Citat:
Ursprungligen postat av
vasaboy28
Så vi kan kanske räkna med samma reaktioner från Europa vid USAs nästa anfallskrig(bombades det inte i Syrien häromdagen) menar du?
En ny inställning helt enkelt. Låter fantastiskt.
Urusla fördömer premiärministerns uttalande och EU ingår sanktioner mot israeliska produkter tills israeliska styrkor lämnar Golanhöjderna
När kommer detta inträffa tror du?
Varför frågar du mig detta? Det är helt off topic. Jag ser gärna att Israel går tillbaka till åtminstone 1967 års gränser. Det har dock ingenting att göra med huruvida det är rätt eller fel att sanktionera Ryssland nu.
Ryssland är dessutom ett större hot mot Europa än Israel, så det är inte förvånande att intresset för Rysslands ageranden är större för oss. Men visst ockuperar Israel och mark olovligen. Men det har ju ingen relevans för just denna tråd. Rysslands annektering av Krim däremot, skulle kunna vara ett ämne för denna forumdel. Liksom invasionen av Ukraina, som föranlett sanktioner som denna tråd också handlar om då det är dessa som föranlett till det ryska gasstoppet, till skillnad från Israels ockupation eller USAs invasion av Irak för 20 år sedan eller deras krig mot Vietnam för 50 år sedan.
Jag kan inte begripa hur detta kan vara svårt att förstå.