2022-09-10, 10:28
  #212029
Medlem
Jag undrar hur det ser ut i städerna o byarna som tagits tillbaka.
Hur pass mkt har dom äckliga ryssarna förstört?
Citera
2022-09-10, 10:28
  #212030
Medlem
Dagens roligaste

Ryska turister sätter sig i en taxi på Tbilisi flygplats. Taxichauffören spelar Ukrainsk musik. Ryssarna klagar och ber honom att stänga av honom. Taxiföraren kör dem 20 "miles" ut från Tbilisi och släpper av dem på ett öppet fält. Ryssarna tar föraren till domstol. Föraren blir friad.

Jag undrar hur domstolen motiverade domen. Kanske Ryssarna är lika dumma som får och hör hemma på ett fält.

https://twitter.com/maxfras/status/1568190953877377024/photo/1

Jag hoppas ryska civilbefolkningen förstår att Putin har fått världen att hata dem genom kriget emot Ukraina. Men vi förlåter dem när de slänger ut Putin och avslutar kriget.
Citera
2022-09-10, 10:29
  #212031
Medlem
Rykten nu på twitter att Ryssland har lämnat Lyman.

Vad "FAN" sysslar den ryska militärledningen med? Finns det någon stor plan som inte vi ser?
Citera
2022-09-10, 10:29
  #212032
Medlem
Reimers avatar
Lokala källor säger att orcherna har övergivit Lyman.

Citat:
Locals report Russian forces have abandoned Lyman

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568515691900190726
Citera
2022-09-10, 10:30
  #212033
Moderator
-Info-s avatar
Lite bilder från Kupiansk:

Citat:
APU entered Kupyansk

The Armed Forces of Ukraine (APU) entered the Russian-occupied Kupyansk. This is indicated by photographs and videos published by the military themselves.

https://russianfreepress.com/2022/09/10/apu-entered-kupyansk/
Citera
2022-09-10, 10:30
  #212034
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vi kan enas om att de har intagit västra delen av staden, jag har det från ett par ryska källor också. Däremot betyder det förstås inte att hela staden har fallit, och inte heller att UA har säkrat kontroll över området. Det rör sig om en taktisk reträtt en liten bit österut, båda sidor kommer att fortsätta strida.

Att man måste vara försiktig med hur man tolkar bilder står jag för, även om den där takbilden kanske var äkta.
Ha ha kul att du åtminstone kan erkänna lite grand hur jävla fel du hade.

Du förstår väl att det kommer mera bevis för hur värdelösa din ryska krigsmakt är under dagen?

Izyum är tydligen nästa man till rakning. Vad tycker och tror du om det?
Citera
2022-09-10, 10:31
  #212035
Medlem
Allt fler rapporter från pro-ryska nazister trillar in nu, ryssarna har övergett Izyum, staden är nu återerövrad av de ukrainska styrkorna.

Det vi ser just nu är helt makalöst, helt makalöst. Tänk er att de ryska nazisterna, med imperialisten Putin i spetsen, kastade in i princip allt de hade och led gigantiska förluster i 6 månader bara för att sedan torska allt på typ fyra dagar!

MAKALÖST.
Citera
2022-09-10, 10:32
  #212036
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Dagens roligaste

Ryska turister sätter sig i en taxi på Tbilisi flygplats. Taxichauffören spelar Ukrainsk musik. Ryssarna klagar och ber honom att stänga av honom. Taxiföraren kör dem 20 "miles" ut från Tbilisi och släpper av dem på ett öppet fält. Ryssarna tar föraren till domstol. Föraren blir friad.

Jag undrar hur domstolen motiverade domen. Kanske Ryssarna är lika dumma som får och hör hemma på ett fält.

https://twitter.com/maxfras/status/1568190953877377024/photo/1

Jag hoppas ryska civilbefolkningen förstår att Putin har fått världen att hata dem genom kriget emot Ukraina. Men vi förlåter dem när de slänger ut Putin och avslutar kriget.
Ha ha Fan vad bra!

Price less! Hoppas vi får se mer av sånt så länge ryssen håller på och mördar civila i Ukraina.
Citera
2022-09-10, 10:33
  #212037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Min gissning vad som har hänt är att Ryssarna flyttade stora reguljära förband till Kherson för stoppa offensiven där. De få trupper som fanns kvar bestod av trupper med låg kvalité. Så när Ukrainarna utförde sonderings attacker så upptäckte de lokala befälhavarna (Tack NATO utbildning) att det var "tomt" så de tog eget initiativ och körde på.

Sen är det inte stora avstånd vi pratar om. Men om Ukrainarna lyckas så har man skurit av en stor försörjningsbas. Men Ryssarna kan göra motattacker och kanske försörja de instängda truppern genom luften.

"It ain't over until the fat lady sings.

Problemet för ryssarna är folk de saknar soldater. Sen har de bara flyttat problemet framför sig hela tiden med relativt korta kontrakt. Och när de är över så är det få som stannar. Då det hela är en shitshow och hög risk. Dessutom har man fått bra "signing" bounus

Ryssens försvarslinjer i norr verkar ha varit rena papperskonstruktioner, underbemmanade divisioner med låg kvalitet, som helt rämnat när Ukraina satt in hårt.

Inbillade mig att ryssens linjer där skulle vara stabila till vintern, men nu ser det ut som Ukraina har möjlighet att börja rulla upp Donbass. Återstår att se om ryssen har något att sätta in för att kontra Ukrainas fantastiska framgångar.
Citera
2022-09-10, 10:33
  #212038
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men hur i helvete kan man ha egna militärer i ett land som skall avmilitariseras -
ryssjävlarna har NEGATIV trovärdighet.
Det är väl ändå rimligt att man går in med egen militär för att avmilitarisera ett land? Man kan ju knappast prata snällt med landet om att de ska sparka sin militär.
Däremot är det väldigt konstigt att Ryssland anfaller civila Ukrainska lägenhetshus när man ska avmilitarisera Ukraina. Och varför mördar man och våldtar ukrainska kvinnor och barn? Hur blir landet avmilitariserat av det?
Citera
2022-09-10, 10:34
  #212039
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz

Vad är det ni egentligen kämpar för? Ni hoppar med samma människor som stödde att alla ovaccinerade mot covid skulle få sparken från sina jobb och som önskar insätta ett tredje kön.

Allt du spyr ur dig är sekundärt när ryssen invaderar ett grannland i ett massivt övergrepp.
Kampen gäller att hindra att fler hamnar under Putins stövel med tvång.
Citera
2022-09-10, 10:34
  #212040
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rykten nu på twitter att Ryssland har lämnat Lyman.

Vad "FAN" sysslar den ryska militärledningen med? Finns det någon stor plan som inte vi ser?
Det verkar vara full kollaps inom den ryska krigsmakten.

Hoppas på myteri och att Putin hängs på röda torget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in