Citat:
Ursprungligen postat av
mrsharpangel2
Ja nu är det väll klart att hela ryska armen kollapsat. Deta är över mycket snart. Ryska ekonomin tog sån hård smäll av sanktioner att man inte äns kunde betala sina soldater som gav upp som fega råttor och springer nu för livet😂 hoppan ukrania skjuter varenda en i ryggen 👍 avrätta samtliga ryssar
Nej hela ryska armen har inte kollapsat. I det stora hela så Ukraina tagit tillbaks ganska lite. Dock är det en större förrådsbas som har fallit eller är inringad.
Det ryska problem är att man verkar inte politiskt våga mobilisera och samtidigt har man flyttat problemet framför sig och då förstört sin mobiliserings-organisation.
Kriget kommer fortsätta långt in i 2023 kanske längre. Om inte ryssarna och Ukrainarna vill förhandla.