2022-09-05, 18:45
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
20% ger 72 mandat precis. Ganska bra

SD har väl 61 mandat nu, så det lär bli ett hyfsat bra lyft. Står sig siffrorna så blir de som hamnade utanför 60-listan som SD presenterade glada.
Jag har inte sett några namn på de som hamnade utanför SD-s riksdagslista. Vet heller inte hur dom kommer att plockas ut.
Citera
2022-09-05, 18:59
Medlem
Awkwardmans avatar
Folk verkar uppgivna här samtidigt dunkar både ab och exp in artiklar om hur otroligt jämt det är.

Hur ligger det till? Pessimisterna på flashback har dom rätt?
Citera
2022-09-05, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Om SD skulle få 20% i valet hur många mandat skulle då SD kunna inhösta?

70 stycken (+8).

Kan tillkomma 1 eller 2 mandat, beror på. Men minst 70.
Citera
2022-09-05, 19:06
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Har inte riktigt följt med på senaste men kan någon ge mig rödpillret, det är kört för SD och högern va? Behöver veta snabbt för annars röstar jag blankt om högern ändå kommer förlora. Orkar inte rösta på förlorarna igen.
Det där var en väldigt märklig inställning.

Rösta på högern om du vill se en förändring i Sverige, gör du inte det så kan du inte i min mening gå runt och gnälla över att vänstern vann.
Citera
2022-09-05, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Folk verkar uppgivna här samtidigt dunkar både ab och exp in artiklar om hur otroligt jämt det är.

Hur ligger det till? Pessimisterna på flashback har dom rätt?

Det är mycket jämnt i dom flesta mätningar, men folk lägger vikt vid att någon per dag visar 2-3 procentenheter som ändras redan till imorgon antagligen.
Citera
2022-09-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Sverigedemokraternas siffror i alla dom senaste mätningarna. Blir ett snitt på över 21% men rimligt att det ligger runt 20,5% som den senaste mätningen från idag visar från Demoskop.

Demoskop:

SD 20,5%

Novus:

SD 20,0%

Ipsos:

22,2%

Sifo:

SD 19.6%

Sentio:

SD 24,4%
20% verkar rimligt men egentligen skulle de behöva 50.1%
Citera
2022-09-05, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
20% verkar rimligt men egentligen skulle de behöva 50.1%

Jo, så känner man ju alltid. Men om SD får 20% så har man gjort sin del av arbetet och vad man kunnat göra. Det är en kraftig ökning mot förra valets 17,5%.

Det är M som inte gjort sin del av arbetet och borde skämmas över sin usle partiledare som inte stått upp för politiken och samarbetet och inte velat synas på bilder ihop och liknande eller släppa en gemensam politik och budget. Det är hans fel att M inte gör sin del av arbetet.
Citera
2022-09-05, 19:25
Medlem
Liberalerna ligger nu farligt nära spärren i allt fler mätningar.
Märk väl att detta inte nämns i mediernas rapportering inklusive Markus Oscarsson senast idag som fokuserar på
MPs fallande siffror för att få folk att stödrösta.

Vore bra om det blir ett antal stödröster från M till Liberalerna gör utan dem ingen ” höger” seger. Skriver höger med ”fnuttar” då Sossarna har mer högerpolitik än SD och KD på många områden blandat med MP politik.

Läs på sossarnas Facebook en tid tillbaka hur lika MP förslag de kör med. Folk fattar bara inte detta än.

S hoppas på invandrarröster samt / alternativt att Liberalerna åker ut !
Citera
2022-09-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Har inte riktigt följt med på senaste men kan någon ge mig rödpillret, det är kört för SD och högern va? Behöver veta snabbt för annars röstar jag blankt om högern ändå kommer förlora. Orkar inte rösta på förlorarna igen.
Fy fan vilket provocerande trollinlägg 😄 GJ!
Citera
2022-09-05, 19:35
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Jo, så känner man ju alltid. Men om SD får 20% så har man gjort sin del av arbetet och vad man kunnat göra. Det är en kraftig ökning mot förra valets 17,5%.

Det är M som inte gjort sin del av arbetet och borde skämmas över sin usle partiledare som inte stått upp för politiken och samarbetet och inte velat synas på bilder ihop och liknande eller släppa en gemensam politik och budget. Det är hans fel att M inte gör sin del av arbetet.

Känns lite som att Uffe inte har partiet med sig. Man skall komma ihåg att det finns en stark liberal falang inom M som avskyr SD.
Citera
2022-09-05, 19:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Ar verkligen 2,5% en kraftig okning i din bok? Efter det totala kaoset som de rodgrona har skapat. Pa nagra ar har vi dubblade valdtakter, dubblade personran, rekord i skjutningar, skjutningar som allt mer krypit i svennsons vardag med kopcentrum och lekplatser, en hogst aktuell energikris som de rodgrona har skapat osv osv.

2,5% ar en okning med 0,6% per ar sen senaste valet. Jag skulle saga att allt under 23% ar daligt av SD. Sett till de minst sagt gynsamma forutsattningarna.
Citera
2022-09-05, 19:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Fan. SD behöver kanske 25 procent för att röra runt i grytan och sparka ut skit ok som sitter i riksdagen. Lär dock inte ske😐😢
Ja nagonstaans dar tror jag att den nodvangiga gransen ligger. Da tar man tillrackligt mycket av L och Mp for att de ska forsvinna och skulle kunna regera med M och KD. Det ar for manga procent som flyter runt mellan C, L, V och Mp for att Sverige nagonsin ska repa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in