2022-09-01, 09:58
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag såg S23E2 på pluto igår, säsong 23 var den äldsta säsongen som fanns.
Va fan. Då ska jag kunna se det avsnittet för det var efter säsong 23 men hittar inte. Aja fick se lite teasers och läsa artiklar. Det var tillräckligt.
Citera
2022-09-06, 19:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Dags för ny säsong om några minuter
Säsong 32 avsnitt 1
Reza och Katti i Stockholm. Småbarnsföräldrarna Reza och Kati bråkar varje månad innan lönen kommer och ekonomin är så hårt pressad att de nu tvingas köpa mat på kredit.Trots detta är skåpen fulla av dyr elektronik.
Citera
2022-09-06, 20:53
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag tror inte Kati kommer stanna många dagar med den nya budgeten där hon blir helt utan presenter, hon ser missnöjd ut.
Citera
2022-09-06, 21:48
Medlem
Demyxs avatar
Alltså, en generell fundering… Vad är det med dessa personer som hamnar i ”Lyxfällan” och att köpa orimligt dyra dammsugare?!? Det finns ju helt klart med på bingobrickan att de köpt ett sånt åbäke, som de sällan ens använder. Har aldrig mött någon i verkliga livet som lagt 20- 30 000 på en dammsugare. Vad är grejen med detta ”fenomen”?
Citera
2022-09-06, 21:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag tror inte Kati kommer stanna många dagar med den nya budgeten där hon blir helt utan presenter, hon ser missnöjd ut.

Nä hon var helt klart väldigt bekväm med att få presenter.

En sak jag tänkt på. Lyxfällan är inne på säsong 32 nu, de som varit med i de senare säsongerna måste ju kollat avsnitten och insett själva hur de skulle kunna lösa sina egna situationer
Citera
2022-09-06, 21:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Alltså, en generell fundering… Vad är det med dessa personer som hamnar i ”Lyxfällan” och att köpa orimligt dyra dammsugare?!? Det finns ju helt klart med på bingobrickan att de köpt ett sånt åbäke, som de sällan ens använder. Har aldrig mött någon i verkliga livet som lagt 20- 30 000 på en dammsugare. Vad är grejen med detta ”fenomen”?

Fattar inte heller, lyxfällan var där jag först hörde talas om folk som köper dammsugare för 30 000. Hur kan det vara värt att köpa en dammsugare för så mycket pengar?
Citera
2022-09-07, 14:24
Medlem
Sjukt opedagogiskt program. Såg programmet med han som bott i Sverige i 12 år och precis fått barn och hade lån på totalt ca 820 000. De sålde av grejer för 27 000 och kunde således amortera av lite på skulderna men enligt mig är det ju piss i havet.

Hur var hans lån uppställda? Man borde lista upp det som

lån 1: Belopp, effektiva ränta
Lån 2: Belopp, effektiv ränta
Lån 3: Belopp, effektiv ränta

Tycker dessa "coacher" är ett skämt och skulle själv kunna göra ett mycket bättre och pedagogiskt jobb.
Citera
2022-09-07, 14:30
Medlem
Reza - Kati - varifrån kommer hon - låter öststat.

Han - arab/afgan eller iranier Reza är väldigt iranskt.

Var bor dom kände inte igen hus o adress fast jag hittar bra.

Kommer Kati att stanna - ja just nu - nej om hon lyckas skaffa välbetalt jobb,
för hon har ju inga skulder alls
Citera
2022-09-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Sjukt opedagogiskt program. Såg programmet med han som bott i Sverige i 12 år och precis fått barn och hade lån på totalt ca 820 000. De sålde av grejer för 27 000 och kunde således amortera av lite på skulderna men enligt mig är det ju piss i havet.

Hur var hans lån uppställda? Man borde lista upp det som

lån 1: Belopp, effektiva ränta
Lån 2: Belopp, effektiv ränta
Lån 3: Belopp, effektiv ränta

Tycker dessa "coacher" är ett skämt och skulle själv kunna göra ett mycket bättre och pedagogiskt jobb.
De hade ju inte heller gemensam ekonomi och han tjänade väl inte direkt jättebra 23k efter skatt? (kan ha fel där) men folk har väl fått skuldsanering för mindre om de hade lie oetiskt skrivit in sig på olika adresser.
Citera
2022-09-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Fattar inte heller, lyxfällan var där jag först hörde talas om folk som köper dammsugare för 30 000. Hur kan det vara värt att köpa en dammsugare för så mycket pengar?
Vet inte vad det är för märke på just denna men du har inte hört talas om Kirby dammsugare? Är väl månne därifrån uttrycket dammsugarförsäljare kommer ifrån. Svindyra och vad jag vet så säljs de enbart via hemförsäljning och sliskiga säljare som lurar på naiva människor.
Citera
2022-09-07, 21:59
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vet inte vad det är för märke på just denna men du har inte hört talas om Kirby dammsugare? Är väl månne därifrån uttrycket dammsugarförsäljare kommer ifrån. Svindyra och vad jag vet så säljs de enbart via hemförsäljning och sliskiga säljare som lurar på naiva människor.

Js det är kirby de brukar ha blivit pålurade ja. Har hört talas om kirby innan men aldrig stött på någon i verkliga livet som köpt skiten
Citera
2022-09-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom

Det är nog en aqua dammsugare - kirby ser inte ut så där om de inte bytt modell.

Reza är en ful mellanöstern-fisk som lurade in sin schnabel ink sperma i en juste snäll invandrartjej -
för att låsa fast henne o ha någon att dela hyror o kostnader med o få hjälp med att betala
lånen - han är ju inte i sitsen att gå ut o bjuda flott för hopp om dopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in