2022-09-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Sa inte att jag injicerade.
Jag satt med patienten på akuten.

Aha, förlåt, du är inte sjukvårdspersonal. Men är det du som avgör om patienten inte ska ha Ketamin eller inte?
Citera
2022-09-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Aha, förlåt, du är inte sjukvårdspersonal. Men är det du som avgör om patienten inte ska ha Ketamin eller inte?

Det var vad som gavs när kom in akut.
Blev tillsagd dom brukade ha det i ambulanser som första smärtlindring på väg in till sjukhus.
Jag tror den här patienten redan hade så det räckte av annat smärtlindrande som inte hjälpte och att toppa upp med ketamin var inte nyttigt. (samt kraftigt underviktig pga sjukdom)
Jag tog patientens journal som låg bredvid i akutrummet och skrev själv: aldrig ge ketamin igen. Vibrationer, hallucinationer, rädsla.

I det läget så bestämmer jag vad som skrivs in i journalen
Patienten berättade vad denne såg medans det pågick och det hjälpte så klart inte med att jag sa att jag sitter bredvid dig och det du ser är hallisar.
Citera
2022-09-08, 17:39
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Du har inte tänk på att det hela kan bero på dosmängd? Kanske inte så trevligt att se folk aspackade eller supertjackade heller. Folk har en tendens att se lite wonky när de brukar droger i höga doser.

Jo självklart har jag tänkt på att doseringen spelar in. Det gör det ju alltid.
Citera
2022-09-09, 15:09
Medlem
Citat:
Det var vad som gavs när kom in akut.
Blev tillsagd dom brukade ha det i ambulanser som första smärtlindring på väg in till sjukhus.
Jag tror den här patienten redan hade så det räckte av annat smärtlindrande som inte hjälpte och att toppa upp med ketamin var inte nyttigt. (samt kraftigt underviktig pga sjukdom)
Jag tog patientens journal som låg bredvid i akutrummet och skrev själv: aldrig ge ketamin igen. Vibrationer, hallucinationer, rädsla.

I det läget så bestämmer jag vad som skrivs in i journalen
Patienten berättade vad denne såg medans det pågick och det hjälpte så klart inte med att jag sa att jag sitter bredvid dig och det du ser är hallisar.

Om patienten tror att dem ska få nån slags opiat och får Ketamin så inte konstigt, som vanligt så är alla droger "extra farliga" i Sverige.
Citera
2022-09-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Om patienten tror att dem ska få nån slags opiat och får Ketamin så inte konstigt, som vanligt så är alla droger "extra farliga" i Sverige.

Patienten hade inte en aning utan blev bara given nånting för sin smärta.
När det utvecklade sig som det gjorde så frågade jag vad som givits.
Det var inte i Sverige.
De visste vilka mediciner patienten tog sen nästan ett år tillbaka.
Citera
2022-09-11, 04:39
Medlem
Citat:
Patienten hade inte en aning utan blev bara given nånting för sin smärta.
När det utvecklade sig som det gjorde så frågade jag vad som givits.
Det var inte i Sverige.
De visste vilka mediciner patienten tog sen nästan ett år tillbaka.

Klart det blev snett då Ketamin i höga doser kan resultera i ego död och är man inte beredd på det så förstår jag varför det blev som det blev.
Citera
2022-09-23, 07:37
Medlem
Krockar ketamin och diazepam?.
Citera
2022-09-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmicabattlestar
Krockar ketamin och diazepam?.

Inte rent neurologiskt men det är kombo att vara försiktig med, stor risk för minnesförlust och väldans svajiga ben

Skippa benso i den mån det går och läk med ketan istället
Citera
2022-10-05, 11:33
Medlem
Eskortkillens avatar
Tänkte prova ketamin snart. För i en annan tråd här så skriver folk att Ketamin kan ta bort tolleransen på andra droger och nollställa helt enkelt. Så jag undrar stämmer det?? Och i så fal hur doserar man o hur mycket ska man ta?

Tacksam för svar
Citera
2022-10-05, 13:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Tänkte prova ketamin snart. För i en annan tråd här så skriver folk att Ketamin kan ta bort tolleransen på andra droger och nollställa helt enkelt. Så jag undrar stämmer det?? Och i så fal hur doserar man o hur mycket ska man ta?

Tacksam för svar

Låter som ren BS. Men jag erkänner att jag har fel om det stämmer. Men då vill jag se om det är seriösa användare.
Citera
2022-10-08, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen

Tacksam för svar

Ketamin har hjälpt mig när ja slutade med höga doser oxy under en längre period. Slutade helt och körde keta i en vecka och fick inga abstinens problem och efter den veckan va ja fri från oxyn. Gick på riktigt höga doser oxy också. Sen har ja använt ketamin för att gå ner i dos på kratom också kändes som min tolerans gick ner rejält. Ketamin går på vissa opioid receptorer. Min teori är att det dissiosativa gör att du tar dig ifrån kroppens tollerans och resetar dig typ dock inte helt men väldigt mycket för mig iaf. Men krävs nog att man kör i ca en vecka iaf. Du och din kropp hänger ju liksom inte ihop så kanske därför ingen abstinens för kroppens signaler som säger att du har abstinens når inte fram och efter en vecka har de värsta lagt sig bara en teori men funkar för mig.

Glömde de med dosen. Svårt att säga utan att veta hur mycket du kört innan men 10g för en vecka ungefär skulle jag säga. Dock går tolleransen på keta upp fort. Så typ 0.5 första dagen sen mer o mer var dag tills påsen är slut drick mycket vatten och drick även vatten med bikarbonat nån gång om dagen. För att undvika ketcramps de är inte kul men på en vecka och 10g borde de inte va nån risk men bättre att förebygga
Senast redigerad av johannes89 2022-10-08 kl. 06:12.
Citera
2022-10-08, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixtar-dunder
Nej inte en direkt farlig drog.

Krossa bara kristallerna så mycket det går då levern tar stryk annars.

Herregud Tänk efter lite nu. Du ska krossa ordentligt för att de ska tas upp bättre och snabbare. De där med att levern skulle ta stryk om du inte krossar är ju trams och det borde du kunna tänka ut. Ketaminet måste lösas upp och ta sig in i ditt blod ketamin löser sig snabbt med fukten i näsan. Du tror väl inte att kristallerna åker in i blodet som kristaller? 🤣 Problemet är att det däremot kan omkristallisers i tex njurar gallblåsan och levern sen även i urinblåsan. Därför ska du dricka mycket vatten. Men det har absolut noll betydelse hur mycket du krossar mer än att du får sämre effekt om du inte krossar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in