2022-09-10, 15:44
  #212461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det ryska stridsflyget verkar lysa med sin frånvaro. Vad detta beror på kan vara flera orsaker. att flygvapnet är i så pass dåligt skick till följd av bristande underhåll, att de är rädda att förlora plan pga effektivt ukrainskt luftvärn, att de vill behålla så många plan vid en eventuell konflikt med NATO etc

De kanske aldrig varit så intresserade av den här speciella operationen. Börjar ju undra
Citera
2022-09-10, 15:45
  #212462
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Får känslan av att det är en planerad kollaps. Ryssarna ringde upp ukrainarna och sa "Ni tar detta och detta och vi drar oss tillbaka dit." Sedan rullar UAF in utan motstånd. Teorin om planerad kollaps förutsätter att något är på gång i Moskva.
Svårt att se vem som skulle ha något att vinna på det?
Det ligger betydligt närmare till hands att Ryssland faktiskt lurats till den södra frontlinjen genom de senaste veckornas ”läckor” att Ukraina skulle inleda sin offensiv i syd. Det ser ut att bara vara små grupper av ryssar som försökt hålla den östra frontlinjen.
Citera
2022-09-10, 15:45
  #212463
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Får känslan av att det är en planerad kollaps. Ryssarna ringde upp ukrainarna och sa "Ni tar detta och detta och vi drar oss tillbaka dit." Sedan rullar UAF in utan motstånd. Teorin om planerad kollaps förutsätter att något är på gång i Moskva.

Nja, tror knappast Ryssland hade tillåtit Ukraina att penetrera frontlinjerna och spendera flera dagar med att rensa upp mjuka mål bakom fronten som en del i en uppgörelse.
Citera
2022-09-10, 15:46
  #212464
Avslutad
Ryssen erkänner att nederlaget är ett faktum. Har gått betydligt snabbare än jag trodde. Positivt överraskad är jag och många frihetsälskare med mig.

Ryssland bekräftar: Ukrainska framgångar i nordost

Under lördageftermiddagen rapporterar BBC Russia, med hänvisning till proryska Telegramkanaler, att ryska trupper har lämnat Izium. Andra kanaler skriver att ukrainsk militär redan befinner sig i staden, som är ett viktigt nav för transporten av bränsle och ammunition till de ryska invassionsstyrkorna.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-bekraftar-ukrainska-framgangar-i-nordost
Citera
2022-09-10, 15:47
  #212465
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
https://www.youtube.com/watch?v=C4DPE5Q3Kwc

Tack för länken. Viktig video.

Ryzzjävlarna sitter alltså den 1 feb och påstår att de inte alls planerar någon invasion och att andra länder hittar på.
Citera
2022-09-10, 15:47
  #212466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är dessa ryssar kvar där eller har de flytt? Med 10000 man borde de väl gjort någon motoffensiv ut från Izium?
Beror på om man har ammo mat vatten antagligen har dom inget kvar därför flyr så många
Citera
2022-09-10, 15:47
  #212467
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Får känslan av att det är en planerad kollaps. Ryssarna ringde upp ukrainarna och sa "Ni tar detta och detta och vi drar oss tillbaka dit." Sedan rullar UAF in utan motstånd. Teorin om planerad kollaps förutsätter att något är på gång i Moskva.

dagarna innan kriget tog en del högre befäl kontakt med Ukrainska (gamla kurskamrater) och varnade att ett anfall skulle ske varvid UA lyckades rädda undan en stor del av deras flygvapen. Det finns säker en del informella kontakter från den tid när Sovjet fanns.
Citera
2022-09-10, 15:48
  #212468
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det börjar ju även låta så bland våra egna rysstroll och nyttiga idioter.

Men vi glömmer aldrig!
Ukraina har ju redan lovat att deras undrerättelsetjänst kommer att få Mossad att likna rena rama kindergarten. Så kollaboratörer gör nog bäst i att fly illa kvickt.
Citera
2022-09-10, 15:49
  #212469
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tack för länken. Viktig video.

Ryzzjävlarna sitter alltså den 1 feb och påstår att de inte alls planerar någon invasion och att andra länder hittar på.
Till deras försvar, med tanke på hur hela operationen har gått så är det tveksamt om invasionen har föregåtts av 3+ veckors planering.
Citera
2022-09-10, 15:49
  #212470
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Sånt trams har vi hört från er nyttiga idioter sen kriget började.

Tycker du det går bra för de ryska kackerlackorna nu?

Vet ej. Har inga verifierade källor. Har du?
Citera
2022-09-10, 15:50
  #212471
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Intel Slava Z

Du tycker om att posta länkar till Intel Slava Z, har jag märkt. Idag tänkte jag hjälpa dig lite och även jag posta en länk till ett inlägg på Intel Slava Z. Så här skriver de idag:

Citat:
We are leaving most of the Kharkiv region. This is a military disaster. We are severely underpowered. The only thing that will improve the situation is the declaration of WAR to Ukraine, the introduction of martial law and mobilization. In the near future, and better - TOMORROW.

Nothing else will help, it's already obvious. I have no other words for you.


https://t.me/intelslava/36688

Även Intel Slava Z inser att det gått åt h-e för ryssarna i östra Ukraina och att Ukraina haft stora framgångar! Intel Slava Z kallar det som hänt för en militär katastrof.
Citera
2022-09-10, 15:51
  #212472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Till deras försvar, med tanke på hur hela operationen har gått så är det tveksamt om invasionen har föregåtts av 3+ veckors planering.

Det hade den säkert gjort men stora delar av invasionsstyrkan fick veta om den samma dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in