2022-09-02, 23:37
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaNinjan
Det kan bli en jobbig situation nu. Men den reder vi ut. Alternativet att låta Ivan plocka Ukraina för att sedan i nästa steg tugga sig vidare in här, är alltid det värre alternativet.
(”låta” är fel uttryckt. Ukraina har bevisat med slående effektivitet att den där björnen var mer shitzu än brunbjörn)

Tjattret från Putins regim är mer högljutt än någonsin. Forum flödar över av apor som knattrar på tangentbord för Bunkertsaren.
I psykologiska studier av domedagssekter har det konstaterats att värvningsförsök intensifieras efterhand som de kommer närmare domedagen.
Det är det som händer här med. Tonen skruvas upp. Replikerna blir mindre realistiska.
Kreml vet att det är kört.
Ryssland har blivit paria i resten av världen.
Denna situation med gasembargo är besvärlig just nu för oss i väst, men den är lättare att uthärda om vi ser den för vad den är - en svanesång för en liten man som hade för stora planer, långt nere i en bunker

Spot on.. Ryssland är kört.
Citera
2022-09-02, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Du är ju för f-n inte klok i huvudet.
Bort med dig.

Trodde du skulle gilla min game plan.

Vad kan gå fel?
Citera
2022-09-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Inte en jävel som bryr sig om Ukraina kriget förutom fyllbulten Hultqvist.

Där har du helt fel.. Många i Väst bryr sig och vill se botox-fjollan Fnuttin skämma ut sig ännu mer(om det ens är möjligt).
Citera
2022-09-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Där har du helt fel.. Många i Väst bryr sig och vill se botox-fjollan Fnuttin skämma ut sig ännu mer(om det ens är möjligt).

Det är naturligtvis så att sanktioner i bästa fall gör motståndet än hårdare.
Putins begrepp om omvärlden är helt twistat,och vill han nu skjuta sig i foten en gång till innan han går till den politiska och historiska sophögen så får han göra det.Han är ju toast ändå sedan Februari 2022.
Väl bekomme,det ändrar ICKE det faktum att Ryzzland ALDRIG kommer tillåtas vinna kriget i Ukraina.
Citera
2022-09-02, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0

Ok. Ukrainakriget är inte ens med på Top 10 när våra partiledare krigar på i debatterna.

Inte ens hört att nån ens nämnt Ukraina senaste veckan, å då har jag ändå följt alla debatter sen mitten av augusti.
Citera
2022-09-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, M har nog varit de största ivrarna av alla att demontera de fria folkens nstionalstater. S har dock inte varit långt efter, och Mp (hela miljörörelsen faktiskt) har som bekant fått stora finansieringar av Ryssland.

Jag tycker ändå att problematiken med elen kommit någorlunda hastigt på. Det var ju ändå inte såå längesedan som jag låste min el på 43 öre. Vilket gäller t.o.m. 2026.

Billigaste bensinpriset i landet för 95 (e10) ligger nu på 18:38 :-/L

Min förhoppning är att våra folkvalda slår sina huvuden ihop och kommer på lösningar istället för låsningar. Om inte för sin egen skull så för folkets
Citera
2022-09-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag skrattar högt och rått åt de korkade européerna och deras ynkliga ”Slava Ukraini”-trams. Ni kommer inte att kunna steka en korv utan att behöva belåna huset. Era korkade jävlar.

Och istället för att göra det enda rimliga, att prata med ryssen, så springer ni CIAs och Joe Bidens ärenden och skickar mer vapen till Hollywoodjuden och hans bonnaarmé.

Hoppas Putin tar Gotland som straff för den svenska dumheten.

Ja de flesta ÄR helt enkelt dumma i huvudet, och arroganta. Både befolkningen, ca 90 %, och politikerna, 95 % Detta har jag väntat på sedan EU i våras yrade om att Ryssland skulle svältas ut. Hur kan man värdera förhållanden så totalt felaktigt.
Citera
2022-09-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ok. Ukrainakriget är inte ens med på Top 10 när våra partiledare krigar på i debatterna.

Inte ens hört att nån ens nämnt Ukraina senaste veckan, å då har jag ändå följt alla debatter sen mitten av augusti.

Jaså? Jag vet inte hur ni WT-folk tänker, men eftersom du inte ens kan skriva rent så har du nog inte uppmärksammat det
Citera
2022-09-02, 23:49
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Inte en jävel som bryr sig om Ukraina kriget förutom fyllbulten Hultqvist.

Tvärtom Mister, tvärtom...

Sedan kan man ju undra varför Europas ledare blev förvånade över detta drag?
Vad hade dom trott?

SJÄLVKLART spelar RU ut detta kort.
Hoppas på både panik=instabilitet och även på kraschade ekonomier/försvagat Europa.

och diverse troll gör vad de kan för att piska upp stämningen hahahhahahhahha.
Billiga tricks i vanlig ordning.

* Dags att Europa tar tag i detta ordentligt och löser sitt problem.
Inte tjafsa och inte spreta iväg från varandra-utan ta tag i skiten och se till att lösa det!

Finns inga jävla ursäkter nu och det ska vara slut på naiviteten en gång för alla!!
Citera
2022-09-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag tycker ändå att problematiken med elen kommit någorlunda hastigt på. Det var ju ändå inte såå längesedan som jag låste min el på 43 öre. Vilket gäller t.o.m. 2026.

Billigaste bensinpriset i landet för 95 (e10) ligger nu på 18:38 :-/L

Min förhoppning är att våra folkvalda slår sina huvuden ihop och kommer på lösningar istället för låsningar. Om inte för sin egen skull så för folkets

Naturligtvis så kommer det lösningar.
De kommer att svida en del,men är det krig så är det.
Alternativet är samhällskollaps,och det kommer aldrig tillåtas ske.
Pristak-ransonering.nationalisering.
Svårare är det faktiskt inte.
Citera
2022-09-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaNinjan
Det kan bli en jobbig situation nu. Men den reder vi ut. Alternativet att låta Ivan plocka Ukraina för att sedan i nästa steg tugga sig vidare in här, är alltid det värre alternativet.
(”låta” är fel uttryckt. Ukraina har bevisat med slående effektivitet att den där björnen var mer shitzu än brunbjörn)

Tjattret från Putins regim är mer högljutt än någonsin. Forum flödar över av apor som knattrar på tangentbord för Bunkertsaren.
I psykologiska studier av domedagssekter har det konstaterats att värvningsförsök intensifieras efterhand som de kommer närmare domedagen.
Det är det som händer här med. Tonen skruvas upp. Replikerna blir mindre realistiska.
Kreml vet att det är kört.
Ryssland har blivit paria i resten av världen.
Denna situation med gasembargo är besvärlig just nu för oss i väst, men den är lättare att uthärda om vi ser den för vad den är - en svanesång för en liten man som hade för stora planer, långt nere i en bunker

VAD svamlar du om? Saknar du all verklighetsförankring?
Citera
2022-09-02, 23:50
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Vi får se vad Svennebanan säger i februari/mars

Kom ihåg att du då replayar mig.

Sluta gråt nu.
Vad hjälper det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera