Citat:
Ursprungligen postat av
Kalleskaviargrabb
Amerikanska fängelser är privat ägda och vinstdrivna, fler fångar mer pengar.. här är fängelsen statliga.. kostar staten pengar…
Ja, vissa fängelser drivs privat. Men vem tror du betalar? Det är ingen samhällsvinst såklart, det betalas fortfarande av skattedollar.