Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Vi har tur att det är Stenevi som är det kvinnliga språkröret nu eftersom hon representerar allt som folk tycker illa om med MP. En dryg, självgod, snipig von Oben marinerad i härskarteknik modell "men lilla Jimmie, du förstår inte sånt här".
Det gör att MP drar nitlotten oavsett vilket av språkrören de skickar till en TV-debatt. Den tragikomiskt menlöse Bolund eller den djupt osympatiska Stenevi.
.
Jag har faktiskt träffat Märta Stenevi och hon verkade vara trevlig och sympatisk. Pratade dock inte politik med henne. En stor del av attityden hon uppvisar publikt är som du påpekar en roll hon gått in i och särskilt alla poser som ska utstråla makt och myndighet. Foton tagna nedifrån med handen på höften etc. Allt är falskt inlärt av mediaexperter.
Egentligen är hon en blyg och ganska osäker kvinna, vilket stundtals framkom när Jimmie debatterade med henne när hon desperat sökte ögonkontakt med programledaren när hon avbröts bryskt av Jimmie. Hon agerade då som en snäll lydíg skolflicka som snällt räckte upp handen. Nu uppträder hon mer skränigt, drygt och maktfullkomligt
I en debatt tog t o m Ebba Busch till orda mot Aschberg så som han behandlade Märta Stenevi som inte fick ordet. Rykten går att Aschberg är föreslagen till talman efter valet, men vad vet jag.
Märta är en rikshäxa i nivå med Annie Lööf som om möjligt är ännu mer falsk
Min erfarenhet säger att just kvinnor på vänsterkanten politiskt är bra i sängen.