Citat:
Ursprungligen postat av
Mulla Krekar
Så du tycker dessa 3 judar sammanfattar alla judar?
Jag gillar inte Soros, men det är för han är så vänsterextrem, inte för att han är jude. T.o.m. Israel har sagt ifrån om honom. Att Peter Wolodarski på DN är jude spelar väl knappast någon roll, Thomas Mattsson på Expressen är minst lika korkad. Men ja, Jerzy Sarnecki förnekar invandrarbrottsligheten, men jag tror inte det beror för att han är insatt i konspirationen om hur judarna styr hur muslimerna ska kaoza sönder Europa...
Så klart sammanfattar dom inte alla judar, däremot sammanfattar dom varför folk hatar judar.
Precis som att t.ex. araber som våldtar, mördar, rånar m.m. sammanfattar varför man hatar araber.
Bara för att inte alla ur en viss folkgrupp är farliga betyder det inte att man ska lita folkgruppen i stort.
De skadliga araberna är så pass skadliga att det är värt att slippa även de bra.
Samma med judar.
Det finns många exempel på judar i diverse positioner inom finans, politik, media som är direkt skadligt för oss svenskar därav blir man skeptisk till hela folkgruppen.
Har t.ex. inte stött på en artikel skriven av en jude som diskuterar svenskar och deras rätt till trygghet i sitt eget land. Däremot har man sett judarnas rättigheter i Sverige diskuteras åtskilliga gånger, nu senast av Adam Cwejman i GP (mitt tidigare inlägg).
Det är helt enkelt så att man drar alla över en kam, kan tyckas orättvist men för att komma åt de "judeproblem" jag ser så är det så man måste göra. Detta är ej begränsat till just judar heller.
Med det sagt så skulle jag inte hata en helt vanlig person för att han är jude eller något annat, däremot så ogillar man folkgruppen. Lite paradoxalt kanske men hoppas ni kan förstå poängen.