2021-04-05, 10:26
Bannlyst
Hej, jag är nyfiken på att höra era tankar om varför/varför inte Bitcoin är värt att köpa.
2021-04-05, 10:27
Bannlyst
Emot:

Jag har aldrig hört någon ge en enda bra förklaring till vad man ska ha det till, förutom att köpa det för att hoppas att det kommer stiga i värde så att det går att sälja med vinst.
2021-04-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Emot:

Jag har aldrig hört någon ge en enda bra förklaring till vad man ska ha det till, förutom att köpa det för att hoppas att det kommer stiga i värde så att det går att sälja med vinst.

Typ som ALLA andra investeringar då?
Eller köper du aktier och fastigheter i hopp om att du ska sälja med förlust i framtiden? Spännande..
2021-04-05, 10:39
Medlem
För: Ett alternativ till kontanter när myndigheterna minskar tillgången till papperspengar och gör det svårt att göra banköverföringar utan att förklara varifrån pengarna kommer. Det är alltså en förutsättning för att kunna hålla igång en svart ekonomi framöver.
2021-04-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Eller köper du aktier och fastigheter i hopp om att du ska sälja med förlust i framtiden? Spännande..
Nej, man kan köpa ett företag för att det genererar avkastning genom utdelningar och en fastighet kan man hyra ut och på ett antal år få tillbaka hela sin investering samt ha fastigheten kvar.

Jag är för krypto, men tycker det är bra att man håller sig till objektiv fakta. Krypto i dess olika former kan massproduceras och trender kan svänga så en form av krypto blir mer populär än en annan - och jag tänker inte på kort sikt utan på längre sikt. För att krypto ska bli riktigt användbar så bör värdet vara stabilt och lätt använda i transaktioner.
2021-04-05, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Köper jag aktier så gör jag det eftersom jag tror att företaget kommer gå bättre i framtiden, baserat på verkliga argument. Det kommer i sin tur göra att aktierna går bättre.
2021-04-05, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
För: Ett alternativ till kontanter när myndigheterna minskar tillgången till papperspengar och gör det svårt att göra banköverföringar utan att förklara varifrån pengarna kommer. Det är alltså en förutsättning för att kunna hålla igång en svart ekonomi framöver.
Så ditt argument är att det är användbart vid brottslighet?
2021-04-05, 10:56
Medlem
Citat:
Köper jag aktier så gör jag det eftersom jag tror att företaget kommer gå bättre i framtiden, baserat på verkliga argument. Det kommer i sin tur göra att aktierna går bättre.
Men hela poängen till att du köper aktier är väl att du vill göra vinst på företagets succé? Inte köper du akiter för att du bryr dig om ett annat företag helt utan egna intressen?
2021-04-05, 11:01
Medlem
Citat:
Så ditt argument är att det är användbart vid brottslighet?
Ja, precis, det är nog huvudanvändningsområdet, fast istället för att köpa mest knark och steroider o liknande, som idag, så kommer det mer att användas för att skattefiffla framöver, allteftersom det blir svårare med kontanter. Man kanske t.o.m. kan köpa en Tesla för svarta pengar framöver.

Självklart finns det risk att staten blandar sig i om det blir för stor svart ekonomi, men än så länge går det ju bra.
2021-04-05, 11:01
Medlem
Citat:
Köper jag bitcoin så gör jag det eftersom jag tror att krypto kommer gå bättre i framtiden, baserat på verkliga argument. Det kommer i sin tur göra att bitcoin går bättre.

Well said!
2021-04-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Ja, precis, det är nog huvudanvändningsområdet, fast istället för att köpa mest knark och steroider o liknande, som idag, så kommer det mer att användas för att skattefiffla framöver, allteftersom det blir svårare med kontanter. Man kanske t.o.m. kan köpa en Tesla för svarta pengar framöver.

Självklart finns det risk att staten blandar sig i om det blir för stor svart ekonomi, men än så länge går det ju bra.

Mycket personliga önskningar och åsikter du har om bitcoin. Jag tycker det är mer intressant med hur det egentligen ligger till. Statistik o fakta. Men men, vi är alla olika.
2021-04-05, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Men hela poängen till att du köper aktier är väl att du vill göra vinst på företagets succé? Inte köper du akiter för att du bryr dig om ett annat företag helt utan egna intressen?
Absolut, men skillnaden är att orsaken till att aktierna ökar är på grund av hur det går för företaget i verkligheten. När det gäller BTC så har jag än så länge inte hört någon säga ett konkret användningsområde förutom kriminalitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in