Citat:
Roligt att se att det har gått bra och att du ser positivt på det. Gillar själv att ha en äldre partner även om det endast är ett decennium mellan oss. Tycker att det är mysigt att vara "lammköttet". Nu ser min kille dock ut att vara yngre än sin ålder, även jag. Så det krävs att åldersskillnaden är känd för att få höra andras åsikter. När hans kollegor påpekar att han har en ung tjej tycker jag att det är roligt att vara hans utvalda lammkött. Älskar min fina begynnande silverräv. 🥰🤤Det handlar om mentalitet. Man får jobba med sitt psyke och vara glad för det man har och är. Vissa har sjukdomar och skador sen tidig ålder andra får det senare av mer naturliga skäl. Det spelar ingen roll men det spelar roll hur man hanterar det psykiskt oavsett ålder.
Det finns vissa som tror det. Jag bryr mig inte om vad andra TROR. Det räcker gott med vad jag VET och vad jag känner.
När jag skrev trådstarten var jag orolig såklart. Men efter ett tag insåg jag att det är precis som vilket annat förhållande som helst känslomässigt sätt. Idag är jag inte ett dugg orolig, oroar mig inte för andras åsikter och behöver ingens bekräftelse eller okej-stämpel.
Om till exempel någon här tycker jag är en äcklig hora orkar jag inte ens himla med ögonen. I verkligheten vågar folk inte säga något och de som lärt känna oss ”ser” inte åldersskillnaden längre.
Det finns vissa som tror det. Jag bryr mig inte om vad andra TROR. Det räcker gott med vad jag VET och vad jag känner.
När jag skrev trådstarten var jag orolig såklart. Men efter ett tag insåg jag att det är precis som vilket annat förhållande som helst känslomässigt sätt. Idag är jag inte ett dugg orolig, oroar mig inte för andras åsikter och behöver ingens bekräftelse eller okej-stämpel.
Om till exempel någon här tycker jag är en äcklig hora orkar jag inte ens himla med ögonen. I verkligheten vågar folk inte säga något och de som lärt känna oss ”ser” inte åldersskillnaden längre.
En del tänker troligen att äldre män utnyttjar/vilseleder unga eller så är de avundsjuka på åldersskillnaden för att de själva har en tjurig "tant" hemmavid med torra slemhinnor och obefintlig sexlust. Vissa äldre kvinnor har starka åsikter eftersom en normalisering av företeelsen skulle kunna innebära slutet för deras egna långvariga äktenskap.
Hypotetiskt bör ett förhållande med en något äldre man hålla längre i denna sexgalna värld. Åtminstone under förutsättning att den äldre partnern redan genomlevt en eller flera långvariga relationer eller äktenskap med jämnåriga partners så att de är medvetna om skillnaden i mognad. En god förutsättning för hållbarhet är att mannen är trygg i sig själv och att båda har lekt av sig. Om förhållandet inte är konstruerat på ett litet mer öppensinnat sätt då och inte strikt monogamt, alternativt att sex inte är särskilt högt prioriterat hos någon av parterna.
Nu kanske inte alla har behovet av att leka av sig men jag skulle förr eller senare grämas över att inte ha experimenterat färdigt med olika män, storlekar, former, färger och även provat ha sex med kvinna. Det hade varit surt att gå igenom livet nyfiken eller försummad på diverse sexuella upplevelser för att ha stadgat mig i en strikt monogam relation redan i tonåren.
Hur har det varit för er? Står det flamingos i trädgården och har du tillåtits lite vid sidan om pga din ringa ålder i början av er relation? Är ni öppna med varandra så att du inte omedvetet sörjer förlust av experimenterande?
Ja, förutom det... uppenbara.. att:
Dom flesta män med värde hade valt en kvinna mellan 19-25 om vi är ärliga.