Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-25, 20:51
  #1
Medlem
Jag fyller ganska snart 19 och är sedan ett antal månader tillbaka tillsammans med en man som är 44år.
Som par har vi det verkligen jättebra, och passar ihop på alla plan, men efter att ett antal "kompisar" och vänner pratat mycket om det här undrar jag om det verkligen är fel?

Finns det några egentliga problem med en "sån här" relation? Ja, förutom det... uppenbara.. att:

* relationen säkert snart tar slut (enligt andra)
* att han bara utnyttjar mig (eller tvärtom?)
* att folk stirrar på stan osv.
Citera
2012-01-25, 20:54
  #2
Medlem
Raketlennys avatar
Ja ni sticker ju ut ur mängden iallafall. Men så länge ingen skadas av eran relation och ni båda är nöjda så ser jag inte problemet.
Citera
2012-01-25, 20:56
  #3
Medlem
Xiztecs avatar
Haha vilken lirare som plockar dig, Charlie Sheen style. Förövrigt så tycker jag du borde låta kärleken styra och inte dina vänner. Känner du att det är rätt, go for it. Fall inte för grupptrycket.

Lite offtopic, är han rik eller varför är du ihop med snubben?
Citera
2012-01-25, 20:58
  #4
Medlem
Lys avatar
Om du själv tycker det är bra ska du vara med honom, oavsett vad dina kompisar tycker. Om det kommer hålla eller inte beror mer på era personligheter än åldersskillnaden.
Citera
2012-01-25, 20:59
  #5
Medlem
PonDiGazas avatar
Jag tror inte på att en relation med sån stor åldersskillnad kommer funka i längden. Det går säkert jättebra nu när det är så "nytt", men senare kommer det nog komma upp saker som verkligen förstärker ålderskillnaden och gör det svårt för er att vara ett par. Men det är bara vad jag tror.
Citera
2012-01-25, 21:14
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Bara äckligt, han skulle lika gärna kunna vara din farsa för fan. Även om ni älskar varann så vadå om ett par år är han 50 vill du ha barn med nån som redan är gubbe innan barnet är fött? snacka om sjukt..
Citera
2012-01-25, 21:20
  #7
Medlem
va spelar det för roll om det inte kommer att hålla i längden egentligen? de flesta relationer håller inte i längden...

vissa har faderskomplex o mår bra av att vara med en äldre, låt dom det då, skadar ingen.

hoppas ni har det bra ts! men förstår att det kan va jobbigt va folk omkring tycker..
Citera
2012-01-25, 21:25
  #8
Medlem
Megafailures avatar
Fråga gubben din istället för ett gäng inskränkta människor på ett helgalet forum är väl mitt tips .

Han är såpass mycket äldre att han borde kunna förklara sina avsikter med dig på ett vettigt sätt. Är ni redo för att redo ut frågor om framtid, samliv och familj så gör ett försök. Onödigt att spilla mer tid om ni inte vill samma, för dig och i synnerhet för han som inte har lika lång tid kvar i livet som du.
Citera
2012-01-25, 22:17
  #9
Medlem
snelhestens avatar
låter ganska skabbigt enligt mig iaf.
Citera
2012-01-25, 22:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Jag fyller ganska snart 19 och är sedan ett antal månader tillbaka tillsammans med en man som är 44år.
Som par har vi det verkligen jättebra, och passar ihop på alla plan, men efter att ett antal "kompisar" och vänner pratat mycket om det här undrar jag om det verkligen är fel?

Finns det några egentliga problem med en "sån här" relation? Ja, förutom det... uppenbara.. att:

* relationen säkert snart tar slut (enligt andra)
* att han bara utnyttjar mig (eller tvärtom?)
* att folk stirrar på stan osv.

Om du blir glad av det så fuck it, just go for it.
Citera
2012-01-25, 22:31
  #11
Medlem
Herkulesbigs avatar
De gemensamma intressen? när ni blir äldre? som typ ut och dansa när du är 40 och han är 65 år, då kanske hans kropp börja bli trött. och inte orka med tempot mer som du vill....
Citera
2012-01-25, 22:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Haha vilken lirare som plockar dig, Charlie Sheen style. Förövrigt så tycker jag du borde låta kärleken styra och inte dina vänner. Känner du att det är rätt, go for it. Fall inte för grupptrycket.

Lite offtopic, är han rik eller varför är du ihop med snubben?

Haha, Charlie Sheen style.. Fint.

För att han är snygg, kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback