2022-09-11, 23:45
Medlem
Varför firar borgarna?

Alla borgerliga partier backar ju?

Firar de SD;s valresultat?
Citera
2022-09-11, 23:45
Medlem
Haddock93s avatar
SD ökar 20.8

Förtidsröster och vips 21%

Otroligt glädjande!
Citera
2022-09-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Så blev det, håller med om ditt betyg.

Nu blir det kamp om sista mandatet. Jag tänker iaf inte lipa om det går till borgarna. Bara att luta sig tillbaka och gå i opposition.

Ni har sån jävla tur att få hamna i opposition IGEN i kristider..... Grattis..
Citera
2022-09-11, 23:53
Medlem
Det som ändå är lite tragikomiskt är att Nyans har gått starkt framåt i vissa Sosseområden och sugit upp kebabröster som nu inte kommer tillfalla S.

Har vi sådan tur så att Nyans sänker det sk Rödgröna blocket med ett par tusen röster ?

Det hade varit hysteriskt roligt och om det händer och vi då blir av med såssar, VPK, Centerpartiet pedofilerna och Salladskommunisterna så kommer jag personligen att skicka mina varmaste gratulationer till Nyans och dess företrädare.

Inte för att jag ideologiskt har så mycket starkare känslor för det sk Blågula blocket men det är åtminstone en aning bättre när man tvingas väljs mellan pest eller kolera.
Citera
2022-09-11, 23:56
Medlem
Finns det en reell risk att L byter sida till vänstern för att kunna upprätthålla kaoset?
Citera
2022-09-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Finns det en reell risk att L byter sida till vänstern för att kunna upprätthålla kaoset?
Ja. Det räcker kanske med en enda liten äcklig liberal för att Kristerssons statsministerdröm ska gå upp i rök. Sossarna är inte främmande för att muta enskilda riksdagsledamöter vilket vi såg under den här mandatperioden, så det är inte uteslutet att hon kan lova bort en generaldirektörspost till någon liberal backbencher.

Vi får hoppas att det till slut blir ett par tre mandats skillnad.
Citera
2022-09-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin

Ja. Magda kan utlova platser i regering och genomslag i ett par sakfrågor så sviker L för tredje valet i rad.
Citera
2022-09-12, 00:17
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tack för en ej korrekt historiebeskrivning. Sd var underskattade 2011 och 2015. 2018 var OI relativt bra. Jag varnade om och om igen mellan 2015-18 för att OI troligtvis hade tagit höjd för underskattning 2018 och nu satte korrekta värden vilket också blev fallet bortsett från Kalle anka-undersökningarna som sd-jonen ändå ville tro på.

Hur det går 2022 vet vi ikväll, min bet är att Sd överskattats något och M gör en fin valspurt. Sd landar på strax under 18 och M något över på 4 ggr pengarna som sagt.

Har du hittat något bra spel?
Spelade på:

Nyans största parti bland övriga - 2.75 x pengarna.

M + KD regering - 4 x pengarna

Flest platser i riksdagen - L, KD, M, SD -2.25 x pengarna.

Mp under 4% - 10 x pengarna.

Ser ljust ut på alla spel utom MP. Vad körde du mer än att M blev större än SD?
Citera
2022-09-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det som ändå är lite tragikomiskt är att Nyans har gått starkt framåt i vissa Sosseområden och sugit upp kebabröster som nu inte kommer tillfalla S.

Har vi sådan tur så att Nyans sänker det sk Rödgröna blocket med ett par tusen röster ?

Det hade varit hysteriskt roligt och om det händer och vi då blir av med såssar, VPK, Centerpartiet pedofilerna och Salladskommunisterna så kommer jag personligen att skicka mina varmaste gratulationer till Nyans och dess företrädare.

Inte för att jag ideologiskt har så mycket starkare känslor för det sk Blågula blocket men det är åtminstone en aning bättre när man tvingas väljs mellan pest eller kolera.

Nyans blir Sveriges räddning.

Samtidigt börjar jag sakta förstå att de jag tyckte var överdrivna alarmister när de sade att vi kommer få inbördeskrig i Sverige i framtiden förmodligen kommer få rätt.
Citera
2022-09-12, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna

Samtidigt börjar jag sakta förstå att de jag tyckte var överdrivna alarmister när de sade att vi kommer få inbördeskrig i Sverige i framtiden förmodligen kommer få rätt.
Jag sa det redan 1999 men jag trodde inte utvecklingen med multikulti, globohomo osv skulle gå så fort utan trodde att den totala kollapsen skulle komma när en annan var typ 80 bast.

Med nuvarande utveckling i Sverige så kommer det att gå betydligt snabbare än så.
Citera
2022-09-12, 00:36
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna

Japp de kommer det.

Men frågan är hur det kommer se ut. Det är något väldigt speciellt som pågår i Sverige just nu som jag aldrig vet om det hänt i historien förut.
Citera
2022-09-12, 01:40
Medlem
Sentios senaste mätning inför valet missade ju helt, de hade S på 24,1%, V på 9,6% och SD på 24,4%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in