Citat:
Ursprungligen postat av
Nonvero
Något jag märkt sen jag började hänga lite i trådarna. Vilket är rätt kul och ibland lärorikt. Är faktiskt hur dålig koll jag har på den andra "sidan". Kanske inte direkt vad partierna står för utan snarare vad som händer mellan partierna. Att väljarflykten är massiv från S till Sd är uppenbar. Behöver bara se mig om i mina egna kretsar. Likaledes det massiva stödröstandet på Mp.
Fick för mig att man gjorde likadant inom högerblocket. Men verkar inte alls vara samma uppslutning och L verkar betydligt mer avskydda än någonsin Mp.
Är förvånad över att L har så lite acceptans i högerblocket . Trodde snarare de flesta skulle jublat med åtföljande stödröster när de bytte sida. Ska bli intressant att se om de klarar sig.
Själv är jag inte alltför passionerad kring svensk inrikespolitik. Förutom L då. Fullständigt snöat in på det där förbaskade partiet.Lär sitta klistrad vid deras meningslösa valvaka😿
Det finns inget högerblock, åtminstone inte för oss nationalister. Det finns 7 globalistpartier i Rd, och ett som stundom tycks lämna nationalismen men ändå inte direkt har släppt den. Att nämna partier vid nämn är överflödigt.
L, M och KD står väldigt nära varandra. SD måste släpa M i en vettig riktning.