2022-09-10, 19:33
Medlem
Läthers avatar
Köpte en series x ganska nyligt. Nöjd förutom en väldigt irriterande grej. Ibland när jag startar spelen är ljudet borta. Verkar varit ett problem sedan premiären enligt andra forum. Oerhört nonchalant av microsoft att inte fixa denna bugg.
Citera
2022-09-11, 00:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Köpte en series x ganska nyligt. Nöjd förutom en väldigt irriterande grej. Ibland när jag startar spelen är ljudet borta. Verkar varit ett problem sedan premiären enligt andra forum. Oerhört nonchalant av microsoft att inte fixa denna bugg.

Aldrig hört talas om? Försvinner ljudet helt och du får starta om spelet eller vad händer?
Citera
2022-09-11, 00:24
Medlem
Citat:
Min vän med en series s verkar ha samma problem helt sjukt
Citera
2022-09-11, 09:24
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Aldrig hört talas om? Försvinner ljudet helt och du får starta om spelet eller vad händer?

Ljudet fungerar i dashboard. Men helt tyst i alla spel. Vet inte om det bara händer med en tv från samsung? Hittade en lösning från en annan samsung-ägare. Startade om tv:n, då kom ljudet tillbaka.
Citera
2022-09-11, 11:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ljudet fungerar i dashboard. Men helt tyst i alla spel. Vet inte om det bara händer med en tv från samsung? Hittade en lösning från en annan samsung-ägare. Startade om tv:n, då kom ljudet tillbaka.

Precis som om det är något som händer när xboxen vill skicka annat ljudformat. Antar att det är vanligt stereoljud eller så i dashboarden och sen ändras det till Atmos, dts m.m och då slutar det funka.
Har du testat ändra lite i ljudinställningarna?

Jag spelar uteslutande med headset så jag har aldrig haft några liknande problem men när jag hade den kopplad ett tag till min LG OLED så var det inga problem alls.
Citera
2022-09-11, 12:45
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Precis som om det är något som händer när xboxen vill skicka annat ljudformat. Antar att det är vanligt stereoljud eller så i dashboarden och sen ändras det till Atmos, dts m.m och då slutar det funka.
Har du testat ändra lite i ljudinställningarna?

Jag spelar uteslutande med headset så jag har aldrig haft några liknande problem men när jag hade den kopplad ett tag till min LG OLED så var det inga problem alls.

Hittade saker att prova. Var inne i inställningarna, men det hjälpte inte.
Citera
2022-09-11, 13:14
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Hittade saker att prova. Var inne i inställningarna, men det hjälpte inte.

Testat koppla konsolen till en annan tv eller skärm?
Citera
2022-09-22, 13:00
Medlem
Så. Då har jag ramlat tillbaka till Xbox Series X efter många år med PS4. Senast jag hade var Xbox 360.
Köpte så jag har Ultimate Pass osv och är förvånad över hur många roliga spel som ingår samt hur tyst Xboxet är!

Min fråga: För att slippa köpa ihjäl mig på AA-batterier. Ska jag köpa uppladdningsbart batteripack eller ska jag köpa en ny tredjepartsdosa?
OM ni rekommenderar tredjepartsdosa, vilken är bäst?
Citera
2022-09-27, 20:58
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
Så. Då har jag ramlat tillbaka till Xbox Series X efter många år med PS4. Senast jag hade var Xbox 360.
Köpte så jag har Ultimate Pass osv och är förvånad över hur många roliga spel som ingår samt hur tyst Xboxet är!

Min fråga: För att slippa köpa ihjäl mig på AA-batterier. Ska jag köpa uppladdningsbart batteripack eller ska jag köpa en ny tredjepartsdosa?
OM ni rekommenderar tredjepartsdosa, vilken är bäst?

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/batteriladdare/nimh-nicd-li-jon/panasonic-eneloop-pro-snabb-batteriladdare-p44938
Citera
2022-10-04, 21:18
Medlem
Elekensas avatar
Frågar här för att jag inte kan hitta någon lämplig tråd för det...

Är det någon som har haft problem med att lägga till ett nytt bankkort för att betala spel, prenumeration med mera på Xboxen?

Jag har ett nytt kort (Nordea och Visa) men den vägrar lägga till det. Den säger att det är fel kortuppgifter trots att jag har slagit in allt rätt.

Att prata med Xbox support är värdelöst, oavsett vad jag väljer i support så kommer jag aldrig till någon livechatt.
Citera
2022-10-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Frågar här för att jag inte kan hitta någon lämplig tråd för det...

Är det någon som har haft problem med att lägga till ett nytt bankkort för att betala spel, prenumeration med mera på Xboxen?

Jag har ett nytt kort (Nordea och Visa) men den vägrar lägga till det. Den säger att det är fel kortuppgifter trots att jag har slagit in allt rätt.

Att prata med Xbox support är värdelöst, oavsett vad jag väljer i support så kommer jag aldrig till någon livechatt.

Gick in i tråden för att se om någon mer hade samma problem och det var det bevisligen. Jag har också fyllt i alla uppgifter helt korrekt, men ändå envisas det med att hävda att de är fel. Förstår ingenting. Microsoft Store är enda stället på hela internet där jag upplevt detta.
Citera
2022-10-07, 23:04
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Gick in i tråden för att se om någon mer hade samma problem och det var det bevisligen. Jag har också fyllt i alla uppgifter helt korrekt, men ändå envisas det med att hävda att de är fel. Förstår ingenting. Microsoft Store är enda stället på hela internet där jag upplevt detta.

Löste det för mig igenom att ändra mina kortinställningar. Att kortköp kan göras i hela världen, inte bara Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in