2022-09-04, 20:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag har fått många pm från folk med ryggdunkningar för det jag gör som de själva inte orkar, nämligen att sätta dig och ditt skitsnack på plats i detta forum.

"ok"
2022-09-04, 20:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Man ska väl aldrig ge upp hoppet! Om jag får några pengar någon gång under min livstid, så lovar jag att köpa mer bitcoin för dem, om de inte redan har förlorat all köpkraft då.

Jag är inte alls förvånad över att du inte har pengar för tillfället.
2022-09-04, 20:38
Medlem
Citat:
Jag är inte alls förvånad över att du inte har pengar för tillfället.

Som jag har skrivit flera gånger, så har jag cirka 90 procent av allt jag äger i bitcoin och så lite som möjligt på banken.
2022-09-04, 20:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Som jag har skrivit flera gånger, så har jag cirka 90 procent av allt jag äger i bitcoin och så lite som möjligt på banken.

Vad tråkigt att höra
2022-09-04, 20:41
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vad tråkigt att höra
Tycker du är uppfriskande och kul. Uppenbart att investeringen kommer löna sig på sikt.
2022-09-04, 21:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Hej, jag är nyfiken på att höra era tankar om varför/varför inte Bitcoin är värt att köpa.
* Western Union är världens största bolag som sysslar med pengatransfereringar över gränserna.
* VISA är världens största bolag som sysslar med kommersiella betalningar.

Den ena är bäst på det den gör, men kan inte göra vad den andra gör.

Bitcoin klarar av båda uppgifter samtidigt och gör det dessutom bättre. Helt decentraliserat.

Sug på den ett tag...
2022-09-04, 21:52
Medlem
Ena dagen:

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du blandar ihop sannolikhet och garanti. Ingen har sagt att det ”nödvändigtvis kommer fortsätta”. Det hittade du på för att göra en poäng. Vi pratar om sannolikheter, inte garantier.

Mönster man brytas men återupprepar sig ofta, dock med en del variationer. Det betyder imte att det finns några garantier för att så ska ske. Du blandar ihop mycket i dina inlägg.

Nästa dag:

Citat:
Tycker du är uppfriskande och kul. Uppenbart att investeringen kommer löna sig på sikt.

Varför är det uppenbart att investeringen kommer att löna sig på sikt?

Redan tidigt i år hade mer än 50% av alla som investerat i Bitcoin gått back ...

Källa: https://money.com/bitcoin-crypto-losses-2022/
2022-09-04, 21:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ena dagen:

Nästa dag:

Varför är det uppenbart att investeringen kommer att löna sig på sikt?

Redan tidigt i år hade mer än 50% av alla som investerat i Bitcoin gått back ...

Källa: https://money.com/bitcoin-crypto-losses-2022/
För mig är det uppenbart. Kan du inte skilja på vad som är subjektivt uppenbart för mig och en garanti så får du gå om grundskolan.
2022-09-04, 21:59
Medlem
Citat:
För mig är det uppenbart. Kan du inte skilja på vad som är subjektivt uppenbart för mig och en garanti så får du gå om grundskolan.

Är nog du som får gå om grundskolan om du tror dig kunna avgöra om en investering är bra på sikt när över hälften av de som investerat gått med förlust ...
2022-09-04, 22:04
Medlem
Citat:

Låter inte som någon särskilt välbalanserad eller diversifierad portfölj, men håller tummarna för att du antingen kommer på bättre tankar eller att Bitcoin inte totalkraschar ... Räckte gott och väl med att se efterdyningarna av LUNA-debaclet. Ingen rolig syn.
2022-09-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
LN är liksom förbetaltkort, som är laddat med en viss summa bitcoin. Du kan tänka den som bankkort som har laddat med pengar, skilnaden är att i LN, alla kan utfärda sådant kort

Den pengar som du har i en Mastercard, är kanske inte användbar i en butik som bara mottaga American Express, även de både är bankkort (Olika LN kannal)

Men kort utfärdaren kan göra en samarbete, så att när Mastercard används i butiken, butiksägaren alltid kan få betalt, även butiken har inte kontrakt hos Mastercard. Det är s.k. routing i LN, och det fungerar dåligt, eftersom metoden fungerar bara på centraliserad finans system, som har ett få tal kort utfärdaren, men LN kannal är decentraliserad, och de flesta har inte tillräckligt btc i kannalen för att göra routing, så det är bara de största LN plånbok operatörer har tillräckligt BTC låst i kannalen för att klara routing

Här har du en bättre analogi än rikskupongsmetaforen. Om man lägger till att två "kortinnehavare" även kan göra betalningar till varandra, så fångar det in LN ganska bra. Ett förbetalt kort med swishfunktion och som enkelt kan tömmas tillbaka till bankkontot om man inte behöver det mer, det beskriver väl något så när hur lightning fungerar ur en vanlig användares synvinkel.
2022-09-05, 01:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Är nog du som får gå om grundskolan om du tror dig kunna avgöra om en investering är bra på sikt när över hälften av de som investerat gått med förlust ...
Hälften v investerarna gått med förlust? Läs på igen om realised value, realiserad kontra orealiserade förluster samt kolla bitcoins utveckling över tid och återkom. Hur du sedan kan läsa ut antal investerare ur market cap är också spännande.

Eller så har du verkligen noll koll på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in