2022-09-04, 20:26
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vi har tur att det är Stenevi som är det kvinnliga språkröret nu eftersom hon representerar allt som folk tycker illa om med MP. En dryg, självgod, snipig von Oben marinerad i härskarteknik modell "men lilla Jimmie, du förstår inte sånt här".

Det gör att MP drar nitlotten oavsett vilket av språkrören de skickar till en TV-debatt. Den tragikomiskt menlöse Bolund eller den djupt osympatiska Stenevi.
.

Jag har faktiskt träffat Märta Stenevi och hon verkade vara trevlig och sympatisk. Pratade dock inte politik med henne. En stor del av attityden hon uppvisar publikt är som du påpekar en roll hon gått in i och särskilt alla poser som ska utstråla makt och myndighet. Foton tagna nedifrån med handen på höften etc. Allt är falskt inlärt av mediaexperter.

Egentligen är hon en blyg och ganska osäker kvinna, vilket stundtals framkom när Jimmie debatterade med henne när hon desperat sökte ögonkontakt med programledaren när hon avbröts bryskt av Jimmie. Hon agerade då som en snäll lydíg skolflicka som snällt räckte upp handen. Nu uppträder hon mer skränigt, drygt och maktfullkomligt

I en debatt tog t o m Ebba Busch till orda mot Aschberg så som han behandlade Märta Stenevi som inte fick ordet. Rykten går att Aschberg är föreslagen till talman efter valet, men vad vet jag.

Märta är en rikshäxa i nivå med Annie Lööf som om möjligt är ännu mer falsk

Min erfarenhet säger att just kvinnor på vänsterkanten politiskt är bra i sängen.
Senast redigerad av Rektangel 2022-09-04 kl. 20:32.
Citera
2022-09-04, 20:58
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Ponera att M får 18% i valet och SD 20% samt att ”högersidan” får 175 eller fler mandat. Då kommer M att låta Kristersson sitta kvar. I o m att han då lyckats att leverera regeringsmakten.

Om det blir som ovan, men att ”högersidan” får 174 eller färre mandat, då är Uffe borta inom kort. Han får stå med mössan i hand hos Magda och be om en landshövdingestol i nåt län.

Moderaterna har aldrig varit hjärtnupna när det gäller att sparka partiledare som inte ”levererar”.
Historien visar detta: Hjalmarson 1961, Holmberg 1970, Adelsohn 1986, Lundgren 2003, Batra 2017.
Både Lundgren och Kinberg Batra fick bäras ut. Men ut kom de.
Det är som du skriver vinna eller försvinna för Kristersson. Statsminister eller avgå.
Citera
2022-09-04, 21:04
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Skop:s senaste mätning utförd mellan 2022-08-31 - 2022-09-03 som jämförs med den dagen före

S: 31,1% (+0,2)
V: 7,3% (-0,8)
MP: 7,6% (+1,0)
C: 8,3% (+0,2)

SD: 18,0% (-0,8)
M: 16,6% (+0,4)
L: 5,4% (-0,1)
KD: 5,4% (+0,3)

Övriga 0,5% (-0,2)

S+V+MP+C 54,3% (+0,6)
SD+M+KD+L 45,4% (-0,2)

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2022/09/SKOPs-Valjarbarometer-3-september-2022.pdf

Det här var lite som att hälla thinner i ögonen.
Gud ske lov att det är från Skop.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2022-09-04 kl. 21:11.
Citera
2022-09-04, 21:24
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Är du seriös?

Om en stödröst ökar chansen för en moderatledd regering så tacka fan för att en del moderater stödröstar.

Ja, jag är seriös. Jag röstar på det parti jag tycker för den bästa politiken. Jag förstår inte varför partier som inte ens kan locka 4% av väljarna ändå ska räddas kvar pga att folk istället för att göra partiet de står närmast så stort som möjligt väljer att lägga sin röst på ett helt annat parti. Jag blir på samma sätt besviken på vänsterpartister som slänger iväg en röst på tönt-partiet Feministiskt initiativ, ett helt meningslöst parti som bara gör Vänsterpartiet svagare genom att ta röster.

Liberalerna har levt på övertid en tid nu. Förhoppningsvis kan de negativa siffrorna i opinionsmätningarna skrämma bort lite stödröster.
Citera
2022-09-04, 21:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Skop:s senaste mätning utförd mellan 2022-08-31 - 2022-09-03 som jämförs med den dagen före

S: 31,1% (+0,2)
V: 7,3% (-0,8)
MP: 7,6% (+1,0)
C: 8,3% (+0,2)

SD: 18,0% (-0,8)
M: 16,6% (+0,4)
L: 5,4% (-0,1)
KD: 5,4% (+0,3)

Övriga 0,5% (-0,2)

S+V+MP+C 54,3% (+0,6)
SD+M+KD+L 45,4% (-0,2)

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2022/09/SKOPs-Valjarbarometer-3-september-2022.pdf
Att MP överhuvudtaget finns kvar som parti är ett bevis för att demokrati är en självmordskult.
Citera
2022-09-04, 22:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Alla söker sin USP. I centerns fall handlar det om att man identifierat X% DN-liberala storstadsväljare vars SD-hat är deras viktigaste fråga och kärnan i deras identitet. Ofta unga tjejer. Ett typexempel är f.d. MUFaren Bodil Sidén som nyligen twittrade "Röstat mot SD" vilket är kod för "Poströstat på C".

Om man släpper dessa väljare går de till S+MP och då kan man inte hitta några nya att ersätta med, eftersom M-väljare inte vill ta i C med tång och L är för litet att kannibalisera på. Så det spelar ingen roll vad Annie eller hennes efterträdare tycker om SD-frågan privat. C kan inte överge positionen.

Jag förstår inte det där med att peka ut storstadsväljare som någon extra dålig grupp. Kvinnor utanför storstäderna är lika vänstervridna. Hilda Frick från SD bor i Visby och hon skrev detta idag:

Citat:
Tjejerna i min ålder hatar mig men deras pojkvänner kommer fram till mig på dansgolvet och berättar att de förtidsröstat på SD
https://twitter.com/frickhilda/status/1566465326619004939?cxt=HHwWlsC8ocj6mb0rAAAA
Citera
2022-09-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tyvärr tror jag inte att MPs kärnväljare hör till den kategorin som betalar elräkningen själva.

Att frånta S ansvar och bara skylla elpriserna på MP är helt absurt.
Det är precis samma sak som att alla sanktioner mot Ryssland för Ukraina, skulle endast riktas mot Vladimir Putin personligen.
Alla andra ryska företag eller personer skulle helt undantas från alla begränsningar av varje slag.

Sossarna har faktiskt betydligt mer ansvar för elpriserna, än ryska företag eller vanliga ryska personer för situationen i Ukraina.
Citera
2022-09-04, 22:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att MP överhuvudtaget finns kvar som parti är ett bevis för att demokrati är en självmordskult.

Nja.. det är väl bevis för att demokrati inte fungerar, när alla mediahus kampanjar för att lyfta MP och C.
Citera
2022-09-04, 23:01
Medlem
Smaka-migs avatar
Ser väl ut som att det blir en liten majoritet för rödgröna väl? Med minsta möjliga marginal.
Citera
2022-09-04, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Ser väl ut som att det blir en liten majoritet för rödgröna väl? Med minsta möjliga marginal.

10% fördel till de rödgröna enligt senaste mätningen. Lycka till med att hämta hem det.
Citera
2022-09-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur tänkte hon att hennes lilla skitparti skulle täcka upp för SD:s mandat? Skall hon övertyga MP och V att ingå i alliansen också?

Den största anledningen till att min röst hamnade hos SD, det var just en garanti för att såna skitpartier som C skall få minimalt inflytande!
Vi får väl se framöver vad som händer med Rödluvan, men man kan ju alltid hoppas på att vargen får sig ett riktigt skrovmål!
Citera
2022-09-04, 23:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
10% fördel till de rödgröna enligt senaste mätningen. Lycka till med att hämta hem det.

I dagens mätning från Sifo leder de fyra högerpartierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in