2022-09-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hahaha, ja nu menar jag i första hand energipriser, inflation m.m...inte något annat

du menar att innan ryssland invarderade ukraina så existerade inte inflation och höga energipriser, är född 2022?
Citera
2022-09-10, 15:51
Medlem
Om jag var eu och Ukraina nu skulle jag erbjuda alla ryska krigsfångar asyl i europa då jäklar hade dom inte haft en soldat kvar ryss jävlarna
Citera
2022-09-10, 15:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tänker att han lämnar Luhansk och Donetsk, men behåller Krim? Tveksamt om EU skulle acceptera de gränserna för att ryssen ska dra sig tillbaka. Det skulle bara vara att sätta ett tillfälligt plåster, sedan kommer ryssen tillbaka om några år, starkare och mer aggressiv. Tror att västländerna kommer kräva en villkorslös kapitulation.
Glömde att invasionen började redan 2014... jag menade gränslinjerna från februari naturligtvis. Putins seger skulle vara att hålla den linjen!, men jag tror inte Ukraina eller väst går med på det.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Får känslan av att det är en planerad kollaps. Ryssarna ringde upp ukrainarna och sa "Ni tar detta och detta och vi drar oss tillbaka dit." Sedan rullar UAF in utan motstånd. Teorin om planerad kollaps förutsätter att något är på gång i Moskva.

Även jag har någon form av känsla att det finns någonting mer bakom det här men kan inte riktigt få grepp om det.

Frågor som jag gärna skulle ha svaret på:

Är alla i militärledningen och den politiska ledningen överens om att ”reträtt är rätt” vs ”slåss till sista man på plats”?

Om alla inte är överens. Vad tycker Putin? Och är det den strategin som genomförs?

Finns det klyftor mellan Moskva och brigad/armekårschefer om vad man ska göra?

En viktig sak att veta här är att oppositionen mot Putin kommer främst från de som är ännu mer extrema och de kritiserar inte Putin för att han invaderat Ukraina. De kritiserar honom för att inte gått hårt nog fram och vunnit redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Till deras försvar, med tanke på hur hela operationen har gått så är det tveksamt om invasionen har föregåtts av 3+ veckors planering.
Det är inte helt otroligt att alla fall vissa förband och officerare medvetet sabbat operationen tror ingen av dom vill vara där
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du menar att innan ryssland invarderade ukraina så existerade inte inflation och höga energipriser, är född 2022?

Jag menar att denna västliga operation spär på både inflation och energipriser. Är du en medelmåtta?
Citera
2022-09-10, 15:54
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Nja, tror knappast Ryssland hade tillåtit Ukraina att penetrera frontlinjerna och spendera flera dagar med att rensa upp mjuka mål bakom fronten som en del i en uppgörelse.

Nej, det är klart. Tänkte inte på trupperna på marken utan att några element i ryska ledningen har något i görningen för att sätta Putin under press.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2022-09-10 kl. 15:58.
Citera
2022-09-10, 15:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
EU är inte i stånd att acceptera eller begära något överhuvudtaget.

Tar du aldrig ledigt förresten? Eller får du inte det av din "arbetsgivare"?
Givetvis har EU en hel del,att säga till om.

Våra sanktioner har ju ställt till det rejält för ryssen och de kvider ju, även om de låtsas vara oberörda.

Ska vi lätta på dessa kan vi givetvis ställa krav!
Citera
2022-09-10, 15:57
Medlem
Skulle tro att någon betalning till de ryska soldaterna inte gått igenom och att nån form av myteri skett.
Citera
2022-09-10, 15:59
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vet ej. Har inga verifierade källor. Har du?

Bilder på flaggor över var och vartannat statshus i hela jävla östra området?

Är den enda verifierade källan för dig en blindskrifttatuering på insidan av Putins ändtarm som du läser av med din tunga så kan vi naturligtvis inte serva dig med det.

Har du någon verifierad källa som kan bevisa att ryssland inte är den mest homosexuella nationen i världen? Jag menar…bolschoibaletten, övergrepp på logementen en masse, behovet att lagstifta mot bögerier…and so on.
Citera
2022-09-10, 16:00
Avslutad
Russians Are Retreating On Foot| Moscow Deputies Demand Putin’s Resignation - EXCITING NEWS!

https://www.youtube.com/watch?v=nSZSXHDXYu4&ab_channel=InsightsfromUkraine andRussia

Rekommenderar videon och att se övriga klipp från kanalen för att få unik insyn i kriget från Rysslands sida.
Citera
2022-09-10, 16:00
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Sluta och fjanta dig!

Begriper du inte hur illa det går för dina ryska kamrater utan att nån ska servera dig källor på det?

Jag är intresserad av hur konflikten går, oavsett vem som "vinner". Jag är ju svensk, och vi väljer inte sida. Har du läst på FB hur kriget går är du ju totalt blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in