström, vilket jag anser vara
något märkligt med tanke på den
relativt korta tiden på 5 år som de hann umgås i vuxen ålder, jag pratar då om
Marpet1:s
bristande tid för
egentid med Eva Söderström.
2017-02-04, 10:08
länk
Marpet1Dessutom var jag förlovad och hade 2 små barn på den tiden .
äldsta barn var typ 5 år, 7 månader och XX dagar gammalt vid mordet på Eva Söderström; det
yngre barnet var givetvis
yngre.
bristande tid för
egentid med Eva Söderström berodde på 2 små barn.
LÄNK
Siaren ska lösa mordet
PUBLICERAD: 15 MARS 2003
UPPDATERAD: 28 OKTOBER 2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJWVnw/siaren-ska-losa-mordet- Sista gången jag talade med henne var hon precis som vanligt, glad och uppåt, berättar bästa väninnan Carina Nilsson.
- Hon skulle komma och hälsa på i Kramfors igen 14 dagar senare.
Eva Söderström kom visserligen och hälsade på i föräldrahemmet i Bruket, men bästa väninnan fick aldrig träffa henne mer.
På kvällen den 25 september 1987 blev Eva Söderström mördad när hon var på väg hem från en privat fest.
OBSERVERA! Namnet Carina Nilsson är ett
pseudonym för Eva Söderströms
bästa vän eller
väninna.
Det kan också bero på att Eva Söderströms
bästa väninna faktiskt
HETTE Carina Nilsson.
Carina Nilsson är dock
INTE Marpet1:s riktiga namn.
SÅ HÄR KAN DET NÄMLIGEN HA GÅTT TILL:
Eva Söderström var kanske
bästa låtsasvän.
LÄNK
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/LåtsasvänLåtsasvänner skapas ofta i barndomen, ibland i tonåren, och sällan i vuxen ålder.
Låtsasvänner beror på
ensamhet.
Jag siar: Vad hände egentligen mellan
Marpet1 och Eva Söderström i Långbacken kvällen fredag den 25 september 1987 när
Marpet1:s skulle hämta hem sina hästar från betet vid 23-tiden?