2022-09-09, 13:48
Medlem
Magnus Uggla och Björn Skifs. Spinkiga som pinnar.
Citera
2022-09-09, 15:50
Medlem
MyJustices avatar
Tror många äter hälsosamt
Bra mat är idag en klass fråga .. där de med vanlig inkomst får nöja sig med gen manipulerat och biprodukter .
i sin jakt efter näring hänfaller vi ofta till snask och snacks , från bolag som ägs av de stora bolag
Vaten socker mjöl och luft är väl dagens måltid
Citera
2022-09-09, 16:13
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Att ingen nämnt Jan Stenbeck ännu.

En av hans favoriter sägs ha varit störrom nedrört i skirat smör...

...låter förvisso gott, men det sägs att han ska ha tillrett "rätten" på typ ett halvt kilogram smör och sedan ätit det hela med sked.

Nä, potatismos med rysk kaviar och mängder av smör var det, enligt Leif GW.

Helmut Kohl var snäppet värre, enligt Göran Persson. Han satt tydligen och tryckte i sig rent smör av ren ilska i nåt sammanhang.
Citera
2022-09-09, 16:30
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Nä, potatismos med rysk kaviar och mängder av smör var det, enligt Leif GW.

Helmut Kohl var snäppet värre, enligt Göran Persson. Han satt tydligen och tryckte i sig rent smör av ren ilska i nåt sammanhang.

Just ja, så var det ju, men det var nästan ingen potatis i potatismoset, mest smör och kaviar.

Jag har också ätit rent smör, det är ganska gott om man äter typ en sockerbits storlek om man i övrigt har levt på frystorkad mat ett tag, men Helmut Kohl åt nog inte frystorkat.
Citera
2022-09-09, 16:39
Medlem
Vi kan likaväl dra alla orriga östermalms influencers över en kam. Dom gör pizzabottnen på blomkål eller äggvita och har sedan MAGE att kalla det för pizza. Och för att inte nämna zuchini spagetti eller blomkålsris. Folk som äter så utstrålar bara mediokerhet och är till personligheten bara som ett BLANKT JÄVLA A4-PAPPER!
Citera
2022-09-09, 19:04
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Magnus Uggla och Björn Skifs. Spinkiga som pinnar.

Magnus Uggla verkar mest vara på sniskan!
Citera
2022-09-09, 20:55
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
GW Persson är en given kandidat.

GW måste nästan vara det bästa exemplaret.
I hans biografier beskriver han matmissbruk (och andra missbruk) från en relativt ung ålder och läser man sedan nyhetsartiklar om sjukhusbesök samt tittar på det där programmet med Erik Haag och Lotta Lundgren där GW får käka smörgåsar med smörklickar i A4-format etc etc (titta på programmet så förstår ni).

Jag klandrar honom inte, men så länge som han har supit och ätit onyttigt och har den form som han har så börjar det ändå nästan bli lite Ozzy Osbourne-status på honom, att han fortfarande vandrar på denna jord.
Citera
2022-09-09, 21:34
Medlem
Någon som sitter på info om Plura? Han har ju haft ett matprogram och har uppenbarligen en kärlek till god mat.

Håkan Hellström har tidigare berättat om hur han festade i 20-års åldern och käkade det, numera, klassiska Loser-mealet på 7:ans i GBG. Han har sagt att hans försökte stänga kavajen och då sprack det och knapparna flög lite överallt. Loser-mealet är ett skrovmål som beskrivs som följande : "Ja, men du vet, det är extra majonäs, extra pommes frites, extra lök, allt sånt man äter på fyllan när man vet att man inte kan få någon". Tror även att han drack massa sötsliskiga drinkar med massa kalorier under hans fest-period som säkert bidrog till de flygande knapparna, om man tror på intervjuerna.

Såg en intervju att Louis Tomlinson (One Direction) älskar Mcdonald's och käkar det alldeles för mycket när han är på turné. Inte något som direkt märkt på hans kroppsbyggnad.
Citera
2022-09-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
GW måste nästan vara det bästa exemplaret.
I hans biografier beskriver han matmissbruk (och andra missbruk) från en relativt ung ålder och läser man sedan nyhetsartiklar om sjukhusbesök samt tittar på det där programmet med Erik Haag och Lotta Lundgren där GW får käka smörgåsar med smörklickar i A4-format etc etc (titta på programmet så förstår ni).

Jag klandrar honom inte, men så länge som han har supit och ätit onyttigt och har den form som han har så börjar det ändå nästan bli lite Ozzy Osbourne-status på honom, att han fortfarande vandrar på denna jord.

Känns nästan som att det är hans onyttiga livstil som håller han i liv i detta lag skulle han börja leva nyttigt så skulle han troligtvis dö av förändringen
Vid en viss ålder tror jag vissa skiter i o förändra sig o tånker att man hellre kör på ända in i kaklet med sin livstil man har även om man kortar ner livet några år.

Och för o svara på Elvis mackan jordnötssmör med banan på macka låter ej så onyttigt?
Båda grejerna innehåller ju bra saker för kroppen problemet är väll mängden man stoppar i sig men nästan allt blir ju dåligt om man stoppar i aig en stor mängd av det.
Senast redigerad av trefemmor 2022-09-09 kl. 22:01.
Citera
2022-09-09, 21:59
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggillarpannkakor
Någon som sitter på info om Plura? Han har ju haft ett matprogram och har uppenbarligen en kärlek till god mat.

Håkan Hellström har tidigare berättat om hur han festade i 20-års åldern och käkade det, numera, klassiska Loser-mealet på 7:ans i GBG. Han har sagt att hans försökte stänga kavajen och då sprack det och knapparna flög lite överallt. Loser-mealet är ett skrovmål som beskrivs som följande : "Ja, men du vet, det är extra majonäs, extra pommes frites, extra lök, allt sånt man äter på fyllan när man vet att man inte kan få någon". Tror även att han drack massa sötsliskiga drinkar med massa kalorier under hans fest-period som säkert bidrog till de flygande knapparna, om man tror på intervjuerna.

Såg en intervju att Louis Tomlinson (One Direction) älskar Mcdonald's och käkar det alldeles för mycket när han är på turné. Inte något som direkt märkt på hans kroppsbyggnad.

Har ingen mer info än när jag senast såg Plura lira live någon gång i vintras på Katalin i Uppsala. Då var han som en kommod, en riktig padda, och satt ner hela konserten på sin feta röv. Han hade dessutom skadat sig så han behövde hjälp för att komma upp på benen. Såg förjäkla tråkigt ut. Ja, fet var han verkligen. Men förr var han ju lite lagom mystjock, tänker på omslaget till samlingsalbumet "Stans bästa band", om du vet vilket jag syftar på?
Citera
2022-09-09, 22:02
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Känns nästan som att det är hans onyttiga livstil som håller han i liv i detta lag skulle han börja leva nyttigt så skulle han troligtvis dö av förändringen
Vid en viss ålder tror jag vissa skiter i o förändra sig o tånker att man hellre kör på ända in i kaklet med sin livstil man har även om man kortar ner livet några år.

Ha ha, ja om han skulle börja stoppa i sig fibrer tror jag han hade dött av kroppen chock. Sedan tror ju jag att kosten egentligen är en piss i havet för hur gammal du blir, kosten har fått för mycket fokus. Finns många renlevnadsmänniskor som går och dör i andra sjukdomar. Nä, jag lever på med mycket smör och socker. Kan lika gärna dö i en bilolycka imorgon.
Citera
2022-09-09, 22:07
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor

Och för o svara på Elvis mackan jordnötssmör med banan på macka låter ej så onyttigt?
Båda grejerna innehåller ju bra saker för kroppen problemet är väll mängden man stoppar i sig men nästan allt blir ju dåligt om man stoppar i aig en stor mängd av det.

Så är det definitivt, man kan inte lära gamla hundar att sitta osv.
Han finner tryggheten i att tjäna pengar samt missbruka sprit och mat (och säkert andra saker).
Han är inte ensam om det, trots berömmelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in