2022-09-05, 21:26
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Det handlar om mentalitet. Man får jobba med sitt psyke och vara glad för det man har och är. Vissa har sjukdomar och skador sen tidig ålder andra får det senare av mer naturliga skäl. Det spelar ingen roll men det spelar roll hur man hanterar det psykiskt oavsett ålder.

Det finns vissa som tror det. Jag bryr mig inte om vad andra TROR. Det räcker gott med vad jag VET och vad jag känner.

När jag skrev trådstarten var jag orolig såklart. Men efter ett tag insåg jag att det är precis som vilket annat förhållande som helst känslomässigt sätt. Idag är jag inte ett dugg orolig, oroar mig inte för andras åsikter och behöver ingens bekräftelse eller okej-stämpel.

Om till exempel någon här tycker jag är en äcklig hora orkar jag inte ens himla med ögonen. I verkligheten vågar folk inte säga något och de som lärt känna oss ”ser” inte åldersskillnaden längre.
Roligt att se att det har gått bra och att du ser positivt på det. Gillar själv att ha en äldre partner även om det endast är ett decennium mellan oss. Tycker att det är mysigt att vara "lammköttet". Nu ser min kille dock ut att vara yngre än sin ålder, även jag. Så det krävs att åldersskillnaden är känd för att få höra andras åsikter. När hans kollegor påpekar att han har en ung tjej tycker jag att det är roligt att vara hans utvalda lammkött. Älskar min fina begynnande silverräv. 🥰🤤

En del tänker troligen att äldre män utnyttjar/vilseleder unga eller så är de avundsjuka på åldersskillnaden för att de själva har en tjurig "tant" hemmavid med torra slemhinnor och obefintlig sexlust. Vissa äldre kvinnor har starka åsikter eftersom en normalisering av företeelsen skulle kunna innebära slutet för deras egna långvariga äktenskap.

Hypotetiskt bör ett förhållande med en något äldre man hålla längre i denna sexgalna värld. Åtminstone under förutsättning att den äldre partnern redan genomlevt en eller flera långvariga relationer eller äktenskap med jämnåriga partners så att de är medvetna om skillnaden i mognad. En god förutsättning för hållbarhet är att mannen är trygg i sig själv och att båda har lekt av sig. Om förhållandet inte är konstruerat på ett litet mer öppensinnat sätt då och inte strikt monogamt, alternativt att sex inte är särskilt högt prioriterat hos någon av parterna.

Nu kanske inte alla har behovet av att leka av sig men jag skulle förr eller senare grämas över att inte ha experimenterat färdigt med olika män, storlekar, former, färger och även provat ha sex med kvinna. Det hade varit surt att gå igenom livet nyfiken eller försummad på diverse sexuella upplevelser för att ha stadgat mig i en strikt monogam relation redan i tonåren.

Hur har det varit för er? Står det flamingos i trädgården och har du tillåtits lite vid sidan om pga din ringa ålder i början av er relation? Är ni öppna med varandra så att du inte omedvetet sörjer förlust av experimenterande?
Citera
2022-09-06, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Roligt att se att det har gått bra och att du ser positivt på det. Gillar själv att ha en äldre partner även om det endast är ett decennium mellan oss. Tycker att det är mysigt att vara "lammköttet". Nu ser min kille dock ut att vara yngre än sin ålder, även jag. Så det krävs att åldersskillnaden är känd för att få höra andras åsikter. När hans kollegor påpekar att han har en ung tjej tycker jag att det är roligt att vara hans utvalda lammkött. Älskar min fina begynnande silverräv. 🥰🤤

En del tänker troligen att äldre män utnyttjar/vilseleder unga eller så är de avundsjuka på åldersskillnaden för att de själva har en tjurig "tant" hemmavid med torra slemhinnor och obefintlig sexlust. Vissa äldre kvinnor har starka åsikter eftersom en normalisering av företeelsen skulle kunna innebära slutet för deras egna långvariga äktenskap.

Hypotetiskt bör ett förhållande med en något äldre man hålla längre i denna sexgalna värld. Åtminstone under förutsättning att den äldre partnern redan genomlevt en eller flera långvariga relationer eller äktenskap med jämnåriga partners så att de är medvetna om skillnaden i mognad. En god förutsättning för hållbarhet är att mannen är trygg i sig själv och att båda har lekt av sig. Om förhållandet inte är konstruerat på ett litet mer öppensinnat sätt då och inte strikt monogamt, alternativt att sex inte är särskilt högt prioriterat hos någon av parterna.

Nu kanske inte alla har behovet av att leka av sig men jag skulle förr eller senare grämas över att inte ha experimenterat färdigt med olika män, storlekar, former, färger och även provat ha sex med kvinna. Det hade varit surt att gå igenom livet nyfiken eller försummad på diverse sexuella upplevelser för att ha stadgat mig i en strikt monogam relation redan i tonåren.

Hur har det varit för er? Står det flamingos i trädgården och har du tillåtits lite vid sidan om pga din ringa ålder i början av er relation? Är ni öppna med varandra så att du inte omedvetet sörjer förlust av experimenterande?

Vi har inga flamingos i trädgården men vi har ett aktivt samliv på många sätt. Så det saknas ingenting där. Vi är båda öppna för att prova nya saker även om vi har ”vår grej” och kan träffa andra tillsammans om vi vill.

Så nej, jag sörjer inget på det sättet. Känns inte som jag saknar något. Är man någon som verkligen har behov av många olika partners på kort tid kanske en flersam relation eller ingen fast relation alls passar bättre. Men det behovet har jag inte.
Citera
2022-09-06, 10:33
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Jag fyller ganska snart 19 och är sedan ett antal månader tillbaka tillsammans med en man som är 44år.
Som par har vi det verkligen jättebra, och passar ihop på alla plan, men efter att ett antal "kompisar" och vänner pratat mycket om det här undrar jag om det verkligen är fel?

Finns det några egentliga problem med en "sån här" relation? Ja, förutom det... uppenbara.. att:

* relationen säkert snart tar slut (enligt andra)
* att han bara utnyttjar mig (eller tvärtom?)
* att folk stirrar på stan osv.

Det finns par med större åldersskillnad än så i Sverige och andra länder.
Det är helt upp till er båda att ta hand om ert förhållande.

Män kan få barn långt upp i åren och det kan även vara en fördel med erfarenhet och "vuxenhet" som en part i förhållandet och Ungdomlighet och spontanitet på den andra sidan.

Lär er förstå varandra och få det att flyta på.

Skit i andra de har förmodligen usla förhållanden och är avundsjuka på er.

En bekant till mig (tjej 17) blev tillsammans med en man 39. De är fortfarande tillsammans nu efter 28år och har 3 barn tillsammans, hus bra jobb och allt flyter på. Så det finns ingenting som säger att det inte skulle fungera.
Citera
2022-09-06, 10:46
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Jag fyller ganska snart 19 och är sedan ett antal månader tillbaka tillsammans med en man som är 44år.
Som par har vi det verkligen jättebra, och passar ihop på alla plan, men efter att ett antal "kompisar" och vänner pratat mycket om det här undrar jag om det verkligen är fel?

Finns det några egentliga problem med en "sån här" relation? Ja, förutom det... uppenbara.. att:

Bry dej inte om något annat än er kärlek. Sett och varit med om samma sak.
Citera
2022-09-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasjeh
Min vän är faktiskt ihop med typ en 50 åring, de träffades när hon var 20 ish.

De har barn idag så ja, gick bättre än vad det gick för mig 😂 men ärligt låt inte åldern styra, var dock beredd på att folk tror ni är pappa-dotter. Sen känner jag fan har en 50 åring att prata om med en yngre tjej, aldrig förstått det

Haha. Kul för henne.

Vi har många gemensamma intressen och hobbys. Har man inte det fungerar det inte för då har man inget att prata om eller göra tillsammans. Men så har jag känt med tidigare pojkvänner, vänner (före detta) och kollegor också. Har man inget gemensamt fungerar ingen relation.
Citera
2022-09-06, 18:04
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Jag dejtar just nu en tjej som är 23år efter att jag haft tur och varit på rätt plats vid rätt tidpunkt. Och jag är
strax över 40år. Inte samma åldersskillnad som ni har men inte långt ifrån.

De män som glor är avundsjuka på din man. Och kvinnor som glor är griniga för att en kvinna i hans egen ålder eller en mer jämnårig inte duger.

Skit i vad andra tycker, du är vuxen enligt lagen och får ta dina egna beslut.

Jag kommer att fortsätta att aldrig dejta någon över 30år. Tjejer under 30år är fulla av liv medans 30+ eller gud förbjude 40+, de är ju vandrande lik. Duger till att knulla någon gång då och då som tidsfördriv men ska det vara något seriöst vill jag ha en tjej som inte är totalt söndertrasad både till utseende och emotionellt vilket får mig att söka mig till tjejer under 30år.

Hur lyckas du hitta tjejer under 30 år? För mig är det praktiskt taget omöjligt. Nu är visserligen på Tinder men ändå
Citera
2022-09-06, 20:46
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Vi har inga flamingos i trädgården men vi har ett aktivt samliv på många sätt. Så det saknas ingenting där. Vi är båda öppna för att prova nya saker även om vi har ”vår grej” och kan träffa andra tillsammans om vi vill.

Så nej, jag sörjer inget på det sättet. Känns inte som jag saknar något. Är man någon som verkligen har behov av många olika partners på kort tid kanske en flersam relation eller ingen fast relation alls passar bättre. Men det behovet har jag inte.
Det låter sunt och bra att bådas behov är tillgodosedda.

Du får gärna uppdatera om hur det går med valfritt mellanrum. Undvik att låta en sådan här intressant tråd självdö helt med tanke på att ni har lyckats med att hålla ihop sedan trådstart.
Citera
2022-09-06, 21:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Kul att höra att det fortfarande är kanon ts! Dom flesta män med värde hade valt en kvinna mellan 19-25 om vi är ärliga.
Citera
2022-09-08, 14:09
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur lyckas du hitta tjejer under 30 år? För mig är det praktiskt taget omöjligt. Nu är visserligen på Tinder men ändå

Tinder är lönlöst hitta en tjej under 30år som inte har barn sedan tidigare. Minst 50% av brudarna på tinder har barn är min känsla. Skit i de där jävla apparna där tjejerna fått hybris av alla 100-tals, 1000-tals killar som höjer upp brudarna till skyarna för de har en fitta mellan benen.

Jag stod och väntade på bussen, den var försenad. Så jag slängde bara iväg en random kommentar till tjejen som också väntade på bussen: "vad segt att bussen är försenad" och hon svarade. Och sedan fortsatte vi bara snacka.

Alltså jag har inga problem att snacka med folk. Det kunde varit en 70 årig kärring som jag hade sagt samma sak till (fast såklart inget intresse av henne) mest för det är tråkigt att stå och stampa. Så bara inleda något med vem som för att öva på att ta kontakt med folk.
Citera
2022-09-08, 14:22
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Tinder är lönlöst hitta en tjej under 30år som inte har barn sedan tidigare. Minst 50% av brudarna på tinder har barn är min känsla. Skit i de där jävla apparna där tjejerna fått hybris av alla 100-tals, 1000-tals killar som höjer upp brudarna till skyarna för de har en fitta mellan benen.

Jag stod och väntade på bussen, den var försenad. Så jag slängde bara iväg en random kommentar till tjejen som också väntade på bussen: "vad segt att bussen är försenad" och hon svarade. Och sedan fortsatte vi bara snacka.

Alltså jag har inga problem att snacka med folk. Det kunde varit en 70 årig kärring som jag hade sagt samma sak till (fast såklart inget intresse av henne) mest för det är tråkigt att stå och stampa. Så bara inleda något med vem som för att öva på att ta kontakt med folk.

Nej du har verkligen rätt! Tinder är skit! Tack för ditt suveräna svar! Kul att det lyckades för dig!
Citera
2024-04-11, 11:22
Medlem
Citat:

Jag tycker du kör på med han..
Känns det rätt för er så...
Det är extremt vanligt utomlands..bara i stela Sverige...som det ska gnälla.. och ofta de som gnäller är avis...
Allt handlar om.hur NI funkar mellan er och det är det som.är viktigt...

Jag var ihop med mitt ex med många års skillnad.. funkade perfekt.. såg verkligen framtiden med henne.. tyvärr inträffade en olycka så hon omkom... annars tror jag säkert vi hålla ihopa än.. hon och jag verkligen klickade..
Citera
2024-04-11, 13:25
Medlem
Citat:

Du kommer ju att ångra dig stort om tio år. Får ni barn så blir det inte roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in