2022-04-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Du har påstått det sedan 2017 ... man kan undra varför de i väderleksrapporter ständigt kallar dessa för "slöjmoln" ...

Slöjmoln finns beskrivet i litteratur långt innan vi ens kunde flyga.

Citat:
... när man enkelt kan konstatera att de inte uppstått normalt utan kommer från vissa flygplan...

Hur kan man konstatera att slöjmoln inte kan uppstå normalt? Och dessutom enkelt och i strid med sunt förnuft?

Känns ju minst sagt löjligt att du reducerar "chemtrails" till något så fjantigt som att slöjmoln inte kan existera. Och detta trots att vem som helst kan konstatera att slöjmoln faktiskt är väldigt vanliga.

Citat:
"Filmer har gjorts om Chemtrails, riksdagsmän har ställt frågor till Riksdagens utredningstjänst, visselblåsande piloter har reagerat och privatpersoner ringer till myndigheter för att få ett svar på detta fenomen, som många menar är på fullaste allvar - det pågår en medveten sprayning av vår atmosfär med giftiga kemikalier, av anledningar som allmänheten inte får veta". https://chemtrails-sverige.blogspot.com/

Det har gjorts filmer om såväl chemtrails som att rymdimperiet anfaller. Och det finns piloter som hävdar att jorden är platt och det finns tyvärr "privatpersoner ringer till myndigheter" och hävdar att de är jesus.

Citat:
... https://chemtrails-sverige.blogspot.com/...

Du länkar till en blogg där en ärthjärna skrev sitt senaste inlägg 2015. Det var för sju år sen. Inget nytt sedan dess?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-04-22 kl. 23:12.
Citera
2022-05-21, 23:11
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Hos konspiratören Stensö påstår en kvinna att en anläggning för chemtrails ska ligga i Skåne. Jag hade gärna frågat henne genom facebook om hon bara varit vid sina sinnes fulla bruk. Nu frågar jag istället här på flashback efter var anläggningen finns.

https://facebook.com/1627459409/posts/10225200608635440/?comment_id=528359235540193
Citera
2022-09-07, 11:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkoMirketik
Hos konspiratören Stensö påstår en kvinna att en anläggning för chemtrails ska ligga i Skåne. Jag hade gärna frågat henne genom facebook om hon bara varit vid sina sinnes fulla bruk. Nu frågar jag istället här på flashback efter var anläggningen finns.

https://facebook.com/1627459409/posts/10225200608635440/?comment_id=528359235540193

Anläggning för chemtrails?

Hur menar du?

Där man tillverkar blandningen för dessa chemtrails, med aluminium, barium, strontium etc?

Skulle vara sensationellt ifall chemtrails tillverkas här i Sverige!

På tal om det, just idag så chemtrailas det friskt där jag bor, 4 chemtrailande plan inom 5-10 minuter, efterlämnar stora feta långa streck som nu sprider sig, och bildar en vitgrå sörja över hela himlen, så att solen dimmas, usch!

Och nu när Sverige är med i NATO, så behöver ju inte NATO fråga om tillstånd längre...

(Nu kommer yrkesförnekarna i tråden förneka allt i vanlig ordning, "Det är bara vanliga kondensstrimmor...")
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-09-07 kl. 12:30.
Citera
2022-09-07, 12:14
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Och nu när Sverige är med i NATO, så behöver ju inte de fråga om tillstånd längre...

Är Sverige med i NATO!? Vet Turkiet om det?
Citera
2022-09-07, 12:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Anläggning för chemtrails?

Hur menar du?

Där man tillverkar blandningen för dessa chemtrails, med aluminium, barium, strontium etc?

Skulle vara sensationellt ifall chemtrails tillverkas här i Sverige!

På tal om det, just idag så chemtrailas det friskt där jag bor, 4 chemtrailande plan inom 5-10 minuter, efterlämnar stora feta långa streck som nu sprider sig, och bildar en vitgrå sörja över hela himlen, så att solen dimmas, usch!

Och nu när Sverige är med i NATO, så behöver ju inte de fråga om tillstånd längre...
Samma påstående om att allt som kan skapa dimma skulle vara chemtrails. Kondensstrimmor behöver faktiskt inga tillsatta kemikalier för att breda ut sig till moln eller dimma utan vatten har den egenskapen naturligt. Är övertygad om att det är helt vanliga kondensstrimmor du ser.
Dessutom är vi INTE med i NATO ännu utan vi har ANSÖKT om att bli medlemmar i NATO.
Citera
2022-09-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Samma påstående om att allt som kan skapa dimma skulle vara chemtrails. Kondensstrimmor behöver faktiskt inga tillsatta kemikalier för att breda ut sig till moln eller dimma utan vatten har den egenskapen naturligt. Är övertygad om att det är helt vanliga kondensstrimmor du ser.
Dessutom är vi INTE med i NATO ännu utan vi har ANSÖKT om att bli medlemmar i NATO.

Dock har himlen aldrig sett ut som den gör nu, 2010-2020, innan dess så var himlen blå med klara måln. Inte detta gulvita diset som sprider sig från öst till växt

Menar, till och med myndigheten pratar om chemtrails nu. att man ska göra det för att kyla ner planeten. Som du själv säkert förstår så är detta en lögn dvs att man "ska" börja med det, utan dom håller redan på.
Citera
2022-09-07, 15:35
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryanantivax
Dock har himlen aldrig sett ut som den gör nu, 2010-2020, innan dess så var himlen blå med klara måln. Inte detta gulvita diset som sprider sig från öst till växt

Menar, till och med myndigheten pratar om chemtrails nu. att man ska göra det för att kyla ner planeten. Som du själv säkert förstår så är detta en lögn dvs att man "ska" börja med det, utan dom håller redan på.
Där jag bor så ser himlen och molnen ut som vanligt. Ungefär lika mycket vanliga kondensstrimmor som vanligt bortsett från då Covid härjade som värst förståss då man blev förvånad varje gång man såg ett flygplan. Dessutom kan man lätt konstatera själv att strimmorna kommer från Norwegian, SAS, Ryanair osv och inte från några mystiska NATO-plan.
Citera
2022-09-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Där jag bor så ser himlen och molnen ut som vanligt. Ungefär lika mycket vanliga kondensstrimmor som vanligt bortsett från då Covid härjade som värst förståss då man blev förvånad varje gång man såg ett flygplan. Dessutom kan man lätt konstatera själv att strimmorna kommer från Norwegian, SAS, Ryanair osv och inte från några mystiska NATO-plan.
i västra götaland har dom dränkt himlen senaste 5 åren, har knappt varit en sommar här mer än enstaka veckor med bra väder. Hinner knappt bli eftermiddag innan dom dränker himlen och sen kyls klimatet ner

Så det stämmer faktiskt att geo engenering kyler ner. Dock är ju frågan vad dom har i, officiellt samt på SVT så säger dom att man ska använda kalk. Varav folk som mäter upp regnvatten berättar att det är explosions höga nivåer aluminium ...

Varav aluminium skapar alzhimers. Minns du zoom klippet från biden, som råkade släppas, där han berättar att alla sjukhus sängar i USA vid 2045 kommer vara fyllda av alzhimers patienter

Hmm .......
Citera
2022-09-07, 15:48
Medlem
Citat:

Inte alls, kondensationsstrimmor är inget nytt fenomen. De finns beskrivet i gammal litteratur från så tidigt som 40-talet. Och jag och många andra såg dessa stimmor långt innan "chemtrails" ens var påhittat.

Vidare är slöjmoln, det du kallar "gulvita diset", något som har funnits i alla tider. De uppstår helt naturligt när två väderfronter möts. Kall luft kyler ner varm och fuktig luft varpå fukten kondenserar och bildar moln och soldis.

Citat:

Nej jag förstår inte att det är en "lögn". Snarast tvärtom, det mesta tyder på att det är vanliga kondensationsstrimmor vi ser.

Jag har spanat in massor med strimmor och samtliga har kommit från helt vanliga passagerarplan som flyger helt vanliga rutter. Trots ivrigt spanande har jag aldrig lyckats få syn på några mystiska "chemtrailsplan". De verkar helt enkelt inte existera - i alla fall inte där jag befinner mig.
Citera
2022-09-07, 16:14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
i västra götaland har dom dränkt himlen senaste 5 åren, har knappt varit en sommar här mer än enstaka veckor med bra väder. Hinner knappt bli eftermiddag innan dom dränker himlen och sen kyls klimatet ner.

Så det stämmer faktiskt att geo engenering kyler ner. Dock är ju frågan vad dom har i, officiellt samt på SVT så säger dom att man ska använda kalk. Varav folk som mäter upp regnvatten berättar att det är explosions höga nivåer aluminium ...

Varav aluminium skapar alzhimers. Minns du zoom klippet från biden, som råkade släppas, där han berättar att alla sjukhus sängar i USA vid 2045 kommer vara fyllda av alzhimers patienter

Hmm .......

Ja, de brukar börja chemtrailandet vid 11-tiden, så att vi nästan aldrig längre har solklara eftermiddagar...

Typiskt för dessa chemtrailplan är också att de aldrig syns på flightradar, för transpondern är alltid av, så det är ju inte vanliga passagerarplan det är frågan om...
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-09-07 kl. 16:25.
Citera
2022-09-07, 16:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
i västra götaland har dom dränkt himlen senaste 5 åren, har knappt varit en sommar här mer än enstaka veckor med bra väder. Hinner knappt bli eftermiddag innan dom dränker himlen och sen kyls klimatet ner

Hmm .......

Enligt uppmätta temperaturer har klimatet inte alls blivit kallare i Västra Götaland de senaste fem åren. Tvärtom faktiskt.

https://www.vackertvader.se/g%C3%B6teborg/klimat-och-temperatur#:~:text=En%20sommardag%20i%20juli%20bli r,och%20%2D1%20grader%20p%C3%A5%20natte n.
Citera
2022-09-07, 17:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja, de brukar börja chemtrailandet vid 11-tiden, så att vi nästan aldrig längre har solklara eftermiddagar...

Typiskt för dessa chemtrailplan är också att de aldrig syns på flightradar, för transpondern är alltid av, så det är ju inte vanliga passagerarplan det är frågan om...
Var ser du sådana flygplan. Där jag bor brukar 99% av alla plan som sprider strimmor uppenbara sig på Flightradar som SAS, Norwegian osv. Mins knappt när jag sedan såg ett plan med strimma som inte fanns på Flightradar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in