Citat:
Ursprungligen postat av
ratioa
HD prövar inte hovrättsdomar för att de verkar fel eller dåliga, utan enbart om det finns viktiga prejudikatsfrågor (eller teoretiskt om hovrätten tabbat sig något fullständigt överjävligt). Det allra mest sannolika är därför att de inte kommit till ditt ärende än, eller att det vunnit laga kraft utan att du fått reda på det. Ring HD och fråga. Om HD redan skulle bedömt att det kan finnas anledning att titta på det hade din advokat och riksåklagaren fått yttra sig och du hade 100% fått reda på det.
Det är detta jag menar. Förstår att det är lite off topoc men, INGEN har hört av sig. Hovrätten har gjort en dunder tabbe. Domen är helt felskriven, de har hänvisat till helt fel lagrum/paragraf och ingenting är logiskt någonstans.
Det står uttryckligen att de ifrågasätter/avslår samtliga bevis som lagts fram för stt de juridiskt inte håller, bla bla bla, hänvisar till en paragraf rörande något HELT annat och sedan avslutar med att de fastslår ingsrättens dom.
Jag ringde frivården, de har inte fått någonting.
Jag är inte efterlyst (I snutens handdator som de har vid trafikkontroller står det att jag redan avtjänat mitt straff - verkställt)
Ringde placeringsenheten - finns inget där heller.
Vill inte ringa hovrätten....jag kanske bara är i mellan stolarna liksom....sjuk grej ändå.
Aja då bet jag hur det går till.