Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Ett bedrägeri är inte bara att det man skickat går till en annan person än det man avsett. Ett bedrägeri kan även vara att det man skickat inte går till det syfte man hade avsett.
Men jag ställer mig hela tiden frågan hur detta är relevant då det inte är något som täcks av kortuställaren?? Ergo kan det inte vara ett argument för VISA och emot Lightning?
Har sagt att detta täcks av konsumentköplagen, och den gör inte skillnad på hur transkationen gått till.
Vad har Celsius med saken att göra? Det verkar som att du försöker styra bort diskussionen från "VISA är bättre för där finns det försäkringar" till något annat. Visst, vi kan avsluta diskussionen men det hade isf varit snyggt om du erkänt det felaktiga i påståendet istället för att låtsas som att din poäng kvarstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Det är sant att LN inte har kontokortsnummer (som visserligen ofta spärras om banken upptäcker ett ovanligt köpmönster), men däremot har LN privata nycklar som i fel händer innebär förlusten av hela ens förmögenhet.
Nej, om någon får tag på privata nycklarna så försvinner bara det som denna har i lightning kanalen, inte hela förmögenheten.
Du håller med om att detta ifs gäller allt? Om dina husnycklar hamnar i fel händer...osv osv. Det gäller att se till att detta inte händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Poängen om konsumentköplagen har redan besvarats av andra.
Verkligen inte. Andra har snurrat ihop begreppen, men inte svarat poängen.
- - -
Men jag tolkar det som att vi inte kommer vidare i diskussionen "
VISA är bättre för att den har försäkringar"? Så om det inte finns något mer så avslutar vi där, så här 8 sidor senare?