• 1
  • 2
2022-09-09, 09:37
Medlem
Jag skapar denna tråd för att diskutera och dela med sig av kändisars ohälsosam matvanor.

Jag börjar väl med en av de mer kända ohälsosamma matvanorna. Det är ju givetvis Elvis Presleys. Den onyttiga maten flödade och den mest kända är väl kanske Elvis-Mackan som, enligt rykten, består av jordnötssmör, banan, bacon och vindruvssylt. Inte någon större förvåning att han dog vid så ung ålder.

Vad fler för udda och ohälsosamma matvanor har kändisar?
Citera
2022-09-09, 10:04
Medlem
Airwave92s avatar
Tycker inte alls jordnötssmör och banan låter ohälsosamt
Citera
2022-09-09, 10:04
Avstängd
Är det riktiga superkändisar så har de väl kockar skulle jag gissa på så extremt ohälsosamt är de väl inte?

Skulle väl isåfall va att majoriteten knarkar kanske?
Citera
2022-09-09, 10:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Edward Bloms har väl rätt ohälsosamma mat(o)vanor. Mycket fett ska det vara.
Citera
2022-09-09, 10:14
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggillarpannkakor
Jag skapar denna tråd för att diskutera och dela med sig av kändisars ohälsosam matvanor.

Jag börjar väl med en av de mer kända ohälsosamma matvanorna. Det är ju givetvis Elvis Presleys.

Elvis dog nog inte av maten vid 42. Han måste ha haft dåliga gener, dessutom tog han en massa smärtstillande och ångestdämpande piller i stil med Michael Jackson.

Edward Blom har passerat 50 och äter nog inte hälsosammare än vad Elvis gjorde.

Claes Malmberg, Peter Harrysson och kocken Mannerström är rundlagda. Alla dessa herrar är 60+ och still going strong trots att de är tjockisar.
Citera
2022-09-09, 10:21
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:

Jag börjar väl med en av de mer kända ohälsosamma matvanorna. Det är ju givetvis Elvis Presleys. Den onyttiga maten flödade och den mest kända är väl kanske Elvis-Mackan som, enligt rykten, består av jordnötssmör, banan, bacon och vindruvssylt. Inte någon större förvåning att han dog vid så ung ålder.

Kändisar har väl tid och pengar att äta hälsosamt. Arbetare måste skicka i sig första bästa käk de hittar för billig peng. Sen har vi folk som Edward Blom med psykiska störningar som äter sig stora som hus.
Citera
2022-09-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Tycker inte alls jordnötssmör och banan låter ohälsosamt

En snabb googling ledde fram till en artikel från USAtoday där de skriver "A PB&J can have 12 grams of protein, 18 grams of sugar and 390 calories". Och enligt rykten så åt han ju inte typ två toasts och var nöjd utan verkar vara en hel limpa fylld med detta. Det finns en historia där han sägs ha tagit privatflyg för att få tag i dessa limpor och käkat 22 stycken (inte själv enligt Wikipedia-länken) på typ 2 timmar och sköljt ner det med champagne. https://en.wikipedia.org/wiki/Fool%27s_Gold_Loaf

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Elvis dog nog inte av maten vid 42. Han måste ha haft dåliga gener, dessutom tog han en massa smärtstillande och ångestdämpande piller i stil med Michael Jackson.

Edward Blom har passerat 50 och äter nog inte hälsosammare än vad Elvis gjorde.

Claes Malmberg, Peter Harrysson och kocken Mannerström är rundlagda. Alla dessa herrar är 60+ och still going strong trots att de är tjockisar.

Gällande Elvis så stämmer det nog, jag är inte nog insatt i hans livs historia för att veta det. Men det är väl rätt allmänt känt att han missbrukade mat en hel del i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Kändisar har väl tid och pengar att äta hälsosamt. Arbetare måste skicka i sig första bästa käk de hittar för billig peng. Sen har vi folk som Edward Blom med psykiska störningar som äter sig stora som hus.

Sant det, men det finns ju säkerligen en del som faller in i matmissbruket och käkar snabbmat varje dag kan jag tänka mig. Som någon nämnde tidigare så är väl Trump ett stort fan av Mcdonald's. Hans favoritordet enligt Jared Kushner var/är 1 Big Mac, 1 fish-o-filet, pommes frites och en vanilj-milkshake.
Citera
2022-09-09, 10:49
Medlem
Vore även intressant att lägga till kändisars dieter inför filmroller och liknande. Den första jag tänker på är Christian Bales förberedelse inför hans roll i "The Machinist". Han ska ha käkat ett äpple och en burk tonfisk om dagen, samt druckit vatten och kaffe och rökt en hel del. Under 200 kalorier om dagen resulterade i en viktförlust på ca 25 kilo.
Citera
2022-09-09, 10:50
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
En snabb googling ledde fram till en artikel från USAtoday där de skriver "A PB&J can have 12 grams of protein, 18 grams of sugar and 390 calories". Och enligt rykten så åt han ju inte typ två toasts och var nöjd utan verkar vara en hel limpa fylld med detta. Det finns en historia där han sägs ha tagit privatflyg för att få tag i dessa limpor och käkat 22 stycken (inte själv enligt Wikipedia-länken) på typ 2 timmar och sköljt ner det med champagne. https://en.wikipedia.org/wiki/Fool%27s_Gold_Loaf

Gällande Elvis så stämmer det nog, jag är inte nog insatt i hans livs historia för att veta det. Men det är väl rätt allmänt känt att han missbrukade mat en hel del i alla fall.

Sant det, men det finns ju säkerligen en del som faller in i matmissbruket och käkar snabbmat varje dag kan jag tänka mig. Som någon nämnde tidigare så är väl Trump ett stort fan av Mcdonald's. Hans favoritordet enligt Jared Kushner var/är 1 Big Mac, 1 fish-o-filet, pommes frites och en vanilj-milkshake.
Men Trump var väl inte smällfet? Bränner man av maten man äter så spelar det väl ingen roll vart man äter?
Citera
2022-09-09, 10:51
Citat:

Elvis Presley mackan är ingen myt. Hans negerkokerska berättade att han kunde ringa ner till köket 03 på natten och be om den.

Den var inte fullt så avancerad utan bestod av jordnötssmör med mosad banan mellan två brödskivor som sen stektes.
Citera
2022-09-09, 10:54
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Elvis Presley mackan är ingen myt. Hans negerkokerska berättade att han kunde ringa ner till köket 03 på natten och be om den.

Den var inte fullt så avancerad utan bestod av jordnötssmör med mosad banan mellan två brödskivor som sen stektes.
Var det inte bacon i mackan också?
Citera
2022-09-09, 10:55
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Var det inte bacon i mackan också?

Inte i just den nej, detta var Elvis favorit berättad från kokerskans mun.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in