2022-09-09, 19:46
  #211597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Rysk stridsvagn tar till reträtten på spektakulärt vis:

https://twitter.com/auto_glam/status/1568282863233269760

Haha, men dra åt helvete. Ryssarna ramlar av i farten och sen kör man rakt i det enda trädet i området När man trodde man sett allt. Kan vara det roligaste jag sett på evigheter.
Citera
2022-09-09, 19:47
  #211598
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Orcherna har problem på flera ställen



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568289417374089216
Ja UAF gick ju över floden i Donetsk region för några dagar sen och nu börjar den Donetsk-offensiven ta fart verkar det som. Rätt stort område redan intagit av UAF i Donetsk och med allt annat som pågår så finns det nog inte mycket förstärkningar Röda Armén har kvar nu.

https://twitter.com/ChrisRevievvs/status/1568292822503096322
Citera
2022-09-09, 19:49
  #211599
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ah, så Kreml har till slut kommit på hur man ska bortförklara det hela, det är tydligen en "taktisk reträtt". Ska vi anta att de stora dagliga ryska segrarna kommer allt närmare staden Luhansk?
Den stora fosterländska reträtten har inletts!
Bäva månde Ukraina!
Citera
2022-09-09, 19:53
  #211600
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Rysk stridsvagn tar till reträtten på spektakulärt vis:

https://twitter.com/auto_glam/status/1568282863233269760

Jag hörde ryktesvägen att alla träd nu klassas som ovänligt inställda till Rysslands ”specialoperation” och kommer gripas.
Citera
2022-09-09, 19:54
  #211601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Detta är sannerligen UAFs Ardenneroffensiv, ett sista desperat försök;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/9502

◾The Ukrainians are throwing everything they have this time.

Föreställ er ett halvt tjog Termobariska bomber där..

Att läsa dina inlägg är som att lyssna på en vuxen som försöker övertyga andra vuxna att tomten visst finns.
Citera
2022-09-09, 19:54
  #211602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Håller med, låter helt osannolikt, tretusen man kan göra ett helvetes motstånd så siffran är helt orimlig.

Kolla gamla filmer från WWII. Långa rader med krigsfångar, tusentals,-bevakade av hur många?
Dom tio första som anfaller en vakt dör. Vem vill vare bland dom tio?
Dom resterande kan ju springa runt utan vapen och gapa att dom är fria.
Motståndet måste vara organiserad och hända på en och samma tidpunkt,-svårt när man har vapen pekande mot sig.
Citera
2022-09-09, 19:55
  #211603
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ukrainare ockuperar Ryskt territorium och håller Ryssar gisslan.

Ryssland avnazifierar ockupanterna.
Varför är du så intresserad av ”avnazifiering”?

Din posthistorik är fylld med antisemitism, inlägg om vit makt, asatro, bibel-fundamentalism*, förbud mot porr, och så förstås förintelseförnekelse och lite hets mot folkgrupp för att runda av.
(smakprov på dina ”avnazifierade” åsikter: (FB) Ateistisk moral, vart styr ni oss?,
(FB) Varför hatar så många av er judar?)

Så en och annan ukrainsk nazist liknande Wagner är väl att inget problem? Det är kanske snarare bakgrunden hos den rysktalande ukrainska presidenten som skaver. Rysslandskramarna i tråden verkar inte helt medvetna vilka de frotterar sig med.

*) var och en kan själv gissa var Dannes studier av GT slutar…: ”den evige …..”
__________________
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-09-09 kl. 20:11.
Citera
2022-09-09, 19:56
  #211604
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Haha, men dra åt helvete. Ryssarna ramlar av i farten och sen kör man rakt i det enda trädet i området När man trodde man sett allt. Kan vara det roligaste jag sett på evigheter.

Nya klipp kommer in hela tiden, här kommer ett team i en BMP som försöker köra över en älv. https://twitter.com/DylanFrank21/status/1568213446323277826?s=20&t=jQYg6w4iV-R8fFOlT9WFvg
Citera
2022-09-09, 19:57
  #211605
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Kolla gamla filmer från WWII. Långa rader med krigsfångar, tusentals,-bevakade av hur många?
Dom tio första som anfaller en vakt dör. Vem vill vare bland dom tio?
Dom resterande kan ju springa runt utan vapen och gapa att dom är fria.
Motståndet måste vara organiserad och hända på en och samma tidpunkt,-svårt när man har vapen pekande mot sig.

Visst när de är fångna och avväpnade men en fullt beväpnad konvoj som bara slänger sina vapen och ger upp finns inte.
Citera
2022-09-09, 19:59
  #211606
Medlem
Lyman snart också återerövrad?

"The purpose of capturing Lyman is to completely cut off Izyum even from small roads out of the town. Essentially creating a big cauldron" (warmonitor, twitter).
Citera
2022-09-09, 19:59
  #211607
Medlem
Flash b är Owerflov Nu trycker vi ut alla Ryssar ut i Eu.
Citera
2022-09-09, 19:59
  #211608
Moderator
-Info-s avatar
Anfaller verkligen Ukraina Lyman i Donetsk?

Citat:
Unconfirmed reports claims that #Ukraine started a fresh counter-offensive against #Lyman. If it is true, it is a direct result of Russian decision to support Izium from the troops in Lyman. A clear example of maneuvre warfare which is a state-of-art strategy.

https://twitter.com/ArveloaMert/status/1568294096359260164
Citat:
Ukraine has opened a third front and is advancing on Lyman

https://twitter.com/MalcontentmentT/status/1568282330049167360
Citat:
Ukrainians already crossing Siversky Donets into #Lyman and some say assaults have begun on the Russian held town.

https://twitter.com/War_cube_/status/1568295804691005445

Om det stämmer så måste det bli fullt kaos i den ryska planeringen. Det är ju Ryssland som ska gå till offensiv i Donetsk. Inte Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in