Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Välj någon av de du nämnde, om inte annat så rör du om i grytan litet ...
Sd och V sköter sig och de visar definitivt inte samma väljarförakt som resten.
Ta mig som exempel som alltså bestämde mig för att nu är det dags för blockbyte. Varvid jag tar mig en titt på partierna i högerblocket och travar in L:s valstuga.
På en vänlig fråga om de kanske kan berätta lite om sin politik. Så visar det sig att de inte har någon djävla politik. Överhuvudtaget. Förutom att de på något sätt vill stoppa Sd:s inflytande.
Ok. Alla i valstugorna behöver inte vara kunniga eller up to date. Jag begär inte det omöjliga. Men att försöka hålla kvar mig i stugan i över en halvtimme (jag ville gå efter 2 minuter) och berätta om sin icke politik är en förolämpning.
För vad är det egentligen L föreslår? Jag ska alltså lägga min röst på L För att stoppa ett helt annat parti. Detta utan att presentera några som helst politiska förslag som kan tänkas vara viktiga för mig. Det är som när S ber väljare i andra blocket att "låna ut" sina röster🤯
Jag vet inte om Sd tänker invadera Polen och gå full blown nazis inom en snar framtid. Vet S något om den saken så får de väl i så fall ordna några av sina hopplösa presskonferenser.
Men begriper de inte själva sitt eget väljarförakt? L tog iof priset de verkar sakna allt existensberättigande.
Sådär nu har jag fått skriva av mig. Blir väl att vela och vackla i valbåset på fredag. Möjligtvis belönar jag V eller Sd för att de inte tjatar om att jag ska stoppa något annat djävla parti.