2022-09-09, 13:03
  #325
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Exakt. Veronica Maggio (född 1981) är uppväxt i västra Uppsala, Pelle (1981) och Håkan (1980) i nordöstra Uppsala och Erik (1982) i Nåntuna strax söder om Uppsala.

Emellertid så gick alla fyra på Bolandsskolan/Bolandgymnasiet. Veronica gick estetiska programmet med musikinriktning, och Pelle utbildade sig till tryckare, så de gick inte samma gymnasielinje. Men vilka gymnasielinjer gick Erik och Håkan? Veronica hoppade dessutom av gymnasiet en kort tid, så hon kanske fick gå om ett år? Då hamnade hon i så fall i samma årskull som Erik.

Det är lite fascinerande att Uppsalas i särklass främsta musikrepresentanter i modern tid parallellt gick på samma gymnasieskola. Även om Watain-grabbarna och Veronica Maggio musikaliskt befinner sig på flera mils avstånd från varandra så är det inte helt omöjligt att de ändå talades vid till och från när det begav sig. Musiken förenar brukar man säga, i synnerhet i tonåren.


Erik är väl grafiker, vad jag vet. Gjort mycket artwork till andra artister och sånt. Skivomslag osv
Citera
2022-09-09, 21:41
  #326
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrasperma
Ja som föregående skrev. Inspo från motorcykelgängen. Fansen får ett nummer typ som prospekts eller så. Jävligt fånigt imo.
Obeskrivligt fånigt. Jag förstår Watain, dom drar ju in pengar på det... fansen däremot känns bara som IQ-lösa får i flocken. Dom framstår som lurade groupies (se Hoffa Kaos).
Citera
2022-09-10, 07:42
  #327
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Obeskrivligt fånigt. Jag förstår Watain, dom drar ju in pengar på det... fansen däremot känns bara som IQ-lösa får i flocken. Dom framstår som lurade groupies (se Hoffa Kaos).

Exakt. Jävligt löjligt och ironiskt när de snackar om ”de andra” (icke fans av watain) som får medan det är de som är den mest fåriga fanklubben.
Citera
2022-09-12, 13:02
  #328
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrasperma
I/vid tunnelbanan var repan bara. Och festlokal typ.
Okej, det stämmer.
Citera
2023-01-03, 18:43
  #329
Medlem
Hur många centimeter är Erik? Han ser inte stor ut på scenen.
__________________
Senast redigerad av Illasinnad 2023-01-03 kl. 18:45.
Citera
2023-01-03, 18:45
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Hur många centimeter är Erik? Han ser inte stor ut på scenen.
Han är typ runt 160
Citera
2023-01-05, 17:03
  #331
Avslutad
I helgen hamnade jag på ett ställe med massa hårdrockare, där det krökades hårt men framförallt GARVADES ännu hårdare åt en kort snutt ifrån denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=PZaokLGJM_8&ab_channel=MR
1.50 min in så GRÅTER den hårde Erik Danielsson över en förlorad vän som begått självmord... Black Metal som förespråkar dödsdyrkan och Kaos...
Man tar foto på lik tyckte hårdrockarna.. inte bölar.
Läser man lite i kommentarerna så garvar tydligen många fler åt samma sak.
Citera
2023-01-05, 17:33
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
I helgen hamnade jag på ett ställe med massa hårdrockare, där det krökades hårt men framförallt GARVADES ännu hårdare åt en kort snutt ifrån denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=PZaokLGJM_8&ab_channel=MR
1.50 min in så GRÅTER den hårde Erik Danielsson över en förlorad vän som begått självmord... Black Metal som förespråkar dödsdyrkan och Kaos...
Man tar foto på lik tyckte hårdrockarna.. inte bölar.
Läser man lite i kommentarerna så garvar tydligen många fler åt samma sak.
Jadu. Det är jävligt svårt att vara iskall och ball när man passerat tonåren. De flesta inom BM är rätt schyssta och kan definitivt sörja en vän (men samtidigt respektera ett självmord som det gäller i detta fall), skillnaden är livsåskådningen mer än ”höhö-brutalt”-attityd. Älska livet, dyrka döden osv.
Citera
2023-01-05, 18:33
  #333
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jadu. Det är jävligt svårt att vara iskall och ball när man passerat tonåren. De flesta inom BM är rätt schyssta och kan definitivt sörja en vän (men samtidigt respektera ett självmord som det gäller i detta fall), skillnaden är livsåskådningen mer än ”höhö-brutalt”-attityd. Älska livet, dyrka döden osv.
Dom flesta kända inom scenen var förbi tonåren när dom utförde sina iskalla saker.
Att BM bara skulle handla om livsåskådning stämmer verkligen inte, det har alltid varit "a call to action" och Watain har alltid öppet förespråkat våld och död, inte gråta över en kompis självmord.. det gör ju inte ens min umgängeskrets när vänner dör.
Notera att jag personligen tycker det är fullt normalt att han gråter..
Citera
2023-01-05, 22:40
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Dom flesta kända inom scenen var förbi tonåren när dom utförde sina iskalla saker.
Att BM bara skulle handla om livsåskådning stämmer verkligen inte, det har alltid varit "a call to action" och Watain har alltid öppet förespråkat våld och död, inte gråta över en kompis självmord.. det gör ju inte ens min umgängeskrets när vänner dör.
Notera att jag personligen tycker det är fullt normalt att han gråter..
Erik är en blödig typ, helt klart. För min del får han gärna gråta, det förvånade mig inte det minsta när jag såg intervjun första gången, däremot var det ogenomtänkt att göra det under en intervju där han agerar som ”frontmannen Erik från Watain”. Inge så coolt.
Finns andra snubbar som garanterat är känsliga killar men som aldrig skulle snyfta sådär i en intervju.
Citera
2023-01-07, 17:58
  #335
Medlem
Det är Erik som kommer spela trummor på Morbid spelningen ikväll.
Citera
2023-01-08, 12:14
  #336
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
I helgen hamnade jag på ett ställe med massa hårdrockare, där det krökades hårt men framförallt GARVADES ännu hårdare åt en kort snutt ifrån denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=PZaokLGJM_8&ab_channel=MR
1.50 min in så GRÅTER den hårde Erik Danielsson över en förlorad vän som begått självmord... Black Metal som förespråkar dödsdyrkan och Kaos...
Man tar foto på lik tyckte hårdrockarna.. inte bölar.
Läser man lite i kommentarerna så garvar tydligen många fler åt samma sak.

Kan förstå att man gråter över död vän eller släkting. Men jag tycker att Erik är rätt töntig. Han känns så tillrättalagd och han har varit med i ett par program på SVT och bara av den anledning blir han lame. Trodde förut att han var true, men nä det är han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in