2020-12-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kör själv just nu, lättsamt äventyrsspel med lite pussel och fighting. Tycker det är kul, var dessutom 40% rabatt nu. Var lite inne på både Valhalla och Watch Dogs men ville ha något mer lättsmält.

Du kan ju alltid ladda ner COD Warzone? Det är gratis och är visst optimerat för Series X då det har 120fps och dessutom high resolutions-pack man kan ladda ner. Gillar du det så köp Modern Warfare, jag tycker det är kul. Enda negativa med Warzone är att man som Xbox-spelare är tvingad att spela cross play med PC.

Du har även NBA2K1, kolla så du får next gen-versionen bara. Pallar själv inte den typen av sportspel, är värdelös och tröttnar snabbt.

Vänta med Cyberpunk tills den riktiga patchen för next gen kommer.

Okej Immortals Fenyx Rising är lite som zelda? Hoppas inte ligga svårt har fastnat på zelda i flera dagar.. Sjukt störigt

Watch Dogs vad går det ut på?

Sen ev en fråga till när du väjer 120 Hz i inställningar så ändras min upplösning automatiskt till 1440p min tv kanske inte klarar av 120 i 4k...... När du menar 120fps menar du 120 Hz?..

Ska köra med 120 Hz fast bara det är 1440p. Eller 60 Hz i 4k
Citera
2020-12-29, 21:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Okej Immortals Fenyx Rising är lite som zelda? Hoppas inte ligga svårt har fastnat på zelda i flera dagar.. Sjukt störigt

Watch Dogs vad går det ut på?

Sen ev en fråga till när du väjer 120 Hz i inställningar så ändras min upplösning automatiskt till 1440p min tv kanske inte klarar av 120 i 4k...... När du menar 120fps menar du 120 Hz?..

Ska köra med 120 Hz fast bara det är 1440p. Eller 60 Hz i 4k

Har hört att det är väldigt inspirerat av Zelda. Sen om det är lika svårt kan jag tyvärr inte säga då jag inte spelat Zelda.

Aldrig kört Watch Dogs. Kolla youtube på båda spelen.

Mycket möjligt att du inte har HDMI 2.1 isåfall på din tv. Du kan ju enkelt gå in i bildinställningarna på xboxen och se vad din tv klarar av. Har för mig det är ganska specat.
Citera
2020-12-29, 21:47
Medlem
Citat:
Har hört att det är väldigt inspirerat av Zelda. Sen om det är lika svårt kan jag tyvärr inte säga då jag inte spelat Zelda.

Aldrig kört Watch Dogs. Kolla youtube på båda spelen.

Mycket möjligt att du inte har HDMI 2.1 isåfall på din tv. Du kan ju enkelt gå in i bildinställningarna på xboxen och se vad din tv klarar av. Har för mig det är ganska specat.

Okej men det har jag nog inte..Men det kommer ta en tid innan spelen blir bättre och snyggare.. Så nästa tv blir en 8k
Citera
2020-12-30, 01:37
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Så man kan köpa en extern SDD hårdisk finns ju olika hastigheter och jag har inte råd med något som är för dyrt .

Men gärna 2 TB
2TB extern SSD kostar skjortan! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5373591

1TB-varianten ligger på 1690 kronor just nu. Hyfsat billigt. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5373590 Dock kan du inte köra exklusiva Series X-spel från den, som sagt, men supersnabb överföring från den till interna och vice versa. Billigare lösning än ett SSD Expansion card.

Varför inte köpa runt 4TB mekanisk för tusenlappen och ha som lagring? Jag vet, det är segt när man ska flytta spel men varför har du fyllt interna lagringen med massa spel du ändå inte spelar? Var lite selektiv. Spela max två-tre spel åt gången, då är lagringen inte ett sååå stort problem, även om jag också tycker om att hoarda får jag erkänna.
Senast redigerad av Bestick 2020-12-30 kl. 01:48.
Citera
2020-12-30, 09:40
Medlem
Men vad tror ni om Call Of Duty Modern Warfare finns tyvärr inte som x optimerat..Men gillar såna multiplayer spel
Citera
2020-12-30, 11:12
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Men vad tror ni om Call Of Duty Modern Warfare finns tyvärr inte som x optimerat..Men gillar såna multiplayer spel

Som jag skrev tidigare, ladda ner Warzone som är battle royale-delen av Modern Warfare helt gratis och testa. Körs även i 120 fps och det finns texturpaket att ladda ner till Series X.
Gillar du det så är det väl bara köpa hela spelet.
Nu har jag inte spelat Cold War som är optimerat för S/X så jag kan inte säga om det är ngn skillnad grafiskt. Annars är väl största skillnaden att vanliga multiplayern går att köra i 120 fps jämfört med 60 på modern Warfare.
Citera
2020-12-31, 16:27
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare, ladda ner Warzone som är battle royale-delen av Modern Warfare helt gratis och testa. Körs även i 120 fps och det finns texturpaket att ladda ner till Series X.
Gillar du det så är det väl bara köpa hela spelet.
Nu har jag inte spelat Cold War som är optimerat för S/X så jag kan inte säga om det är ngn skillnad grafiskt. Annars är väl största skillnaden att vanliga multiplayern går att köra i 120 fps jämfört med 60 på modern Warfare.

Min tv klarar tyvärr bara av 120 fps i 1444 picka tror jag det är..Så tv klarar inte av 4k i 120....Men kommer vänta i 2 år innan jag köper ny då blir det en 8k
Citera
2020-12-31, 16:41
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Min tv klarar tyvärr bara av 120 fps i 1444 picka tror jag det är..Så tv klarar inte av 4k i 120....Men kommer vänta i 2 år innan jag köper ny då blir det en 8k

Förstår nog inte exakt vad du vill ha sagt? 1440p/120fps räcker väl alldeles utmärkt?
Det är ju inte direkt många spel som har högre upplösning i 120fps ändå. Ju högre fps ju lägre upplösning kommer man få.
Sen vet jag inte om en tv med HDMI 2.1 skalar upp till 4K eller hur det funkar men det spelar nog mindre roll.
Citera
2020-12-31, 17:38
Medlem
Tvonds avatar
Om man får lägga sig i så är 1440P och 120HZ helt suveränt en blandning av kraft och upplösning och effekter.
Citera
2020-12-31, 19:07
Medlem
Citat:
Förstår nog inte exakt vad du vill ha sagt? 1440p/120fps räcker väl alldeles utmärkt?
Det är ju inte direkt många spel som har högre upplösning i 120fps ändå. Ju högre fps ju lägre upplösning kommer man få.
Sen vet jag inte om en tv med HDMI 2.1 skalar upp till 4K eller hur det funkar men det spelar nog mindre roll.

Ja kanske ha haft fel att 120 Hz är samma som.120 fps?
Citera
2020-12-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Om man får lägga sig i så är 1440P och 120HZ helt suveränt en blandning av kraft och upplösning och effekter.

Så vad hade du valt för inställning 120hz/1440p. Eller 4k/60:?

Till black OPS Cold War?
Citera
2020-12-31, 22:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Så vad hade du valt för inställning 120hz/1440p. Eller 4k/60:?

Till black OPS Cold War?

120 i valfri upplösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in