2022-03-14, 16:03
  #2197
Medlem
[quote=Satukhara-malmo|79492011]
Citat:
Ursprungligen postat av 215amf



Betyder att @hmed moghr@bi är ute? Han har suttit långt över den tiden?

Då betyder det att han får skadestånd för att ha suttit längre än domen. Det betalas ut miljoner i skadestånd per år till kriminella som sitter ”oskyldigt” häktade.
Citera
2022-03-14, 22:23
  #2198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Med alla gängmedlemmar och kriminella som sitter inne är det bara en tidsfråga innan det börjar mördad inne på fängelserna.

Men tanke på hans frivilliga prat om Amir så lär han inte leva länge till… aja, som man bäddar får man ligga. Hört att flera miljoner är satt på Hans huvud om man knäpper honom där inne
Citera
2022-03-16, 06:03
  #2199
Medlem
[quote=TopDogg08|79504924]
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo

Då betyder det att han får skadestånd för att ha suttit längre än domen. Det betalas ut miljoner i skadestånd per år till kriminella som sitter ”oskyldigt” häktade.
Neeeh han dömdes för medhjälp för mordet på ahmed abdulaziz.
Citera
2022-03-26, 03:45
  #2200
Medlem
Dom som verkligen upplevt Hamade, Papo vet hur usel denna domen är. Jag vet vilka horungar Papo och Hamade är. Dom har Amir, Fakhry och denna svartingen Bubba som är borta nu. Amir och Hamade tvinga folk att köra grönt i preppade i bilar. Detta är inget nytt, Malmöpolisen höll stenkoll på deras smugglingsliga när det begav sig. Jag har sett mycket skit ifrån dom och jag vet Malmöpolisen har extremt mycket på dom. Men det höll inte hela vägen här i Sverige. Denna domen va viktig mot Juden. men det föll. Brott lönar sig, dom säger annat. Om vi inte ser ett överklagande måste detta va ett stort nederlag för Mattias och Petra i Malmö.

Men Papo speciellt va hotfull, vet folk som fortfarande är på flykt ifrån dessa. Därför jag blir irriterad efter TR, att Faten är kvar i Malmö. Han är ansvarig för sina söner men sen Juden kom fram gömmer han sig. Nu är Juden fri så dom vidriga människorna kan försvinna.


Finns många horungar i Malmö som kommer spela för Dani igen, trots ni hata honom och runka er kuk till Amir.
Faten är högst ansvarig för detta. Han lekte runt på Möllan när det begav sig.

Domen mot Waterbee visar ju mer att vi är i en narcostate och inte i en sund demokrati.
__________________
Senast redigerad av Rytve 2022-03-26 kl. 04:42.
Citera
2022-03-26, 10:56
  #2201
Medlem
[quote=TopDogg08|79504924]
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo

Då betyder det att han får skadestånd för att ha suttit längre än domen. Det betalas ut miljoner i skadestånd per år till kriminella som sitter ”oskyldigt” häktade.
Ahmed blev ju dömd även för mordet på ahmed abdulaziz i rosengård. Så han har något att avtjäna där också.
Citera
2022-03-26, 18:58
  #2202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleskaviargrabb
Mmmmm straffen är ett skämtttt, men… underskatta inte systemet. Vad är bättre? Att låsa in dom eller att dom kommer ut och skjuter ihjäl varandra? Vad kostar mer? Fängelsetiden eller 3 meter under jord?? Dom var tvungna att agera för att encron knäcktes och dom hade mycket material att bita på.. blev en stor nyhet … alla deras förhör, konversationer , fupar allt är ute … vad händer när Dani fattar att M*grabi körde dubbelspel, eller Omar ? Allt är bara ett spel för galleriet,,,, dem vill ha dom ute så att folk ska dö.,, en blatte mindre,,,, se hela bilden framför er.. hade det varit som i usa där fängelser är vinstgivande för samhället så hade folk fått livstid som godis i Sverige.. men fängelserna förses med skattemedel, och horbarnen som styr landet dyrkar pengar mer än allt annat.. kostnadseffektivt.. död = billig utgång.,, fängelse aj aj aj kostar pengar…

Hur tänker du här? Hur menar du att amerikanska fängelser är plus?
Citera
2022-03-28, 09:26
  #2203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hur tänker du här? Hur menar du att amerikanska fängelser är plus?

Hade vi haft som i USA så hade de golat varandra och flera hade sluppit kåken eller fått kort tid.

Säljer man droger utan våld och hot så tycker jag inte man ska bli straffad alls, skatta dom istället och satsa styrkan på de som håller på med våld och mord.
Citera
2022-03-28, 13:32
  #2204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Hade vi haft som i USA så hade de golat varandra och flera hade sluppit kåken eller fått kort tid.

Säljer man droger utan våld och hot så tycker jag inte man ska bli straffad alls, skatta dom istället och satsa styrkan på de som håller på med våld och mord.

Den jag citerar påstår att fängelser i USA är vinstgivande för samhället. Det är ju givetvis helt fel. Om han bygger argument på något fel blir det ännu mer skevt.
Citera
2022-04-11, 11:32
  #2205
Medlem
Yokosunas avatar
Sydsvenskan skriver att "En ny mastodonträttegång väntar."

Är det hovrätten som menas?
Citera
2022-04-11, 11:34
  #2206
Medlem
darkSkyes avatar
Vänta är Dani J fri? efter allt detta?
Citera
2022-04-11, 15:11
  #2207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Vänta är Dani J fri? efter allt detta?
Nej han har några år kvar,han fick ju 5år för smuggling innan denna dom föll.
Det va några som hade släppts lästes i inlägget några sidor bak
Citera
2022-04-11, 17:50
  #2208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nej han har några år kvar,han fick ju 5år för smuggling innan denna dom föll.
Det va några som hade släppts lästes i inlägget några sidor bak

Läste att niffe och hans kussin släpptes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in