Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Det är sanktionerna mot Ryssland och vapengåvorna till ena sidan stridande som vi nu skördar konsekvenserna av. Det tror jag ingen i EU-ledningen bryr sej om eftersom de allesammans har råd många gånger om att betala sina egna elräkningarna med sin kraftigt tilltagna löner.
Vore jag ryss skulle jag göra precis som Putin gör fast jag hatar honom. Vrida åt gaskranarna till Europa några extra varv - hårt. "Det allsmäktiga Europa" vet varken ut eller in. För att kompensera de medlemmar som förlorade mest energi när gasflödet täpptes till får vi andra som aldrig skrev nåt gaskontrakt med ryssen dela med oss av vår ynka förbrukning.
Om EU fortsätter skicka mer vapen till Ukraina- kommer Putin att skruva gaskranerna helt åt. Det ju dumt att sälja gas till länder som hjälper Ukraina döda ryska soldater.
Citat:
Plötsligt när vår energiåtgång passerar EU:s elmätare så blev vår ynka förbrukning skyhög med åtföljande skyhög kostnad. Hur kan en ynka elförbrukning som vår bli så hög? Jo - Vi betalar för Tysklands och Frankrikes el också. Känns det bra?
Borde inte EU betala Tyskland och exempelvis Frankrike ur nån annan kassa i stället för att pungslå sina undersåtar utan en ärlig förklaring ens.. Som nån djävla nödskatt när EU själv har skapat nöden. Betalar vi Ukrainas elkostnader också? Det skulle inte förvåna mej. Fy fan vad förbannad jag är.
Ja, både USA och EU betalar samtliga ukrainska kostnader. Ukraina är bankrutt sedan lände och har inte råd att varken betala pensioner och lön till sina statliga anställda. USA även säljer sin gammal vapenarsenal till Ukraina och vi européer betalar eftersom EU lovade Ukraina EUmedlemskap. Smart, va?