2022-09-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Mp 4,3% i Aftonbladet/demoskop idag!

Kanske kanske…

MP får 8.6% i undersökning ifrån Skop - 4.3% hos Demoskop.

Det är en diff på typ 300.000 röster.

Helt jävla orimligt.
Citera
2022-09-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, inte var det för att erhålla fattigdom, trångboddhet och diskriminering iallafall.

Tror du att Sverige är ett fyrstjärnigt hotell?
Citera
2022-09-05, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Helt jävla orimligt.
Fast man kan ju räkna ut med en pinne i rumpan att MP inte kommer vara i närheten av 8,6%. Över 5% skulle vara en chock utan dess like.
Senast redigerad av trazke 2022-09-05 kl. 17:28.
Citera
2022-09-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Helt jävla orimligt.

Skopsiffran är helt omöjlig.Den är gravt felaktig.
Tror ändå att MP klarar fyra procent till slut,men jag är än mer övertygad om att de knappast når 5,5 procent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Har inte riktigt följt med på senaste men kan någon ge mig rödpillret, det är kört för SD och högern va? Behöver veta snabbt för annars röstar jag blankt om högern ändå kommer förlora. Orkar inte rösta på förlorarna igen.

Gå och rösta på högerblocket gärna på SD.
Det är verkligen inte kört.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Något jag märkt sen jag började hänga lite i trådarna. Vilket är rätt kul och ibland lärorikt. Är faktiskt hur dålig koll jag har på den andra "sidan". Kanske inte direkt vad partierna står för utan snarare vad som händer mellan partierna. Att väljarflykten är massiv från S till Sd är uppenbar. Behöver bara se mig om i mina egna kretsar. Likaledes det massiva stödröstandet på Mp.

Fick för mig att man gjorde likadant inom högerblocket. Men verkar inte alls vara samma uppslutning och L verkar betydligt mer avskydda än någonsin Mp.

Är förvånad över att L har så lite acceptans i högerblocket . Trodde snarare de flesta skulle jublat med åtföljande stödröster när de bytte sida. Ska bli intressant att se om de klarar sig.

Själv är jag inte alltför passionerad kring svensk inrikespolitik. Förutom L då. Fullständigt snöat in på det där förbaskade partiet.Lär sitta klistrad vid deras meningslösa valvaka😿
Det finns inget högerblock, åtminstone inte för oss nationalister. Det finns 7 globalistpartier i Rd, och ett som stundom tycks lämna nationalismen men ändå inte direkt har släppt den. Att nämna partier vid nämn är överflödigt.

L, M och KD står väldigt nära varandra. SD måste släpa M i en vettig riktning.
Citera
2022-09-05, 17:27
Medlem
Nu har båda mina lillasyrror röstat.

Vegeterianer. Miljömuppar. ALLTID röstat vänstern.

Nu röstade den lilla av dom på Moderaterna - Den stora på KD. Första gången båda röstar annat än V/S.

Båda angav brottsligheten + elpriserna som anledning.

När jag då tittar i min närhet och när dessa två flickor röstar på högern då förstår jag helt ärligt inte hur fan vänstersidan kan vara större, vem man än pratar med är trött på sossarna,invandring och brottslighet.

Sjukt jävla märkligt.
Citera
2022-09-05, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Har inte riktigt följt med på senaste men kan någon ge mig rödpillret, det är kört för SD och högern va? Behöver veta snabbt för annars röstar jag blankt om högern ändå kommer förlora. Orkar inte rösta på förlorarna igen.
Är du dum i huvudet? Du kan iallafall rösta på SD så att dom blir större än M? Varför denna förlorarattityden? Inte konstigt att det ser ut som det gör i Sverige om alla tänker som dig!
Citera
2022-09-05, 17:29
Medlem
Jag blev tillfrågad idag i en OU, svarade S men kommer 100% rösta SD.

Litar fortfarande inte på dessa OU och vågar inte svara korrekt. Speciellt inte med ministrar som MJ - man vet inte vad dom gör med detta senare.
Citera
2022-09-05, 17:29
Avslutad
Sverigedemokraternas siffror i alla dom senaste mätningarna. Blir ett snitt på över 21% men rimligt att det ligger runt 20,5% som den senaste mätningen från idag visar från Demoskop.

Demoskop:

SD 20,5%

Novus:

SD 20,0%

Ipsos:

22,2%

Sifo:

SD 19.6%

Sentio:

SD 24,4%
Citera
2022-09-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ett litet miniljus i opinionsmörkret. Tidningen travrondens läsare, där är SD klart störst .

Anmärkningsvärt tycker jag är hur små Centerpartiet är. Travet är ändå ett intresse som är större på landsbygden.

https://www.travronden.se/travsport/politik/a/sa-rostar-travrondens-lasare-i-valet-2022

SD: 28,21%
S: 17,68
M: 17,14
L: 6,61
KD: 5,36
V: 5,18
C: 4,11
MP: 1,96
Blankt: 1,07
Vet ej: 12,68

Landsbygdens folk är vettigare vilket syns tydligt i din länk, synd att det inte är resultatet i valet det hade varit mumma. MP på 1,96% och SD på 28,21%.
Men de bittra storstadskvinnorna röstar ju på V, MP, C och S. Tvi vale.
Citera
2022-09-05, 17:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Landsbygdens folk är vettigare vilket syns tydligt i din länk, synd att det inte är resultatet i valet det hade varit mumma. MP på 1,96% och SD på 28,21%.
Men de bittra storstadskvinnorna röstar ju på V, MP, C och S. Tvi vale.

Kvinnor på landsbygden är också V, C, MP och S.

Att SD blir så stora i denna omröstning beror på att det är typiskt på Internet. SD blir också störst i vänstertidningen Nyheter24's omröstningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in