2022-09-05, 21:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Telefonförhör med JA 86-03-01 13:30.

JA såg när AB gick till Dekorimas ingång såvitt jag förstår.

Oj det var kort. Synd.

Vidare ser han en man gå in i en port bredvid, ser förvirrad, eventuellt påverkad ut

Skulle önskat mer uppgifter.

Jag tycker man får en bild att AB var minst 10 m från mordet. Och att han tar sig in i porten ganska snabbt.
Citera
2022-09-05, 21:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jämfört med den dubbelgångare som SE själv föreslår så är vittnen som Nicola F och Anders B väldigt ointressanta som alternativa gärningsmän. Det vi har här, om det här nu stämmer, är alltså en man som ser ut nästan exakt som SE (mörk rock och handledsväska) och som springer uppe på åsen i riktning bort från mordplatsen strax efter skotten. Det är svårt att förstå varför ni som säger er vilja försvara SE inte intresserar er mer för den här mannen. Om man håller på och lägger pussel så skall man väl inte ta bort bitar som man vet hör till pusslet.
Men du sa att NF inte är tänkbar alternativ gärningsman. Varför? Han har inget alibi, han är således bevisligen tänkbar. Han binder sig till platsen via observationer, enbart observationer som även GM kan göra. Han påstår sig stå på ett ställe varifrån man inte kan se allt han påstår han ser. Ingen ser honom på platsen. Han känner igen Palme. Han misstänkliggör en man i blå jacka. Vi säger att NF hade mörk rock och mössa med skärm på mordkvällen, vad händer då?

Det där är en bra teori som du hittat på. SE kan ha blivit förväxlad med mannen YN ser. Mannen som förmodligen inte är mördaren eftersom mannen har noll gemensamt med mördaren som LJ ser.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 21:23.
Citera
2022-09-05, 21:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det där är en bra teori som du hittat på.
Teorin om att SE skulle ha blivit förväxlad med en "dubbelgångare" som såg ut som honom själv är definitivt inte min. Det är SE:s egen teori:
Senast redigerad av Draifos 2022-09-05 kl. 21:36.
Citera
2022-09-05, 21:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Men vad tror du om SE:s egen teori, om att han kan ha förväxlats med den där dubbelgångaren på åsen med mörk rock (ej täckjacka) och handledsväska?

Du försöker alltså lägga din egen teori i munnen på SE. Det där är dina ord, inte hans.

Antar du menar mannen YN ser som förmodligen inte är mördaren.
Citera
2022-09-05, 21:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du försöker alltså lägga din egen teori i munnen på SE. Det där är dina ord, inte hans.
Nej, det där är absolut inte hur jag själv tror att det här har gått till. Jag citerade bara SE:
Senast redigerad av Draifos 2022-09-05 kl. 21:48.
Citera
2022-09-05, 21:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag citerar bara SE:

Uppenbarligen citerar du inte SE. Jag läste det där om och om, jag kan inte hitta att SE säger något om mannen på åsen som du påstod:
Men vad tror du om SE:s egen teori, om att han kan ha förväxlats med den där dubbelgångaren på åsen med mörk rock (ej täckjacka) och handledsväska?

Så det måste vara din teori. Stå för att det där är din teori och inte SE:s.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 21:52.
Citera
2022-09-05, 21:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du ser inte att det är Engström som själv jagar media och inte tvärtom...

Han kanske säger till Media :

Vet ni vad jag kan kolla en utstämplingstid till er om ni vill ?

Media svarar : Ja gärna..

Så har Engström troligen fått det till att Media jagar honom om hans utstämplingstid..
Ja SE:s jagande efter utstämplingstiden är ett mysterium. Ingen annan brydde sig om den, själv väntade han till drygt en vecka efter mordet innan han lämnade den till polisen, och då passade han på att inte ge den tid RB gett honom. Men kanske var själva utstämplingstiden ointressant även för Engström själv, syftet var kanske bara att få snacka med RB för att lansera sin roll som vittne så tidigt som möjligt på Skandia, och där utstämplingstiden egentligen bara var ett svepskäl för att kunna etablera kontakt på den arbetsfria lördagen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-09-05 kl. 21:58.
Citera
2022-09-05, 21:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Uppenbarligen citerar du inte SE. Jag läste det där om och om, jag kan inte hitta att SE säger något om mannen på åsen som du påstod:

det måste vara din teori. Stå för att det där är din teori och inte SE:s.
Jag kan försäkra dig att jag inte alls är inne på SE:s egen teori om att han skall ha blivit förväxlad med någon dubbelgångare. Tvärtom är jag helt inne på att någon sådan dubbelgångare inte existerar, utan att det är SE själv som är gärningsmannen i mörk rock och handledsväska.
Senast redigerad av Draifos 2022-09-05 kl. 21:55.
Citera
2022-09-05, 21:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det är utredningen på landets statsminister. Varför sitter RB och ljuger om utstämplingstiden?
Citera
2022-09-05, 22:03
Medlem
Citat:
I vilket förhör nämner hon det?
Jag jobbar för fullt. Om 3 veckor kommer jag ha tid att leta fram förhör osv.
Ska leta fram där det står att SE hade nyckel till cykelförrådet för han cyklade på sommaren.
Citera
2022-09-05, 22:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag kan försäkra dig att jag inte alls är inne på SE:s egen teori om att han skall ha blivit förväxlad med någon dubbelgångare. Tvärtom är jag helt inne på att någon sådan dubbelgångare inte existerar, utan att det är SE själv som är gärningsmannen i mörk rock och handledsväska.

Din teori är att SE kan ha blivit förväxlad med mannen på david bagares gata. Vems teori skulle det annars vara? SE har inte sagt det, däremot har du skrivit det. Ta ära för dina tankar:
han kan ha förväxlats med den där dubbelgångaren på åsen med mörk rock (ej täckjacka) och handledsväska?
Citera
2022-09-05, 22:05
Medlem
Citat:
Oj det var kort. Synd.

Vidare ser han en man gå in i en port bredvid, ser förvirrad, eventuellt påverkad ut

Skulle önskat mer uppgifter.

Jag tycker man får en bild att AB var minst 10 m från mordet. Och att han tar sig in i porten ganska snabbt.
GM måste rimligen ge sig av först och han ska möta Lisbeths blick. Så har jag sett det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in