Citat:
SD står någon millimeter från V. Det är i stort sett samma parti när man ser till politiken. (Politiken alltså, inte retoriken).
Så du, slemhog och andra kan välja ganska fritt mellan V och SD när det gäller att göra Sverige till ett Nordkorea. Båda partierna fungerar.
Så du, slemhog och andra kan välja ganska fritt mellan V och SD när det gäller att göra Sverige till ett Nordkorea. Båda partierna fungerar.
Men sluta med det här tramset och säg efter mig: det är ingen skillnad på partierna i Sverige. När ska ni förstå det? Allt snack om amorteringsfritt och elbidrag är ju bara snack för att fiska röster. Demokrati går ju bara ut på att säga att "det var bättre förr och titta vad mycket vi tänker göra det" när det var precis samma sak som försigick "förr" också. Men wow gå och rösta på M eller något och få typ 248:- mer i plånboken varje månad. Vilken grej.
Citat:
Rapport från verkligheten!
Den här månaden löpte min bundna ränta ut. Jag hade 1,2% ränta, 4msek i bolån, 70% belåningsgrad utifrån dagens prisbild. Handelsbanken har en listränta på 3,5% för obundet, digitalt kunde jag se att min ränta med rabatt skulle bli 2,45%. Jag ringde handelsbanken och sa att jag kommer att byta bank om de inte kan erbjuda något bättre, efter att ha visat upp ett erbjudande från swedbank på 2,2% så erbjöd de 2,1% vilket jag tackade ja till.
Banken har höga marginaler, förhandla och stå på er.
Den här månaden löpte min bundna ränta ut. Jag hade 1,2% ränta, 4msek i bolån, 70% belåningsgrad utifrån dagens prisbild. Handelsbanken har en listränta på 3,5% för obundet, digitalt kunde jag se att min ränta med rabatt skulle bli 2,45%. Jag ringde handelsbanken och sa att jag kommer att byta bank om de inte kan erbjuda något bättre, efter att ha visat upp ett erbjudande från swedbank på 2,2% så erbjöd de 2,1% vilket jag tackade ja till.
Banken har höga marginaler, förhandla och stå på er.
Så din ränta nästan 100% över en natt? Ja det är ju verkligen en rapport från verkligheten och sannerligen inte någonting som pekar på stigande bostadspriser.