2022-09-07, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Sämsta jag har hört han vet väl inte mer än någon annan eller har han varit uppe i en ballong högre än dom som man ser på massa filmer och där det är tydligt PLATT åt alla håll?

I så fall kan han väl ladda upp lite bilder med bevis på en rund jord. Vad han har lärt sig i nån skolbänk eller sett för "fake nasa" CGI bilder på nån projektor på nån slaskig folkhögskola är inte bevis för någonting... INGENTING

Om nu inget är bevisat om man inte sett det med egna ögon. Hur kan du då lita på en dator eller mobil?

Eller har du sett elektronerna hoppa runt i transistorerna med egna ögon kanske?
Citera
2022-09-07, 19:54
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
.
Har du funderat något på vilka du ska kontakta för att mäta polstjärnans och solens höjd över horisonten?
Min gissning är att du inte kommer att få några sådana mätningar utförda, eftersom det kommer att kullkasta de saker du tror på.

Har du tänkt på att om du mot förmodan skulle ha rätt, så skulle sådana mätningar kunna bekräfta det du tror på?
Hur ska du göra? Är det du eller vi som anser att jorden är sfärisk som har rätt?
Citera
2022-09-07, 19:58
Medlem
Lägger ut en VÄLDIGT intressant video som smarta människor har analyserat och tittat lite närmare på. Det är om bilder på vår "runda jord" från yttre rymden och agendan som många av oss redan vet ligger bakom. Jag har vetat det sedan 2017 och är glad för det. Kolla den och säg vad ni tycker om agendan bakom en rund jord från nasa T-minus, NI VET... Och andra likadana lögnfabriker från hela vår värld.

Detta är skrämmande tycker jag på riktigt.

https://youtu.be/PG41e_Xv4S0
Citera
2022-09-07, 20:02
Medlem
NASA ÄR 666 för er rookies som inte kommit så långt i er intellektuella resa än men bara så ni vet.
Citera
2022-09-07, 20:08
Medlem
Citat:
Lägger ut en VÄLDIGT intressant video som smarta människor har analyserat och tittat lite närmare på. Det är om bilder på vår "runda jord" från yttre rymden och agendan som många av oss redan vet ligger bakom. Jag har vetat det sedan 2017 och är glad för det. Kolla den och säg vad ni tycker om agendan bakom en rund jord från nasa T-minus, NI VET... Och andra likadana lögnfabriker från hela vår värld.

Vilket skräp du visar men roligt att du visar glober som vi pratar om i tråden.

Har du kollat tidigare i tråden du får många svar då.
Citera
2022-09-07, 20:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du vet tydligen ingenting om antarctica och vart man får befinna sig där pga antarctic treaty som typ hela världen skrivit under. Man får åka till en viss breddgrad ja men inte längre än så.

Och det jobbar inga 100- tals personer på sydpolen det jobbar 1000-tals personer där. Forskare säger dom men det pågår mycket hemliga saker där. Och ja dom åker med flyg dit självklart till de absolut nordligaste delarna.

Du vet ingenting om antarctica kan jag säga direkt. Där pågår saker vi inte har en blekaste aning om.

Visste du att ’antarctica’ har ett svenskt namn? Antarktis säger vi här.

Antarktisfördraget är vårt namn på ’Antarctic Treaty’.

Vad är det förresten för hemliga saker de gör i Antarktis? Och hurdan blir jordens form av det?
Citera
2022-09-07, 20:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Den där snubben i nedre vänstra hörnet, har han varit uppe i rymden och sett vilken form jorden har?
Eller är det så att du väljer den kategori av videoklipp som stödjer din tro för att vara sanning?

Det bästa vore att du själv utför några experiment och försök för att utröna jordens form. Du ska inte lita på någon annan än dig själv. Risken finns att andra ljuger.
Citera
2022-09-07, 20:15
Medlem
Citat:

Jag behöver inte kolla på någon imbicill video för att veta att det inte finns någon "agenda" bakom en sfärisk jord. Den är liksom vad den är - sfärisk. Oavsett någon "agenda".

Däremot så är jag väl medveten om det springer om kring en massa religiösa stollar som tror att det är "satan" som döljer "pannkakan" för att på så sätt dölja "skapelsen". Men det har ju inte ett skit med verkligheten att göra, det handlar ju bara om tokstollar som har svårt att ta in verkligheten.
Citera
2022-09-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Den där snubben i nedre vänstra hörnet, har han varit uppe i rymden och sett vilken form jorden har?
Eller är det så att du väljer den kategori av videoklipp som stödjer din tro för att vara sanning?

Det bästa vore att du själv utför några experiment och försök för att utröna jordens form. Du ska inte lita på någon annan än dig själv. Risken finns att andra ljuger.

Det där sista du skrev stämmer till 100%. Lita absolut inte på freemasons nasa det är BARA lögner som kommer därifrån den saken är fastställd. Dom spelar ju in sina filmer i bassänger och studios här nere på vår level earth för i helvete....

FATTAR INTE HUR NI INTE KAN VETA DETTA? och ni påstår att ni är intresserade av formen på ytan vi befinner oss på här nere medans T- minus NASA 666 bara fortsätter lura er och skrattar åt hur lättlurade ni är. Vakna upp för fan!
Citera
2022-09-07, 20:28
Medlem
Citat:
Det där sista du skrev stämmer till 100%. Lita absolut inte på freemasons nasa det är BARA lögner som kommer därifrån den saken är fastställd. Dom spelar ju in sina filmer i bassänger och studios här nere på vår level earth för i helvete....

FATTAR INTE HUR NI INTE KAN VETA DETTA? och ni påstår att ni är intresserade av formen på ytan vi befinner oss på här nere medans T- minus NASA 666 bara fortsätter lura er och skrattar åt hur lättlurade ni är. Vakna upp för fan!

Jag känner att det är du som borde vakna för att på så sätt kunna släppa din osunda fixering på NASA.

NASA har inte ett dyft att göra med vår kunskap om jordens form. Redan de gamla grekerna begrep hur jorden ser ut. Och det var två tusen år innan NASA skapades.
Citera
2022-09-07, 20:30
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Hur har du konstaterat att det inte är de som propagerar för en platt jord som ljuger?
Du kan inte lita på varken den ena eller andra falangen om du inte själv gör något för att undersöka hur verkligheten ser ut.

Att blanda in mytologi i diskussionen om jordens form hjälper inte din sak.
Citera
2022-09-07, 20:37
Medlem
Citat:
Och ja det är sant att dom inte tillåter flyg över polerna det är bara att kolla flygrutter för passagerarplan för den som är intresserad.

Ditt påstående är felaktigt, det flygs ofta över nordpolen. Men skit i det, en betydligt intressantare sak är att du verkar vara medveten om att det faktiskt flygs både kors och tvärs på den här planeten.

Vad är din syn på det faktum att vi hittar på jorden? Hur tycker du det rimmar med påståendet att jordens form är okänd?

En inte allltför vågad slutsats är att eftersom vi hittar måste vi även veta hur jorden ser ut.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-07 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in