Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Om du ska gå direkt på Elvanse så bör du nog komma på något jävligt smart. Förstår att det är det du vill ha svar på. Men det är direkt inte så lätt. Enda jag kan komma på är att du "läst" att Ritalin inte är amfetamin men att Elvanse är det. Att du är tveksam till att de skriver ut KNARK. Det kan få dem att slå bakut och skriva ut knarket.
Jag hör vad du säger, Ritalin må vara rätt väg utan att ta genväg till Elvanse. Tycker däremot att argumentet du föreslog verkar väldigt riskabelt/vagt, vill inte "attackera" läkaren och anklaga kring droger etc. Du förstår vad jag menar. Har nämligen en morbror med ADHD, som läkaren vet om, men de vet inte mer om det än så. Jag skulle personligen tro att jag skulle kunna diskutera det som såhär med läkaren:
Jag: "Alla dessa biverkningar, inget fungerar, ångesten finns kvar etc. Jag förstår inte hur dessa mediciner inte fungerar på mig. Jag har ju som sagt en morbror med samma problematik som mig, han lider också av ångest etc. Och han rekommenderade sin medicin, men jag vet inte vad den hette, El-Vans(?), Illvans(?)"
Läkaren: "Okej jag hör vad du säger, om du och din morbror har samma problematik och den medicinen, som förövrigt heter Elvanse fungerar för honom. Så det kanske är värt att testa på dig också."
Tror du detta låter som ett resonabelt sätt att få medicinen, att spela oskyldig, utan att de höjer ett ögonbryn? Jag har inte missbrukarpersonlighet, är väldigt trevlig och energisk och inte alls vad en pundare skulle vara. Har mycket vårdat utseende etc
(Jag är i mina unga 20s, min morbror är 45+)