Citat:
Ja, det är ju rasism när inte alla som invandrat får sitt drömjobb. Självklart!Återigen så har du samma retorik som SD för att du är hjärntvättat av att folk drar några fördelar av att vara här. Det är oerhört svårt att vara en skötsam invandrare här. Det är mycket lättare att bo i USA, Norge, Tyskland eller valfritt land. Du har bara inte gått i våra skor.
Du har ingen aning om hur många jobb/arbeten vi söker men får inte något av våra drömjobb trots att utbildning och erfarenhet finns. Det här är inget problem för USA och Storbritannien då man vill att ALLA ska arbeta så att folk ska arbeta är en självklar sak. Amerikaner anställer enbart amerikaner men du som svensk föredrar hellre en fransman över som du påpekade "skräp" som mig men egentligen är vi trötta på att höra att vi är skräp och ska hela tiden jämföras med alla kriminella. Något som INGEN i min släkt runt om i världen behöver göra.
Problemet är att du SJÄLV inte vet vilken rasism vi ser ute i samhället, arbeten osv. Du tror dig bara veta att alla människor är lyckligt lottade av att du spottar/pissar på deras närvaro. Slutligen får folk nog och tänker NEJ ..Varför ska jag vara här när jag kan göra lika bra ifrån mig och bli uppskattad i USA likt mina släktingar?
Det är inte så att min släkt dagligen måste bevisa sin tacksamhet till USA och amerikanerna varje dag. Alla räknas bara automatiskt till att vara amerikaner.
Vakna upp som Nooshi säger
Du har ingen aning om hur många jobb/arbeten vi söker men får inte något av våra drömjobb trots att utbildning och erfarenhet finns. Det här är inget problem för USA och Storbritannien då man vill att ALLA ska arbeta så att folk ska arbeta är en självklar sak. Amerikaner anställer enbart amerikaner men du som svensk föredrar hellre en fransman över som du påpekade "skräp" som mig men egentligen är vi trötta på att höra att vi är skräp och ska hela tiden jämföras med alla kriminella. Något som INGEN i min släkt runt om i världen behöver göra.
Problemet är att du SJÄLV inte vet vilken rasism vi ser ute i samhället, arbeten osv. Du tror dig bara veta att alla människor är lyckligt lottade av att du spottar/pissar på deras närvaro. Slutligen får folk nog och tänker NEJ ..Varför ska jag vara här när jag kan göra lika bra ifrån mig och bli uppskattad i USA likt mina släktingar?
Det är inte så att min släkt dagligen måste bevisa sin tacksamhet till USA och amerikanerna varje dag. Alla räknas bara automatiskt till att vara amerikaner.
Vakna upp som Nooshi säger
Det är mycket lättare i andra länder säger du?
Ja, för att kraven att komma är större. Dvs att de plockar bara in människor som kan bidra till ekonomin, vi i Sverige ser till skyddsbehov i stället. Om inte länder som Sverige och Tyskland släppte in människor som behövde det hade dessa inte kunnat bo i Europa, utom möjligtvis i de stora flyktingläger som finns bland annat i Italien och i den grekiska övärlden.
Hur kan man hata ett land som tagit emot en när man flytt för att man höll på att dö av krig eller svält kommer du aldrig att få mig att förstå.
Du lyckades flytta genom arbetet va? Vad har du för utbildning inom engineering?