Citat:
Ursprungligen postat av
eeeeemil
Vi er mange som VET at det foregår og ...
Hur vet du det?
Och varför är du så fruktansvärt värdelös på att lära ut det du "vet"? Tråden är jättegammal och än så har varken du eller någon annan som "vet" lyckats lära oss "ovetande" ett enda skit.
Citat:
Ursprungligen postat av
eeeeemil
Dette kan umulig være contrails.
Det er en riktig "fucker" som fotografen kommenterer:
(full wing-span, turns on and off)
http://www.youtube.com/watch?v=TNgCDCnKx1Q
Varför kan det inte vara contrails? För mig är det högst sannolikt att contrails uppför sig på samma sätt som naturliga moln. Eftersom ett moln plötsligt "turns off" känns det troligt att även ett contrail kan "turns off".
Förklara varför moln plötsligt kan upphöra men att konstgjorda moln (contrails) inte kan upphöra. För de flesta handlar det om daggpunkt, luftfuktighet och temperatur och inget annat. Förklara vad du vet som ingen annan - inklusive experter såsom meteorologer - inte vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
eeeeemil
Fra 60-70-talet så utvecklades motorerna til dagens high bypass turbofan motorer. ...
Förklara för oss ovetande varför en high bypass motor inte kan skapa contrails. Jag förstår faktiskt inte detta.
Enligt mig (och all expertis) så producerar även en modern motor stora mängder vatten och det vattnet borde ju kunna kondensera och bilda moln om den omgivande luften är kall och fuktig.
Menar du att en modern motor inte förbränner fotogen? Eller menar du att bara för att det är en modern motor så är inte längre vatten en restprodukt vid förbränningen? Eller menar du att vattnets daggpunkt förändras beroende på årsmodell på motorn?
Du är faktiskt helt värdelös på förklara vad du "vet". Eller kan det möjligen vara så att du inte vet ett skit?