Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Nej det är inte farligt. Om du inte får med dig en omfattande del av byråkratin och militären så är det du håller på med bara en garanti för att bli dödad eller fängslad. Som soldat lyder du order. Att ryska soldater systematiskt skulle våldta och lemlästa civila är så absurt att jag ej kan tro på det. Att det DÖR civila av kriget är trist men det är ändå en extremt låg nivå måste jag ändå säga. Jämfört med hur det brukar se ut.
Nej, för även enligt den ryska konstitutionen kan man vägra att bryta mot krigets lagar då dessa ratificerats av Ryssland. Det är farligt att sätta sig upp mot en diktator, det har ingen förnekat.
Vad baserar du dina teorier om att det inte sker systematiskt mördande, tortyr och våldtäkter mot civila? Finns redan tusentals ärenden som förbereds för Haag, antalet dödade civila överstiger sannolikt 100 000 (varav minst hälften i Mariupol). Ryssland beskjuter varje dag bostadshus, skolor och sjukhus där ingen militär aktivitet förekommer. Det är rena terrorhandlingar.
Att du inte tror på det är för att du sannolikt inte läser annat än rysk propaganda.
Citat:
Du gör inte motstånd eller ta över på det viset du snackar om. Det enda du gör är att skapa ett hat mot dissidenter. Särskilt inte under ett krig bör detta göras.
Detta baserar du på vad? Självklart gör man motstånd om man inte vill vara en del av mördandet.
Citat:
Vet du vad som händer vid en "revolution"? I bästa fall ser det ut som ett uppror där skyldiga och oskyldig slits i bitar, kvinnor våldtas och dödas total laglösthet bryter ut. I princip leder detta ALLTID till att regimen slår ner upproret.
Jaså? Vad ska man göra då? Godta att ens land begår övergrepp mot ett annat land? Regimen sitter kvar så länge som inget motstånd görs av folket och diktaturer faller normalt aldrig av sig själva, de faller när folket fått nog av eländet.
Citat:
Så sluta tro att folk ska slänga livet åt helvete. Det sker ENDAST när folk är så jävla hungriga att de svälter. Kom in i verkligheten....
Din verklighet är ingen jag vill leva i och nej, fredliga protester på Moskvas gator (och andra större städer) kan mycket väl ha effekt på diktaturen och nedlagt arbete likaså, vad ska diktaturen göra? Mörda hundratusentals av sina egna? Tvivlar på att det skulle ske...
Gör du inte motstånd är du delaktig. Punkt.