2022-09-11, 08:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Finns inget kärnvapen som förstör hela städer, så redan där faller vi utanför bordskanten. Byar ja, men det är inte Enola Gay som levererar Tsar Bombas längre. Skadan som till exempel har åsamkats Mariupol, är långt värre än vad en kärnspets hade kunnat åstadkomma. Kärnvapnen är inte en faktor i Ukraina, nej. Det enda sådana skulle kunna användas till, är gentemot betydliga städer ( I riktiga länder utav betydelse), och då är responsen så snabb att till och med försöket går till historien som dumheten utav dumhet
Kan inte påtalas nog ofta.
Citera
2022-09-11, 08:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Intagande av större städer är nog inte att tänka på i dagsläget såvida inte huvudstyrkan av ryska trupperna har dragit.
Det är helt enkelt för kostsamt i militära och civila liv.
Effektivare att gå runt ringa in och skära av, de innestängda förbanden blir rätt snabbt immobila.
Citera
2022-09-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, hade Putler bara möjligheten, så skulle han göra det! Den ryska cancersvulsten hade den möjligheten i öster och nådde Stilla havet, inklusive att norpa områden ifrån Kina när det landet var försvagat! Det är ingen tillfällighet att den ryska cancersvulsten lade under sig så mycket territorium att RySSland blev världen största land räknat i landyta. Därför måste Putler stoppas i Ukraina!

Slava Ukraini!

Signalen till Kina är en mycket signifikant del av det hela.
Alla utom naziregimen Putin inser att det är kraftmätningen emot Kina som gäller framöver.
Västs..och NATOs..agerande gällande Ukraina måste ses även i detta sammanhang.
Kriget i Ukraina är slutet för Ryssland som supermakt..men det är samtidigt inledningen på kraftmätningen med Kina som obönhörligt kommer framgent.
Citera
2022-09-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jasså. Du verkar verkligen hysa känslor till Ukraina. Har du någon koppling dit? Jag har det inte, och jag är fan i mig inte beredd att frysa och gå hungrig bara för att ”äga” Putin. Energisituationen är politikens fel och politikens skyldighet att fixa.

Ukrainas sak är inte min.

Och vadå tillsammans? Räkna inte med mig. Men tyvärr lär det väl hamna på skattesedeln

Jag vill leva i en värld där det straffar sig att vara en våldsam, imbecill skithög. (Ryssland) Jag vill leva i en värld där friheten och rättvisan segrar. Om priset för detta är att elen kostar 4 kr / kWh så får det vara så. Alternativet är otänkbart.
Citera
2022-09-11, 09:12
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Två Su-25 på låg höjd.

https://twitter.com/islamicworldupd/status/1568821487922196484
Ha ha de bara brände av sina robotar på måfå och smet hem
Citera
2022-09-11, 09:14
Medlem
Ryska Pravda kör med det här nu på morgonen:
Citat:
News
09:43
Washington Post: hospitals in Odessa, Kharkiv and Nikolaev are clogged with militants of the Armed Forces of Ukraine
09:04
The newest Su-35S fighters entered the center of the Russian Aerospace Forces for the first time
08:24
Korotchenko told how to bring Kiev to its knees: "Any goal is legitimate"
08:19
Korotchenko: Ramshine showed that pumping Ukraine with NATO weapons will increase
07:58
Suzdaltsev: the allies are opposed by two different Ukrainian armies
07:56
Secretary of the Security Council of Ukraine Danilov: Russia should be dismembered
07:54
Americanist Evstafiev: Kiev will start looking for new sponsors after the U.S. departure
07:23
The Russian paratrooper spoke about the unsuccessful tactics of the Armed Forces of Ukraine: "Small Shkodism"

https://www.pravda.ru/

Lite väl hoppfull ton kan man säga 😉
Citera
2022-09-11, 09:17
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Ja så gör även UKR har jag sett. Ser hyffsat meningslösT ut. De verkar vara livrädda för MANPADS. Förstår dem...
Citera
2022-09-11, 09:25
Avslutad
Motoffensiven verkar stannat av nu. Frågan är om man får samma logistik problem som ryssarna fick
Citera
2022-09-11, 09:33
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Morgonens siffror på orchernas förluster.

Bra nivå på orchernas stridsvagnsförluster o APV.

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 11.09 were approximately:

personnel / about 52,650 (+400) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2154 (+18) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 4617 (+33) units,
artillery systems – 1263 (+4) units,
RSZV / MLRS – 311 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 162 (+0) units,
aircraft – 242 (+3) units,
helicopters – 213 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 902 (+4),
cruise missiles ‒ 216 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 15 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3445 (+19) units,
special equipment ‒ 117 (+1).

The enemy suffered the greatest losses in the Kharkiv and Donetsk directions.

#stoprussia #BELIEVE inZSU

Ja,jävlar här händer det grejer. Hela 18 stridsvagnar! Är det rekord? Någon som vet?

Här får UA mer grejer från Ryssland. Helt värdelös reträtt!
https://www.youtube.com/watch?v=tODnq81o2fg
Citera
2022-09-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Hem och anmäler två träffar...
Citera
2022-09-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Motoffensiven verkar stannat av nu. Frågan är om man får samma logistik problem som ryssarna fick

Kanske stannar av pga offensiven gick "bättre" än väntat och därmed måste få med alla icke stridande förband? De vill nog inte köra på och sen finns ingen hjälp att få.
Citera
2022-09-11, 09:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
10-20 % i Azov var nazister 2014. En bataljon på 500 man. 100 nazister.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in