2022-10-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag vet att HUNDRATUSENTALS flygplan varje dag flyger och beräknar sina landningar efter en helt stillastående mark under sig oavsett från vilka väderstreck dom inkommer, helt utan rotation. Som fler och fler piloter nu vittnar om... IT'S FLAT LIKE A PANCAKE! finns massa videos på olika kanaler på nätet bara att söka o se själv vad dessa piloter säger.
Det finns inga piloter som gör det. Det här är en ren lögn som du inte ens hittade på själv, som vanligt. Tro det eller ej, det finns en värld utanför internet, och det är faktiskt inte bara dåliga killar där ute, även om det är de du föredrar att hålla dig till.
Citera
2022-10-22, 13:37
Medlem
Citat:
När ni börjar svara på mina frågor.

Vilka frågor syftar du på? Jag har nog sett svar på de flesta av dina frågor.

Citat:
... att NASA har landat och satt människor på månen på 1960-70 talet ...

Just den frågan behandlas i en egen tråd.
Citera
2022-10-22, 13:38
Medlem
Citat:
Jag har som jag skrivit tidigare lagt ut två videos som enkelt förklarar detta med perspektiv och hur objekt försvinner ur vår syn pga avstånd. Kolla dom igen om du inte förstår. Till slut trillar paletten ner även om vissa måste se och tänka om och om och om igen för att få ihop det.

Vi befinner oss på en enorm plan yta våra små kontinenter är bara en liten del av det som finns i form av landyta. De delar vi är tillåtna att besöka alltså. Och solen och månen är lokala och mycket mycket mindre än vad vi fått lära oss. Enkelt förklarat

Du har fått förklarat för dig 10 gånger att ingen av dessa videos förklarar hur något försvinner "pga avstånd".

Du har aldrig försökt förklara med egna ord utan hänvisar till dina länkar. Jag tror du har kanalen du länkar till och försöker dra trafik till den. Mod borde banna dig. Troll.
Citera
2022-10-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det är det ingen som har bestämt, men man behöver inte mer än matematik på dagisnivå för att se att avstånden söder om ekvatorn inte passar med en platt jord. Du har en högre nivå, så du kan nog förklara hur saker hänger ihop. Vi väntar och väntar.

När du säger att det inte passar med en platt jord så måste du väl förklara vilken modell av den platta jorden det gäller. Tror du att det bara finns en förklaring och modell av hur den platta jorden ser ut? Blir liksom omöjligt när du förmodligen bara googlat "flat earth" och fått fram en modell som först kommer upp på denna oerhört censurerade plattformen google. Och sedan konstaterat att NEJ det stämmer inte liksom lite mer invecklat än så.

Kan rekommendera VIBES OF COSMOS både på nätet och framförallt hans 3 stora böcker han gett ut där han i detalj har uträkningar och bevis för den modell av platta jorden som de flesta LEVEL EARTH människor ser som mest troligt. Alltså inga trollkonton och fake sidor via google som bara är till för att förlöjliga hela LEVEL EARTH community. Finns massor av sånna löjliga sidor skapade av dem som försöker dölja sanningen från oss.
Citera
2022-10-22, 13:51
Medlem
Citat:
När du säger att det inte passar med en platt jord så måste du väl förklara vilken modell av den platta jorden det gäller. Tror du att det bara finns en förklaring och modell av hur den platta jorden ser ut? Blir liksom omöjligt när du förmodligen bara googlat "flat earth" och fått fram en modell som först kommer upp på denna oerhört censurerade plattformen google. Och sedan konstaterat att NEJ det stämmer inte liksom lite mer invecklat än så.

Kan rekommendera VIBES OF COSMOS både på nätet och framförallt hans 3 stora böcker han gett ut där han i detalj har uträkningar och bevis för den modell av platta jorden som de flesta LEVEL EARTH människor ser som mest troligt. Alltså inga trollkonton och fake sidor via google som bara är till för att förlöjliga hela LEVEL EARTH community. Finns massor av sånna löjliga sidor skapade av dem som försöker dölja sanningen från oss.
Du har tydligt bekantat dig med vad VIBES OF COSMOS har skrivit. Då kan du säkert svara på en så enkel fråga som varför avstånden söder om ekvatorn överensstämmer med en jordklot och inte med en platt jord? Hoppar kontinenterna fram och tillbaka efter behov, eller vad gör de? Vi vet hur lång tid det tar att flyga från Australien till Sydamerika, från Australien till Afrika och från Afrika till Sydamerika. Vad säger VIBES om en sådan väsentlig fråga? Han måste ha ett svar på det?? Och samtidigt, hur kan det vara ljust dygnet runt längst i norr på Antarktis när solen står på en helt annan plats. Har du läst hans böcker? Och du kan fortfarande inte förklara det? Frågorna är faktiskt väldigt enkla.
Citera
2022-10-22, 13:56
Medlem
Citat:
När du säger att det inte passar med en platt jord så måste du väl förklara vilken modell av den platta jorden det gäller.

Det gäller alla modeller av en platt jord. De kända avstånden och riktningarna är inte förenliga med en platt yta.
Citera
2022-10-22, 13:57
Medlem
Ni tror väl på bilderna av teslas bil med en rymdgubbe som sitter i en cab där uppe i deep space också om jag får gissa?
Citera
2022-10-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det gäller alla modeller av en platt jord. De kända avstånden och riktningarna är inte förenliga med en platt yta.

Jo det är dom i allra högsta grad precis som vibes of cosmos beskriver i sina feta böcker han har gett ut. Studera dom är mitt bästa tips om du vill öppna ögonen för hur verkligheten verkligen ser ut.
Citera
2022-10-22, 14:00
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ni tror väl på bilderna av teslas bil med en rymdgubbe som sitter i en cab där uppe i deep space också om jag får gissa?

Ja. Han sköt upp den för några år sedan i en Falcon Heavy.
Varför skulle det inte gå?
Citera
2022-10-22, 14:05
Medlem
Citat:
NASAS lögner är den enskilt största och viktigaste frågan när det gäller formen på världen vi befinner oss på.
Du går runt i en cirkel som blir mindre och mindre, och det kan vi se på svaren du kommer fram med. När vi ställer frågor om avstånd söder om ekvatorn, solens förlopp söder om ekvatorn, Sydkorsets placering m.m. då får du helt panik och det enda du kommer på är månlandningen och att NASA ljuger.

Du strövar inuti VIBES också. Du har läst tre volymer och det finns fortfarande ingenting som tyder på att du har förstått någonting, så du vill att vi ska hjälpa dig. Jag har inte fått ETT svar på någon av de frågor jag har ställt. Du vågar helt enkelt inte.
Citera
2022-10-22, 14:06
Medlem
Citat:
NASAS lögner är den enskilt största och viktigaste frågan när det gäller formen på världen vi befinner oss på.
Men formen på våran glob har ju varit känt över 2000 år Nasa har ju inget med det att göra.
Börja svara på frågorna fly inte
Citera
2022-10-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ok visa det för mig.
Som du vet planeras varje flygning efter den bästa vinden. Den här veckan flög de i måndags längs nordspetsen på Grönland istället. Du kan själv köra playback på Flightradar för avgången kl 17 från Seattle. Sen startar de kl 17 från Seattle ikväll igen och då kan du se hur nära Nordpolen de är just i natt. Du kan inte se förra veckans flygningar om du inte betalar för Flightradar.
Det är alltså inte varje gång de är exakt över Nordpolen utan det kan skifta några mil hit eller dit. Om du bevakar Nordpolen kan du även se Singapore-London dyka upp där.

Prova att flyga med om du är osäker på hur verkigheten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in