Citat:
Ursprungligen postat av
saddam77
Det är endast en fråga om folklig och politisk vilja. Putin har väckt en kraft och ilska hos den ukrainska befolkningen som han är helt chanslös mot. På samma gång har han väckt en politisk motståndsvilja i väst. Precis som Hitlers vidrighet, korruption och vansinne gjorde att folk var beredda att dö hellre än hamna under Tysklands stövel.
Glöm heller inte att beroendet av Ryssland endast är temporärt. Väst är fullkomligt överlägset när det kommer till industri och innovation och kommer kunna kasta av sig det ryska oket hyfsat snabbt. Det är upp till politikerna att övertyga folket att det är värt att ”frysa” och under en period sänka sin levnadsstandard. Putins enda hopp står till att slå split mellan länderna i Europa. Om han inte lyckas med det så har han kärnvapen…vilket är en obehaglig tanke.
Europas folk skulle vara vidriga äckel om vi inte respekterade Ukrainas offer mer än att vi inte villigt ger upp vår bekvämlighet temporärt. När vi gjort det, så ska vi tillsammans bygga upp Ukraina!!
Jasså. Du verkar verkligen hysa känslor till Ukraina. Har du någon koppling dit? Jag har det inte, och jag är fan i mig inte beredd att frysa och gå hungrig bara för att ”äga” Putin. Energisituationen är politikens fel och politikens skyldighet att fixa.
Ukrainas sak är inte min.
Och vadå tillsammans? Räkna inte med mig. Men tyvärr lär det väl hamna på skattesedeln